origineel gepost door brieken
Turbodruk waarmee je gaat rijden bepaal je eigenlijk pas als de motor loopt. In eerste instantie gewoon niet hoger dan 0,5 - 0,6 bar gaan. Kijken of alles goed gaat. Of er geen problemen zijn. Beetje inrijden misschien. Dan ga je rustig de druk hoger zetten en de boel afstellen voor die druk. en of dat nu een hele ecu is. Of misschien alleen andere injectoren en/of brandstofdruk regelaar instelling dat ligt aan wat je gebouwd hebt.
Met andere woorden. Op hoeveel turbodruk je gaat rijden. Is iets waar je nu nog niet mee bezig hoeft te zijn. Je moet eerst voor jezelf duidelijk maken hoeveel geld je wilt uitgeven. En dan gaan kijken wat je allemaal nodig hebt en of je dat voor je budget kunt aanschaffen.
Zoals al eerder gezegd. Neem contact op met hg-motorsport. Vertel hun wat je te besteden hebt. Dan kunnen hun een set samenstellen voor jou budget. En aangeven wat je van die set kan verwachten. Vervolgens kan je voor jezelf beslissen of je een 8v turbo gaat bouwen of niet.
Stel je hebt veel geld te besteden. En je wilt alles heel mooi doen. Nog veel mooier dan wat ik heb. bel of mail dan met de mannen van
www.dp-engineering.nl en zeg dat je een c20ne turbo wil die mooier en sneller is dan die van boris.

(Ben je alleen voor 10.000 euro zeker nog niet klaar. hahaha)
kijk,zoals het er nu na uitziet heb ik gehaald...
Revisieblok
samco slangen,buizen
de turbo
let injectoren
brandstofdrukregelaar
en wat kleinere dingen,de calibra word niet gemaakt om het uiterste uit de kan te halen,en tjs snel laten we eerlijk zijn als ik een snelle auto wilde maakte ik het wel in een corsa.
Ik wil het gewoon omdat het weer eens wat anders is als een 3.0 v6
en tja geld te besteden das het probleem niet,het moet gewoon mijn dagelijkse auto worden,wil save rijden en als ik dan tussen de 170 en 200 pk kom ben ik dik tevreden...
Kan dan nog altijd kijken wat ik doe,de planning is in ieder geval om het nu in de calibra te leggen.
Uiteindelijk wil ik een b corsa met turbo derop maken dus als het bevalt kan het blok dan in een corsa gelegt worden.
Maar wat moet ik dus doen wil ik een 8v met 200 pk laten rijden beantwoord me die vraag en ik ben helemaal geholpen...