• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne computer en kabelboom

Ik weet wel dat een 3 rijige kabelboom van een astra GSI dus met Motronic 1.52 niet loopt op een andere 3 rijige computer omdat hier ook een andere lucht massameter op zit. Verder weet ik ook dat een 3 rijige kabelboom van een kadett niet kan op die van een Vectra Code GE. Dus volgens mij kan je vectra en calibra wel uit wisselen en kadett met omega, ascona ook. Ik weet niet wat jullie ervaringen hiermee zijn Groeten

Ik heb in ieder geval wel een 3 rijige ECu met een kabelboom met normale Lmm aansluiting. heb met Folkert over de U2U contact gehad en heb nu die hele boom er weer uitgetoverd, ga hem helemaal nalopen, heb een weekend van 4 dagen voor de deur staan dus komt goed (hoop ik)

wat er al gezegd is..

je moet de normale 3rij ecu en bom niet proberen te laten lopen met spullen van een 3rij astra gsi zooi...

Je kunt de helft erin klikken en lijkt te werken maar uiteindelijk dikke shit...

Folkert, geschakelde + geprobeerd, geen resultaat.. kwam ook een paar " slechte" draden tegen in de kabelboom, maar ben bezig met een andere kabelboom.. want in deze was al geknipt... Dan maar vanaf 0 opnieuw met een schone lei beginnen.

Iemand voor ene leuke prijs nog een 3 rijige boom voor in een kadett d te koop... liefts ongeknipt.

geknipte kabelboom is kloten, dan loop je van het ene naar het andere probleem. Idd een andere niet geknipte boom proberen, misschien heeft Marcel/Corsaboy nog wel wat??

Succes!

Ja... Calibrainpower, zag dat er al een aantal draden niet zaten waar ze hoorden te zitten... maarja toch maar geprobeerd natuurlijk, vanmorgen echt alle mogelijke dingen geprobeerd, maar ga wel op zoek naar een andere boom... is makkelijk lijkt me..

Had er 1 gevonden van een Astra incl. 3 rijige ECU, maar dat gaat niet he, ivm die LMM.

oh ja t is ook zo jij hebt al weekend he :D, nopez astra gaat niet helaas, gewoon van een kadett/vectra/ascona zoeken

Ik heb al weekend ja :D

Ga wel op zoek naar zo een andere boom ind.. en een nieuwe BDP sensor, hij geeft de goede waardes (nog dank daarvoor mensen) maar just to be sure..

Morgen maar weer eens wat andere dingen aan de D doen..

miskien dat ik hier in de buurt wat kan roggelen? Weet niet hoe vaak Geert bij je komt?? Dan zou hij t wel mee kunnen nemen?!

Geert komt een keer of 5 per jaar bij ons op de zaak, maar als je iets weet te regelen en Geert zou het mee willen nemen graag :), Ik heb nog genoeg ander werk, moet ook nog gespoten worden ed...

Als ik in H-Base kijk, hebben ze het bij de c20ne over een vliegwielsensor, is dit hetzelfde als de bdp, ziet er wel hetzelfde uit..

thumb.aspx

Nieuwe bDP sensor besteld, is vanmiddag binnen.. vanavond eens opnieuw proberen, heb de boom die met de ronde stekker uitgeplozen en hier mankeerd neits aan, zover ik kan zien..

Terug
Naar boven