• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20ne/seh (2.0 8v) in een kadett b

Ja in houten zit stinos. Die heeft een hoop mooie dingen, maar is en blijft handelaar dus zal altijd ietsje duurder zijn. U2u maar als je een keertje langs wil waaien.

Ik zou zelf altijd voor een 5 bak gaan. 4 bak werkt ook maar je mist topsnelheid en zuinigheid.

bak van een omega a past ook moet je wel een aandrijfas laten maken.

ik heb nog een setje naven liggen van een b kadett met schijven maar helaas geen klauwen er voor.komen dacht ik van een 1,2 automaat af

bak van een omega a past ook moet je wel een aandrijfas laten maken.

ik heb nog een setje naven liggen van een b kadett met schijven maar helaas geen klauwen er voor.komen dacht ik van een 1,2 automaat af

Zag toevallig dit topic en wou even melden dat dit erg veel werk is om C 2.0 XE of NE in een B tje te bouwen.

Heb mijn B omgebouwt naar 1.9 cih en dat was nog al een aardige klus.

Ik verwacht dat je met een ohc voornamelijk problemen krijgt met het plaatsen van je rembekrachtiger want waar die nu zit zal hij waarschijnlijk tegen je uitlaatspruitstuk komen,bij mij heb ik maar enkele cm speling tussen blok en rembekrachtiger.

Heb in het verleden ooit een B gezien met een ohc en daar hadden ze de bekrachtiger naar voor verplaats tegen het voorfront aan.

Je ontsteking zal ook niet passen omdat die achter op je blok zit en deze in je verwarmings radiateur terecht komt.

Weet nu niet hou het precies zit met een Carter van een ohc maar ook hier vermoed ik dat je deze moet aanpassen.

Ik mn orginele vooras aangepast,motorsteunen omgedraaid en schijven en remklauwen van een B Manta gemonteerd.

Tunnel eruit en groter gemaakt en nieuwe bakbevestigingen gemaakt om een dikkere 4 bak er onder te krijgen.

Dwarsbalk voor in het front 10 cm naar voren verplaatst omdat ook de radiateur weer naar voren geplaatst moet worden.

En .......

En .......

En .......

Een hele hoop werk wat je te wachten staat maar ik hoop dat je niet op gaat geven want het is echt wel een hoop fun wat je er voor terug krijgt.

http://sissyracing.come2me.nl/636801/Project-Kadett-B" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat mijn project op misschien dat je er waat aan hebt.

Zag toevallig dit topic en wou even melden dat dit erg veel werk is om C 2.0 XE of NE in een B tje te bouwen.

Heb mijn B omgebouwt naar 1.9 cih en dat was nog al een aardige klus.

Ik verwacht dat je met een ohc voornamelijk problemen krijgt met het plaatsen van je rembekrachtiger want waar die nu zit zal hij waarschijnlijk tegen je uitlaatspruitstuk komen,bij mij heb ik maar enkele cm speling tussen blok en rembekrachtiger.

Heb in het verleden ooit een B gezien met een ohc en daar hadden ze de bekrachtiger naar voor verplaats tegen het voorfront aan.

Je ontsteking zal ook niet passen omdat die achter op je blok zit en deze in je verwarmings radiateur terecht komt.

Weet nu niet hou het precies zit met een Carter van een ohc maar ook hier vermoed ik dat je deze moet aanpassen.

Ik mn orginele vooras aangepast,motorsteunen omgedraaid en schijven en remklauwen van een B Manta gemonteerd.

Tunnel eruit en groter gemaakt en nieuwe bakbevestigingen gemaakt om een dikkere 4 bak er onder te krijgen.

Dwarsbalk voor in het front 10 cm naar voren verplaatst omdat ook de radiateur weer naar voren geplaatst moet worden.

En .......

En .......

En .......

Een hele hoop werk wat je te wachten staat maar ik hoop dat je niet op gaat geven want het is echt wel een hoop fun wat je er voor terug krijgt.

http://sissyracing.come2me.nl/636801/Project-Kadett-B" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat mijn project op misschien dat je er waat aan hebt.

Het is inderdaad giga veel werk, maar hoeveel mensen kunnen nou zeggen dat ze zown blok in hun wagen hebben zitten. Mijn blok moet ik nogsteeds op mijn as bouwen, dus ik ga nog een hoop tegenkomen, maar met wat staal en een lasapparaat kom je een heel eind!

Wat ik nog aan witte-GSI wilde vragen: Ik heb je wagen al eens eerder op foto's gezien. die voorlip, waar hebbie die vandaan?

Het is inderdaad giga veel werk, maar hoeveel mensen kunnen nou zeggen dat ze zown blok in hun wagen hebben zitten. Mijn blok moet ik nogsteeds op mijn as bouwen, dus ik ga nog een hoop tegenkomen, maar met wat staal en een lasapparaat kom je een heel eind!

Wat ik nog aan witte-GSI wilde vragen: Ik heb je wagen al eens eerder op foto's gezien. die voorlip, waar hebbie die vandaan?

Terug
Naar boven