• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne in Rekord

Oke op de manier die Malle beschrijft kan het ook, maar kan misschien even de lengte meten aub. Aangezien ik alvast zoveel mogelijk wil voorbereiden.

Oke op de manier die Malle beschrijft kan het ook, maar kan misschien even de lengte meten aub. Aangezien ik alvast zoveel mogelijk wil voorbereiden.

@bettus accu wrote:ik heb altijd geleerd dat tussen min en max meestal 1 liter olie is...

Klopt dat is zo´n beetje standaard iets, maar bij mij corsa is het 0,75 liter.

En bij mazda´s is het 0,8 l .

Maar of dat nu 1 cm per liter is geloof ik niet, maar goed wij gaan off topic en dat is niet de bedoeling van deze topic vraag !

@bettus accu wrote:ik heb altijd geleerd dat tussen min en max meestal 1 liter olie is...

Klopt dat is zo´n beetje standaard iets, maar bij mij corsa is het 0,75 liter.

En bij mazda´s is het 0,8 l .

Maar of dat nu 1 cm per liter is geloof ik niet, maar goed wij gaan off topic en dat is niet de bedoeling van deze topic vraag !

maar toch mooi om te weten! :thumb

heb zelf een carterpan gemaakt voor mn c20xe in een kadett, en nu moet ik dus ook de pijlstok aanpassen.

maar toch mooi om te weten! :thumb

heb zelf een carterpan gemaakt voor mn c20xe in een kadett, en nu moet ik dus ook de pijlstok aanpassen.

Ik pak een carterpan en aanzuigbuis van een 18s motor. Maar is er niemand die zo'n motor heeft staan voor een achterwielaangedreven opel, die even de peilstokhouder kan meten.

ik wel wel even meten, maar het blok ligt achter allemaal zooi. Wordt wel volgende week.

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Ik pak een carterpan en aanzuigbuis van een 18s motor. Maar is er niemand die zo'n motor heeft staan voor een achterwielaangedreven opel, die even de peilstokhouder kan meten.

ik wel wel even meten, maar het blok ligt achter allemaal zooi. Wordt wel volgende week.

Lengte is 11cm van bovenkant peilstokhouder tot onderblok. :) succes verder!

ik begin binnenkort ook met het leggen van een c20ne in een rekord. Mijn geluk is dat het blok compleet met bak uit een omega a komt :d

Welke voordelen heb je dan nog meer?

Carterpan + pijlstok...

En verder?

Ventilator op de snaar....maar die kan ook aan de radiateur (spalfan)

Weet nog een ouwe omega te staan voor weinig, ding is peer verrot maar de 8v is nog zeer bruikbaar.

Versnellingbak, uitlaat gaat al enigszins in de goede richting, radiator zonder reservoir. Motorsteunen zitten al goed.

Had het blok bewaard voor in de kadett, maar dat ging niet passen. Nu heb ik een rekord staan en zover ik kan zien is het bijna plug en play

Terug
Naar boven