• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20NE Astra inhouden/slecht op gas reageren

Ga ik eens doen, als ik een nieuwe multimeter heb aangeschaft van de week.

Gister een keer 5 met de auto weggeweest, maar nergens last van, snelheidsmeter loopt ook weer vloeiend..

Heb wel vorige week de auto goed afgespoten, misschien ind toch ergens vocht bij gekomen. Hij diet het weer prima, zal er bij de volgende afspuitbeurt extra op letten :)

Vanmorgen begon tie weer te sputteren, na een km of 6 begon tie moeilijk te doen, niet bij bepaalde toerentallen maar gewoon bij goed gas geven.. er ging ook een fractie van een seconde ene uitroeptekn rood branden op mijn dash, gelijk stilgezet maar zag niets lekken, zat ook genoeg olie en kvs in.. Wel blijft mijn motorlampje een paar seconden langer staan dan de rest van de lampjes bij starten..

Ik heb hem zojuist met de paperclip uitgezen..

code 57.. Idle air control, High voltage.. Nou nog iemand die me kab zeggen watskeburt en wat er aan te doen :D

Nou... stappenmotor vervangen en motorstoringslampje is weg. Dus ik blij.. gisteren naar Utrecht, motorbeurs geweest op de heenweg was ie wat aan het inhouden, maar wle minder, en op de terugweg gaan als een tierelier, nergens last van..

Waarmee kan ik die lmm schoonmaken..?

Ooh oke, ik dacht dat dat niet mocht, zal al de rest ook nog eens inspecteren daarbij en die dynamo doormeten, want de ene keer brand heel zwak mijn accu lampje, de andere keer niet, de andere keer brand ie heel zwak en als ik mijn knipper aanzet dan gaat ie licht meeknipperen.. dus electronisch zit er iets niet helemaal lekker volgens mij.

Had je de ecu en boom al afgestuurd.?

Originally posted by custom

Had je de ecu en boom al afgestuurd.?

Ja zou bij je moeten zijn.

Zaterdag ochtend verstuurd

zal straks f t'nt nummer door mailen

Ja overdag is er niemand thuis, en op maandag wordt er bij ons nooit post bezorgd.

@ Freek,

Ja massa heb ik gecheckt, los gehad schoongemaakt en terugzet en vast gedraait, zal die spanning eens meten, ergens een multimeter vandaan toveren en zal eens wat extra massa's leggen voro de zekerheid.

heb alle bougiekabels gecheckt en zag dat er 1 wat los zat en op 1 zat wat corrosie, voor de zekerheid kabels en verdeelkap van de D kadett erop geschroefd.

Lmm schoongemaakt en gasklephuis ook, tot maantje.

Spanning op accu gemeten, was 14 en een beetje bij normaal lopen, bij alle verbruikers aan was het 13,7.. dus lijkt me goed.

Dynamo wat strakker gezet, deze leek iets los te zitten. en ene extra massa gezet naar de kop.

Dit gisterochtend gedaan, inmiddels weer een km of 80 gedaan, maar geen last loopt ook erg strak en pakt goed op.

de mijne heeft last gehad van valse lucht, het inlaatspruitstukpakking was geschuurd.

heb er nu een ander blok in zitten met alle aanbouw delen i.v.m een kapotgelopen krukas. zodoende kwam ik er achter.

GR Rick.

Aha, maar goed daar kwam je dus helaas wat te laat achter :(

De mijne heeft na dat ik de aanpassingen van hierboven heb gedaan geen kuren meer vertoond, alleen loopt ie echt niet zuinig.. van het weekend naar Assen geweest, vanuit Roosendaal.. en 1:10 heeft ie gereden, heb precies 500 km gereden voordat mijn lampje ging branden.. alleen snelweg, en niet harder dan 115 km/h Verder rijdt ie goed, maar ben wel opzoek naar iets anders.

Terug
Naar boven