• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE in A Manta

• Topic starter Topic starter Arv
  • Startdatum Startdatum
Naar voren plaatsen is niet een van mijn voorkeuren als ik het zo lees. Niet vanwege het zwaartepunt en zo, maar omdat ik al een manta 18s carterpan en motorsteunen heb gekocht.

Die thread die @hanzzz aangaf had ik ook al gezien idd. Zitten wel mooie oplossingen bij, maar idd je moet dan wel zelf de steun maken. En pak je dan de orig xe stroomverdeler met een tandwiel erop gemaakt of bouw je de xe componenten over in een 18s stroomverdelerhuis? Je kan volgens mij niet de complete onsteking van een 18s gebruiken omdat de ring die door de Hall voeler draait anders is dan van de xe. Of je zou de 18s onsteking compleet kunnen pakken, maar ik weet niet of de 2.5 motronic een stuursignaal nodig heeft vanaf de stroomverdeler? Waarschijnlijk wel denk ik. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar aanpassen vd kachel. Over enkele weken gaan de CIH en kachel eruit en ga ik ff goed passen met het xe blok en hoeveel plek er voor de stroomverdeler en evt kachel overblijft.

Bij een Manta A is totaal geen ruimte aan de achterkant dus ook niet voor de oplossing zoals Deluxe77 voorsteld.

Ik ben de ontsteking naar voor aan het bouwen bij mijn Ascona A Voyage. Is nog een aardig klus. Moet de ophangbeugel zelf maken. Vroeger scheenen hier setjes voor te koop zijn geweest, ik heb me rot gezocht maar helaas niks kunnen vinden.

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135097

In 1993 heb ik m'n 18s (van Manta-B) ingebouwd in een A. Met origineel carter en originele 18s motorsteunen.

Tussen de motorsteunen en blok (zelf gedraaide) dikwandige bussen gemonteerd met langere bouten. Paste als het

er voor gemaakt was. Natuurlijk had ik toen het probleem ontsteking niet!

Naar voren plaatsen is niet een van mijn voorkeuren als ik het zo lees. Niet vanwege het zwaartepunt en zo, maar omdat ik al een manta 18s carterpan en motorsteunen heb gekocht.

Die thread die @hanzzz aangaf had ik ook al gezien idd. Zitten wel mooie oplossingen bij, maar idd je moet dan wel zelf de steun maken. En pak je dan de orig xe stroomverdeler met een tandwiel erop gemaakt of bouw je de xe componenten over in een 18s stroomverdelerhuis? Je kan volgens mij niet de complete onsteking van een 18s gebruiken omdat de ring die door de Hall voeler draait anders is dan van de xe. Of je zou de 18s onsteking compleet kunnen pakken, maar ik weet niet of de 2.5 motronic een stuursignaal nodig heeft vanaf de stroomverdeler? Waarschijnlijk wel denk ik. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar aanpassen vd kachel. Over enkele weken gaan de CIH en kachel eruit en ga ik ff goed passen met het xe blok en hoeveel plek er voor de stroomverdeler en evt kachel overblijft.

In 1993 heb ik m'n 18s (van Manta-B) ingebouwd in een A. Met origineel carter en originele 18s motorsteunen.

Tussen de motorsteunen en blok (zelf gedraaide) dikwandige bussen gemonteerd met langere bouten. Paste als het

er voor gemaakt was. Natuurlijk had ik toen het probleem ontsteking niet!

Terug
Naar boven