• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne start niet

opelpower89

Post vaak
heey...

ik heb van mijn frontera a c20ne de koppaking vervangen

en nou start hij niet..

de injectors gaan niet open en hij vonkt niet?...

ik had al een andere klopsensor geprobeerd van een lopende c20xe , en een werkend startrelais van een c20ne geprobeerd en de computer al verwisseld en de temperatuursensor....

en massa heeft hij ook

weet iemand wat het kan zijn ??

word er een beetje gek van

bvd mike

eeh bedoelde de die sensor wat onder het uitlaatspruitstuk zit met die 3 polige stekker srry

waar zit de krukas sensor dan want ik vinde hem tog niet bij het krukas tandwiel zoals bij de 1.6 motoren

eeh bedoelde de die sensor wat onder het uitlaatspruitstuk zit met die 3 polige stekker srry

waar zit de krukas sensor dan want ik vinde hem tog niet bij het krukas tandwiel zoals bij de 1.6 motoren

Zit volgens mij op de zelfde plek als bij een XE, vlak boven de bevestiging voor de stuurbekrachtigingspomp op het onderblok.

Hier zie je hem zitten:

day36_14.jpg

Beetje gek plaatje, want hier zit zo te zien de motorsteun op de plek van de stuurbekr. pomp.... Zal wel een of ander gek inbouw projectje zijn...

Zit volgens mij op de zelfde plek als bij een XE, vlak boven de bevestiging voor de stuurbekrachtigingspomp op het onderblok.

Hier zie je hem zitten:

day36_14.jpg

Beetje gek plaatje, want hier zit zo te zien de motorsteun op de plek van de stuurbekr. pomp.... Zal wel een of ander gek inbouw projectje zijn...

ow dan bedoelde jij met kop sensor dus de bdp sensor..

pff raar!

laat hem anders uitlezen om te kijken waar het fout gaat,

miss is de computer wel stuk gegaan bij het vervangen van de kop pakking?

plus en min wel van de acu gehaald?

lees net dat je computer ook al geprobeerd had,

nou schiet mij maar lek.

ow dan bedoelde jij met kop sensor dus de bdp sensor..

pff raar!

laat hem anders uitlezen om te kijken waar het fout gaat,

miss is de computer wel stuk gegaan bij het vervangen van de kop pakking?

plus en min wel van de acu gehaald?

lees net dat je computer ook al geprobeerd had,

nou schiet mij maar lek.

Kan nog zo veel anders zijn, bedrading is ook erg verdacht. Met de kop doen als je niet veel ervaring hebt en even niet goed op let trek je zo een breuk in de bedrading ergens. Uitlezen kun je trouwens ook zelf eerst eens doen via de knippercode... Is heel simpel draadje aan massa leggen. (meestal dunne bruin/gele vanuit de ECU)

Kan nog zo veel anders zijn, bedrading is ook erg verdacht. Met de kop doen als je niet veel ervaring hebt en even niet goed op let trek je zo een breuk in de bedrading ergens. Uitlezen kun je trouwens ook zelf eerst eens doen via de knippercode... Is heel simpel draadje aan massa leggen. (meestal dunne bruin/gele vanuit de ECU)

ervaring heb ik wel hoor :P:P

bekabeling had ik netjes aan de kant gelegd

alleen deze zit me erg tegen

de bdp sensor heb ik vervangen met een van een lopende c20xe

lijkt me dat deze het zelfde is ... ongeveer zelfde ondeblok..

ervaring heb ik wel hoor :P:P

bekabeling had ik netjes aan de kant gelegd

alleen deze zit me erg tegen

de bdp sensor heb ik vervangen met een van een lopende c20xe

lijkt me dat deze het zelfde is ... ongeveer zelfde ondeblok..

klopt is ook het zeflde,

als je hem uit laat lezen, kunnen ze ook de waardes van de sensoren zien

zolang de waarde variabel zijn, zijn er geen knipper codes, maar kunnen het wel de foute waardes zijn.

zeker weten dat het niet gewoon 2 kleine defecten zijn?

kapotte (getrokke) bobine kabel ? en massa van de injectoren vergeten? ik zeg maar wat

Terug
Naar boven