• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne in een a corsa. Help?

hallo..

ik begin met een project een c20ne in een a3 corsa..

dit word mijn eerste keer dus zou graag willen profiteren van de ervaring jullie mensen..

ga morgen mijn nieuwe aankoop ophalen foto's volgen snel..

Mvg jelle

www.corsa-novatuning.nl staat alles wat je moet weten

het belangrijkste zorg dat je de juiste aandrijfassen met homokineten hebt

en de motersteun rechtsvoor verkoopt freek corsa hier op het forum

en de brandstof toevoer moet voor en multipoint moter geschikt zijn. maar goed

check de site dan kom je er wel uit.

groetjes en succes

Als je al een i hebt, heb ik gehoord dat een brandstof pomp van bijv een astra gsi in de tank ook voldoet.

Verder is het grootste probleem de assen te ritselen.

De deawoo bakzijde kineten zijn niet zo moeilijk te krijgen.

www.corsa-novatuning.nl staat alles wat je moet weten

het belangrijkste zorg dat je de juiste aandrijfassen met homokineten hebt

en de motersteun rechtsvoor verkoopt freek corsa hier op het forum

en de brandstof toevoer moet voor en multipoint moter geschikt zijn. maar goed

check de site dan kom je er wel uit.

groetjes en succes

Als je al een i hebt, heb ik gehoord dat een brandstof pomp van bijv een astra gsi in de tank ook voldoet.

Verder is het grootste probleem de assen te ritselen.

De deawoo bakzijde kineten zijn niet zo moeilijk te krijgen.

ja idd maar hoe kom ik aan die aandrijfassen van een 1.6 gsi..

want vind het zelf wat te duur om deze te bestellen van de mtech site te bestellen.

en moet ik dan een tank van een corsa a gsi hebben?

mvg jelle

ja idd maar hoe kom ik aan die aandrijfassen van een 1.6 gsi..

want vind het zelf wat te duur om deze te bestellen van de mtech site te bestellen.

en moet ik dan een tank van een corsa a gsi hebben?

mvg jelle

tank hoeft niet van een gsi te zijn, hoewel dit wel het beste is,

zoals hierboven staat kan je een astra gsi pomp (die in de tank zit) aanpassen zodat hij in de corsa tank past van bijvoorbeeld c12nz en c14nz motoren.

maar die tanken kan je ook gebruiken met een externe pomp ivm de originele pomp. 1 pomp om het uit de tank te pompen en 1 pomp om het onder de juiste druk naar de brandstof galerij te pompen. (zo heb ik het)

de enige tank die echt niet kan, is een carburateur tank. als je dat probeert en je rijdt met halve tank of minder een bocht door valt hij uit.. dat wil je echt niet ;)

ps als het om een standaard c20ne gaat kan je miss ook wel eerst wat assen in elkaar laten lassen?

tank hoeft niet van een gsi te zijn, hoewel dit wel het beste is,

zoals hierboven staat kan je een astra gsi pomp (die in de tank zit) aanpassen zodat hij in de corsa tank past van bijvoorbeeld c12nz en c14nz motoren.

maar die tanken kan je ook gebruiken met een externe pomp ivm de originele pomp. 1 pomp om het uit de tank te pompen en 1 pomp om het onder de juiste druk naar de brandstof galerij te pompen. (zo heb ik het)

de enige tank die echt niet kan, is een carburateur tank. als je dat probeert en je rijdt met halve tank of minder een bocht door valt hij uit.. dat wil je echt niet ;)

ps als het om een standaard c20ne gaat kan je miss ook wel eerst wat assen in elkaar laten lassen?

Ik zou persoonlijk gaan voor corsa gsi assen ipv gelaste assen.. Gewoon blijven zoeken!

De corsa gsi tanken schijnen nogal zeldzaam te zijn ;) Gewoon een multipoint pomp in de tank en gaan.

Een pomp onder de auto hangen is ook nogal een klusje. Als je het netjes wil doen dan...

Wat voor corsa wil je het inbouwen??

Ik zou persoonlijk gaan voor corsa gsi assen ipv gelaste assen.. Gewoon blijven zoeken!

De corsa gsi tanken schijnen nogal zeldzaam te zijn ;) Gewoon een multipoint pomp in de tank en gaan.

Een pomp onder de auto hangen is ook nogal een klusje. Als je het netjes wil doen dan...

a corsa 1.4 joy.. foto's komen morgen denk ik..

maar ik heb een sloop astra f gsi opgekocht dus heb eigenlijk alles de remmen de motor de bak alles eigenlijk.

alleen wist dus niet wat ik met die tank moest doen. dus kan die brandstof pomp van die astra f gsi gebruiken in die a corsa 1.4 tank?

Mvg jelle

@kaneelschep wrote:Ik zou persoonlijk gaan voor corsa gsi assen ipv gelaste assen.. Gewoon blijven zoeken!

a corsa 1.4 joy.. foto's komen morgen denk ik..

maar ik heb een sloop astra f gsi opgekocht dus heb eigenlijk alles de remmen de motor de bak alles eigenlijk.

alleen wist dus niet wat ik met die tank moest doen. dus kan die brandstof pomp van die astra f gsi gebruiken in die a corsa 1.4 tank?

Mvg jelle

@kaneelschep wrote:Ik zou persoonlijk gaan voor corsa gsi assen ipv gelaste assen.. Gewoon blijven zoeken!

@jallah wrote:a corsa 1.4 joy.. foto's komen morgen denk ik..

Mvg jelle

Kijk even wat de motorcode is van die 1.4 . Staat op je kenteken. Heb je een c14nz dan kun je idd die pomp gebruiken van de astra. Heb je een c14se dan is die pomp voldoende die daar in zit.

@jallah wrote:a corsa 1.4 joy.. foto's komen morgen denk ik..

Mvg jelle

Kijk even wat de motorcode is van die 1.4 . Staat op je kenteken. Heb je een c14nz dan kun je idd die pomp gebruiken van de astra. Heb je een c14se dan is die pomp voldoende die daar in zit.

aaah a corsa joy 1.4 is toch bijna altijd wel c14nz?! ;)

Die prijs is wel goed ja! en op mp komen ze ook nog wel voorbij daarvoor.

Vrij recent is hier ook nog een setje geweest voor 50 euro.

aaah a corsa joy 1.4 is toch bijna altijd wel c14nz?! ;)

Die prijs is wel goed ja! en op mp komen ze ook nog wel voorbij daarvoor.

Vrij recent is hier ook nog een setje geweest voor 50 euro.

heb de auto net over genomen van de vorige eigenaar..

dus heb de papieren hier en het is een c1.4nz joy u9

jammer dat ik niet effe snel foto's kon maken in dit pens weer...

Mvg jelle

heb de auto net over genomen van de vorige eigenaar..

dus heb de papieren hier en het is een c1.4nz joy u9

jammer dat ik niet effe snel foto's kon maken in dit pens weer...

Mvg jelle

Terug
Naar boven