Hoi mensen leuk dat jullie nog meelezen.
tijdje hier afwezig geweest, maaaarrr er is nog nieuws. Na de compressie verlaging hadden wij nog steeds last van brekende tuimelaars, daarom hebben wij de klepveren vervangen voor sterkere exemplaren:
Na deze versterkte klepveren te monteren hebben wij geen last meer gehad van brekende tuimelaars. Toch willen we de kop nog mechanisch maken om ook geschikt te maken voor de hogere toeren. Omdat de drang naar meer vermogen toch groot was hebben wij ervoor gekozen de makkelijkste manier gekozen pk's injecteren:
Met de injector spoten wij 75 pk bij, maar komend seizoen wordt dit 100pk.
In Zuidwolde hebben wij de laatste race van 2014 gereden (eerste keer met lachgas), met een mooie plek 1st plek in de special klasse, heel erg tevreden mee.
Filmpje

:
http://youtu.be/PvUr1iXHbFo
We hebben problemen gehad met de niet constante turbodruk, in de laatste race in zuidwolde greep de computer te vaak in, als je onderstaand deel van de log bekijkt komt dit waarschijnlijk omdat de wastegate de lucht niet kwijt kan (uitlaat zit onder de auto), waarschijnlijk komt de uitlaat komend seizoen aan de zijkant uit de auto....nice :thumb .
Hieronder de log, vooral gaaf om te zien wat de lachgas doet met de inlaat temperatuur:
Maar het moet harder sneller en met meer geweld daarom zijn wij druk bezig voor volgend seizoen met o.a. de volgende plannen:
- turbodruk omhoog naar 1.2bar overdruk
- flatshift schakelsysteem (om van 1 naar 2 te schakelen)
- Deze winter op de rollerbank om de auto af te stellen, dit is nog nooit gedaan.
de auto moet vooral "leaner!" dus lichter en alles beter geplaatst naar ons ontwerp dit houdt in:
- kleinere radiateur (civic eg type)
- intercooler monteren (vandaar de kleinere radiateur)
- turbo waterkoeling verwijderen (schijnt voor een korte tijd geen probleem te zijn, als je hem goed na-koelt, scheelt slangen en gewicht)
- rempomp vervangen voor eentje van een motorfiets.
- lachgas schakelen op de motorcomputer
ook cosmetisch moet er wat gebeuren:
- tablet inbouwen (voor het uitlezen van de motorcomputer)
- motor ruimte spuiten.
- motorkap vervangen voor plaat aluminium
- plaatwerk makkelijk demontabel maken
Ook zijn er enkele ideeën afgevallen:
- scherpe nokkenas monteren (is bij deze motor in combinatie met een turbo nadelig, de uitlaatlucht wordt teveel gekoeld)
- dry sump tank (teveel gedoe voor te weinig gewicht winst, eventueel het carter 3cm inkorten).
- water methanol injectie (door de lachgas is de hogere klopvastheid niet nodig)
Ook blijven er nog vragen:
- De kopbouten maken mij niet gerust hier moeten andere exemplaren voor komen, zelf zit ik te denken aan draadeinden van sterk materiaal kwaliteit 12.9, iemand ideeën?
- Ook zijn er nog wat plannen om de versnellingsbak aan te passen, door versnelling 3-4-5 te verwijderen. Echter omdat deze versnellingen tussen de ingaande as en versnelling 1 en 2 zitten is dit technisch gezien erg lastig. (afbeelding van internet)
- Eventueel komt er per runner een lachgas injector.
- Wij zijn nog bezig om een nieuwe luchtinlaat te bouwen (volgens onderstaand ontwerp) echter het is mij niet duidelijk of dit genoeg extra vermogen brengt....dus dat wil ik eerst beter uitzoeken voordat daar veel tijd in gaat zitten.
Tot zover even de informatie van deze kant, vragen en opmerkingen hoor ik heel graag!
Ik wens jullie nog een goed weekend !