• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne probleem

ik ben er nog steeds niet uit, en het word erger :(

met koude start start hij moeilijk en met warme moter gewoon helemaal niet, of ik moet net een stuk van 200 km hebben gereden dan vaak weer wel :S

laats een paar dingen opnieuw na gekeken.

weer andere boegies,

weer andere kabels

weer andere originele bobine,

een bdp sensor van een lopende motor.

andere frisse brandstofpomp

ander brandstof druk potje

andere brandstof relais

heb de ecu er een paar keer opnieuwe ingedrukt (ik d8 miss slecht contact maar nee)

ik zat nog te denken aan een lamdasonde, maar die doet bij het starten toch niks?

ook zijn de boegies pik zwart als ik ze er uit trek,

maar als hij niet start en ik haal ze er uit zijn ze niet nat, dus niet verzopen.

iemand suggesties?

ook heb ik het gevoel dat ik vermogen mis, (vooral koppel)

ook heb ik het idee dat hij beter loopt als hij goed warm is (olie op bedrijfs temperatuur)

echt niemand, i,m all out..

ook heb ik het gevoel dat ik vermogen mis, (vooral koppel)

ook heb ik het idee dat hij beter loopt als hij goed warm is (olie op bedrijfs temperatuur)

echt niemand, i,m all out..

[rquote=1808590&tid=137715&author=chris b]heb het zelfde probleem gehad was bij mij een verkeerde gaskleppositiemeter,moet wel zeggen dat er ook wat nieuwe slangen opgekomen zijn[/rquote]

wat voor nieuwe slangen?

[rquote=1808590&tid=137715&author=chris b]heb het zelfde probleem gehad was bij mij een verkeerde gaskleppositiemeter,moet wel zeggen dat er ook wat nieuwe slangen opgekomen zijn[/rquote]

wat voor nieuwe slangen?

nou eerst zat me instelbare druk meter er op, met metertje

en toen dus wel. en was het prima, heb ook de brandstofpomp 2 be sure vervangen en heb er ook al 2 originele brandstof druk potjes op gehad 4 bobines enz. :S

en ik heb overal nieuwe 8 mm kuntstof leidingen lopen dus dat mag ook niet het probleem zijn.

echt waar i,m all out... zou haast gaan denken aan kabelboom/ computer.

nou eerst zat me instelbare druk meter er op, met metertje

en toen dus wel. en was het prima, heb ook de brandstofpomp 2 be sure vervangen en heb er ook al 2 originele brandstof druk potjes op gehad 4 bobines enz. :S

en ik heb overal nieuwe 8 mm kuntstof leidingen lopen dus dat mag ook niet het probleem zijn.

echt waar i,m all out... zou haast gaan denken aan kabelboom/ computer.

Mijn Ecu ligt ook los.. als je eens wil testen en er niks dichterbij is.. dronten - weesp is niet zoo ver..

Ik moet hem wel houden voor mijn blok, mocht het werken ;)

Mijn Ecu ligt ook los.. als je eens wil testen en er niks dichterbij is.. dronten - weesp is niet zoo ver..

Ik moet hem wel houden voor mijn blok, mocht het werken ;)

uhm mijn cabrio heeft een ecu met 2 rijen,

ik kom niet zo heel vaak met de cabrio in dronten. maar ik zal er aan denken.

nadeel is wel

als ik hem uitzet als hij gereden heeft moet hij 1.5 a 2 uur wachten, en met een beetje geluk start hij dan weer.

of aanslepen dat wilt wel. :S

maar ik begin bijna ook te denken aan ecu of kabelboom :s

uhm mijn cabrio heeft een ecu met 2 rijen,

ik kom niet zo heel vaak met de cabrio in dronten. maar ik zal er aan denken.

nadeel is wel

als ik hem uitzet als hij gereden heeft moet hij 1.5 a 2 uur wachten, en met een beetje geluk start hij dan weer.

of aanslepen dat wilt wel. :S

maar ik begin bijna ook te denken aan ecu of kabelboom :s

[rquote=1882397&tid=137715&author=opelvectra]welke ecu heb je,heb er nog 3 liggen,misschien 1 die je ff ken proberen[/rquote]

heb je toevallig een ecu met 2 rijen liggen?

ik heb gister de temp sensor nogmaals vervangen, geen resultaat ook heb ik de massa met start kabels verbeterd, weer geen resultaat,

en ik heb de timing gecheckt maar die stond ook goed :(

[rquote=1882397&tid=137715&author=opelvectra]welke ecu heb je,heb er nog 3 liggen,misschien 1 die je ff ken proberen[/rquote]

heb je toevallig een ecu met 2 rijen liggen?

ik heb gister de temp sensor nogmaals vervangen, geen resultaat ook heb ik de massa met start kabels verbeterd, weer geen resultaat,

en ik heb de timing gecheckt maar die stond ook goed :(

Ik zeg, andere draadboom proberen ;)

Gewoon los erboven leggen om te testen, scheelt veel tijd.

Ik bedenk me net..... vervang de injectoren eens :P

Terug
Naar boven