• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20let met evo 8 turbo

maar je spreekt hier over in niet uit

:Inlaatspruitstuk moet je wel compleet anders bouwen..

ja de evo 9 heeft die ook wel in zen uitlaat kanaal

maar je spreekt hier over in niet uit

:Inlaatspruitstuk moet je wel compleet anders bouwen..

ja de evo 9 heeft die ook wel in zen uitlaat kanaal

Waarom kijk je niet voor een Garret GT2871R?

Begrijp me niet verkeerd, de GReddy TD05SH turbo komt het dichtst bij de Evo 8 turbo.

Deze heeft een flow capaciteit tot 400pk, echter is de Evo 8 turbo afgestemd op de geometrie van de Evo.

De 4G63 2.0 Evo 8 motor heeft een heel ander karakter dan de Opel 2.0 C20LET.

Het 4G63 blok is gebouwd om toeren te maken, en komt dan pas ook tegen de 6500 RPM tot leven qua max vermogen.

Het standaard C20LET blok is een blok wat over het gehele toerengebied geleidelijk moet presteren.

Mijn advies is dan ook om voor de Garret GT2871R te gaan.

Deze turbo heeft ook een flow capaciteit van 400pk efficiënt.

Het is een duall ball bearing turbo die snel opspoelt in de behuizing van een T3/T4 turbo en heeft een interne wastegate.

Echter laat deze turbo na de 7000 RPM het afweten, je hebt hier geen effectief vermogen meer en het zal dan ook hard kelderen.

Voordeel is wel dat hij onderin al snel mee zal doen.

Waarom kijk je niet voor een Garret GT2871R?

Begrijp me niet verkeerd, de GReddy TD05SH turbo komt het dichtst bij de Evo 8 turbo.

Deze heeft een flow capaciteit tot 400pk, echter is de Evo 8 turbo afgestemd op de geometrie van de Evo.

De 4G63 2.0 Evo 8 motor heeft een heel ander karakter dan de Opel 2.0 C20LET.

Het 4G63 blok is gebouwd om toeren te maken, en komt dan pas ook tegen de 6500 RPM tot leven qua max vermogen.

Het standaard C20LET blok is een blok wat over het gehele toerengebied geleidelijk moet presteren.

Mijn advies is dan ook om voor de Garret GT2871R te gaan.

Deze turbo heeft ook een flow capaciteit van 400pk efficiënt.

Het is een duall ball bearing turbo die snel opspoelt in de behuizing van een T3/T4 turbo en heeft een interne wastegate.

Echter laat deze turbo na de 7000 RPM het afweten, je hebt hier geen effectief vermogen meer en het zal dan ook hard kelderen.

Voordeel is wel dat hij onderin al snel mee zal doen.

Van de week heb ik er eentje van een evo VII opgehaald.:)

Mooi ding alleen een beetje lastige flens om een spruitstuk op pas te maken.:( Dat twinscroll gedoe maakt het er niet makkelijker op maar ik ga er toch maar rekening mee houden bij het maken van het spruitstuk.;)

Leuke turbo om mee te beginnen op mijn Saab motor, voor de Holset er op komt.:agent

Van de week heb ik er eentje van een evo VII opgehaald.:)

Mooi ding alleen een beetje lastige flens om een spruitstuk op pas te maken.:( Dat twinscroll gedoe maakt het er niet makkelijker op maar ik ga er toch maar rekening mee houden bij het maken van het spruitstuk.;)

Leuke turbo om mee te beginnen op mijn Saab motor, voor de Holset er op komt.:agent

Terug
Naar boven