• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne vonkt niet *foto update*

my ride

Post weinig
opel freaks:D

wij zijn bezig met het inbouwen van een c20ne in een corsa b.

hebben geprobeerd de auto te starten,maar wil niet aanslaan.(geen vonk) ik heb 12v op de bobine en een goede massa;) bobine word ook erg warm!!! nu denk ik dat hij kapot is,is de bobine ook door te meten?en wat doet die stekker die op de bobine zit,groen en zwart draad dacht ik .ik hoop dat jullie een idee hebben:D

gr jds & my ride

Je moet idd zorgen dat je een zwarte draad van je auto kabelboom, op een zwarte draad van de motorboom verbindt.

Je moet idd zorgen dat je een zwarte draad van je auto kabelboom, op een zwarte draad van de motorboom verbindt.

heb je geschakelde plus op je brandstofpomprelais? als je de auto op contact zet moet deze 1x klikken, als je m start moet ie direct de volgende keer klikken. Tijdens het starten en de 2e keer klikken moet de brandstofpomp gaan lopen en je een vonk krijgen. Op de groene en de zwarte draad bij mijn bobine staat allebei 12v. De bobine moet volgens mij ong 5 KiloOhm aan weerstand hebben op beide aansluitingen. Even zoeken want dat is al vaker voorbij gekomen.

heb je geschakelde plus op je brandstofpomprelais? als je de auto op contact zet moet deze 1x klikken, als je m start moet ie direct de volgende keer klikken. Tijdens het starten en de 2e keer klikken moet de brandstofpomp gaan lopen en je een vonk krijgen. Op de groene en de zwarte draad bij mijn bobine staat allebei 12v. De bobine moet volgens mij ong 5 KiloOhm aan weerstand hebben op beide aansluitingen. Even zoeken want dat is al vaker voorbij gekomen.

oke ja naar mijn weten klikt hij wel 2x.hebben ook brandstof druk.maar hebben geen spanning op de stekker boven op de bobine,waar is die stekker voor dan??idee?

gr

oke ja naar mijn weten klikt hij wel 2x.hebben ook brandstof druk.maar hebben geen spanning op de stekker boven op de bobine,waar is die stekker voor dan??idee?

gr

welke stekker is dat? En welke bobine heb je gebruikt, die van de 2 liter? Die van mij ziet er ongeveer zo uit, alleen met schroefdraad op de 2 aansluitingen voor groen en zwart.

2640.jpg

Bij mij zit het donders simpel, groen vanaf de computerkabelboom op -1 en zwart vanaf de ori kabelboom op +15. Zorg ook dat de bobine goeie massa heeft.

welke stekker is dat? En welke bobine heb je gebruikt, die van de 2 liter? Die van mij ziet er ongeveer zo uit, alleen met schroefdraad op de 2 aansluitingen voor groen en zwart.

2640.jpg

Bij mij zit het donders simpel, groen vanaf de computerkabelboom op -1 en zwart vanaf de ori kabelboom op +15. Zorg ook dat de bobine goeie massa heeft.

*( my ride is mijn broer en we werken aan dezelfde auto )*

ik heb zo'n type bobine als freek.

Bovenop een stekker met een groene en volgens mij een zwarte.

Dan zitten en nog 2 aansluitingen op met schroefdraad.

de 1 hebben we een geschakelde + opzitten. En de ander hadden we op de massa. Nu vertelde mn collega vandaag dat die massa niet goed is ( om te beginnen )

Nu heb ik nog een zwarte draad over van mn originele kabelboom. Moet die op de bobine ?

*( my ride is mijn broer en we werken aan dezelfde auto )*

ik heb zo'n type bobine als freek.

Bovenop een stekker met een groene en volgens mij een zwarte.

Dan zitten en nog 2 aansluitingen op met schroefdraad.

de 1 hebben we een geschakelde + opzitten. En de ander hadden we op de massa. Nu vertelde mn collega vandaag dat die massa niet goed is ( om te beginnen )

Nu heb ik nog een zwarte draad over van mn originele kabelboom. Moet die op de bobine ?

net even foto's wezen maken.

Op de kabelboom van de auto ( bij die ronde stekker) lopen een aantal draden. De meeste daarvan hebben we aangesloten alleen blijven er 2 over ( foto 2 ). Een zwarte en een groene. Moeten die 2 op de bobine ?

Op de bobine aan de bovenkant zitten ook al een zwarte en een groene maar dat zat al zo aan de kabelboom te we het blok aangeleverd kregen.

de rode en de zwarte draad die ik nu op de bobine heb zitten moet je ven niet meerekenen, die zijn helemaal fout.

Even voor de duidelijkheid, de motor zit in een corsa en de bedrading is tijdelijk aangesloten om te proberen of het blok goed is. Als alles werkt ga ik de boel netjes solderen.

net even foto's wezen maken.

Op de kabelboom van de auto ( bij die ronde stekker) lopen een aantal draden. De meeste daarvan hebben we aangesloten alleen blijven er 2 over ( foto 2 ). Een zwarte en een groene. Moeten die 2 op de bobine ?

Op de bobine aan de bovenkant zitten ook al een zwarte en een groene maar dat zat al zo aan de kabelboom te we het blok aangeleverd kregen.

de rode en de zwarte draad die ik nu op de bobine heb zitten moet je ven niet meerekenen, die zijn helemaal fout.

Even voor de duidelijkheid, de motor zit in een corsa en de bedrading is tijdelijk aangesloten om te proberen of het blok goed is. Als alles werkt ga ik de boel netjes solderen.

Alle zwarte draden aan elkaar.

Alle groene draden aan elkaar.

Zwart is de geschakelde plus.

Groen is de aansturing van de ontsteking vanuit de ECU, deze is tevens de signaal draad voor de toerenteller.

Er moet dus geen massa op de bobine.

Ik denk dat de bobine inmiddels al is overleden.

Alle zwarte draden aan elkaar.

Alle groene draden aan elkaar.

Zwart is de geschakelde plus.

Groen is de aansturing van de ontsteking vanuit de ECU, deze is tevens de signaal draad voor de toerenteller.

Er moet dus geen massa op de bobine.

Ik denk dat de bobine inmiddels al is overleden.

Waar komt die zwarte draad op de foto vandaan? Als die uit de stekker komt moet deze aangesloten worden op geschakelde +

Waar komt die zwarte draad op de foto vandaan? Als die uit de stekker komt moet deze aangesloten worden op geschakelde +

Terug
Naar boven