• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20NE turbo???

Maar ik zie dat Sjoerdie nu met een C20NE turbo rijd in een Corsa. En hij wil een v6.

Had jij nu geen V6 Cabriobully?

Ik zeg, die C20NE turbo van Sjoerdie in de Calibra. En de V6 naar Sjoerdie toe!? Of is dat een 2.5 V6? Maar dan nog. Leg lekker dat blok van Sjoerdie in de Calibra zou ik zeggen.

origineel gepost door brieken

Maar ik zie dat Sjoerdie nu met een C20NE turbo rijd in een Corsa. En hij wil een v6.

Had jij nu geen V6 Cabriobully?

Ik zeg, die C20NE turbo van Sjoerdie in de Calibra. En de V6 naar Sjoerdie toe!? Of is dat een 2.5 V6? Maar dan nog. Leg lekker dat blok van Sjoerdie in de Calibra zou ik zeggen.

Ik zou een x30xe in de calibra leggen,maar aangezien ik dat in de cabrio al heb,heb ik erover gedacht om een turbo op de x30xe te maken,maar dan is de cabrio niet meer zo leuk rijden ben ik bang.

Dus vandaar dat de x30xe in sjoerdie zijn corsa komt indd.

Sjoerdie bouwt overigens wel de turbo op de c20ne van mij.

De C20ne word voor dagelijks gebruik daarom wil ik niet tever gaan het moet betrouwbaar blijven.

Originally posted by brieken

Ik zou niet moeilijk gaan doen met een 16v ecu. 16v is heel anders. Heeft dan welliswaar een knocksensor. Maar ook een hall sensor op de nokkenas voor sequentiele injectie. Luchtmassameter werkt anders, gasklep werkt anders. En de ontsteking en inspuitmappen zijn anders dan voor de 8v.

En dat allemaal voor een knocksensor. Niet doen.

wordt juist in duitsland wel meer gedaan hoor...

Zo heel veel hoef je niet aan te passen als je weet wat je doet... king:

Ik heb ook op het punt gestaan om het om te bouwen..

Niet gedaan omdat het blok het de laatstet keer echt begaf..

Terug
Naar boven