• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne is traag na vernieuwen koppaking??

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Onder en boven moeten gewoon goed staan. Riem spannen en 2 rondjes met de hand ronddraaien en weer controleren. Verstelbaar nokkenas tandwiel is bedoeld om de timing van een scherpere nokkenas precies af te stellen.

8v's zijn juist het makkelijkst van allemaal te stellen.. ff met de waterpomp spelen..

Heb je deze wel vervangen??

8v's zijn juist het makkelijkst van allemaal te stellen.. ff met de waterpomp spelen..

Heb je deze wel vervangen??

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Onder en boven moeten gewoon goed staan. Riem spannen en 2 rondjes met de hand ronddraaien en weer controleren. Verstelbaar nokkenas tandwiel is bedoeld om de timing van een scherpere nokkenas precies af te stellen.

een verstelbaar nokkenastandwiel werkt juist ook op een orginele nokkenas. omdat je merktekens iets verlopen als je je cilinderkop flink of meerdere keren gevlakt hebt. Dat kun je compenseren met een verstelbaar tandwiel. misschien is dat wel het probleem?

een verstelbaar nokkenastandwiel werkt juist ook op een orginele nokkenas. omdat je merktekens iets verlopen als je je cilinderkop flink of meerdere keren gevlakt hebt. Dat kun je compenseren met een verstelbaar tandwiel. misschien is dat wel het probleem?

Nokkenastijd, heb ik wat leuks over gehoord.

Iemand had een x30xe gereviseerd en kreeg hem hierna met geen mogelijkheid aan en weet je wat ie deed, hij gaf het blok aan iemand weg die die kon voor €0.

De nieuwe eigenaar had hem 2 tanden verplaatst en liep!

Nokkenastijd, heb ik wat leuks over gehoord.

Iemand had een x30xe gereviseerd en kreeg hem hierna met geen mogelijkheid aan en weet je wat ie deed, hij gaf het blok aan iemand weg die die kon voor €0.

De nieuwe eigenaar had hem 2 tanden verplaatst en liep!

haha zoon gratis en gereviseerde 3 liter wil ik ook wel krijgen:P

ik ga t vanavond eens proberen hoop dat dan me oude vermogen terug is want nou lijkt t net of ik een 1400 ofzo rij

dat een tandje zoon verschil zoveel verschil maakt

ik heb gelijk een verstelbaarnokkenas tandwiel besteld voor mijn snelle c20ne die in aanbouw is

had gelukkig in essen een setje nokkenasblokkeringen op de kop kunnen tikken

bedankt voor het meedenken

haha zoon gratis en gereviseerde 3 liter wil ik ook wel krijgen:P

ik ga t vanavond eens proberen hoop dat dan me oude vermogen terug is want nou lijkt t net of ik een 1400 ofzo rij

dat een tandje zoon verschil zoveel verschil maakt

ik heb gelijk een verstelbaarnokkenas tandwiel besteld voor mijn snelle c20ne die in aanbouw is

had gelukkig in essen een setje nokkenasblokkeringen op de kop kunnen tikken

bedankt voor het meedenken

nokkenasblokkering voor een c20ne???

wat moet je ermee..

Die nokkenas kun je zo rond gooien zonder dat er iets geraakt wordt..

nokkenasblokkering voor een c20ne???

wat moet je ermee..

Die nokkenas kun je zo rond gooien zonder dat er iets geraakt wordt..

is bij een 8 klepper idd niet nodig, gewoon met een ringsleutel op merkteken draaien en riem erop doen.

is bij een 8 klepper idd niet nodig, gewoon met een ringsleutel op merkteken draaien en riem erop doen.

hey Maikel,

ik denk ook dat je riem een tand verkeerd staat.

ff goed checken.

en ja, dat maakt echt wel veel uit.

sommige motoren hebben dan al klepschade :jerry

groeten

hey Maikel,

ik denk ook dat je riem een tand verkeerd staat.

ff goed checken.

en ja, dat maakt echt wel veel uit.

sommige motoren hebben dan al klepschade :jerry

groeten

ok thanx maikel moet er echt even tijd voor maken maar goed is dat het een vryloper is:P:P

kan dat dat hij hier door veel bezine verstookt ??? de tank raakt nogal snel leeg zo :P want hij blijft kwalmen uit de uitlaat en hij verbruikt geen kvs (witte rook) geen blauwe want dat is olie...... ???

Terug
Naar boven