• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE in Agila A

mrmonkey

Post veel
NU heb ik een hele rare hersenspinsel gekregen...

Ik kan waarschijnlijk voor heel weinig een Agila overnemen, nu weet ik dat het een rijdende koelkast is maar zou hier een C20XE in kunnen?

Onder de kap heb je ruimte zat alleen hoe het aan te pakken met bv de veerpoten etc...

Iemand al eerder zoiets gezien of gehoord? :vertag

Volgens mij maken ze ook wel eens een 16v pas aan een f13 versnellingsbak?

Staat me iets van bij dat de f13 std in zon agila zit.

Dat scheelt weer een hoop gekloot met assen/baksteun/schakelmech.

Enkel het stuurhuisje al is zon ielig ding. Had hem zoiezo al van voren flink verstevigd. Het liefst met een eigenbouw frontbalk.

Volgens mij maken ze ook wel eens een 16v pas aan een f13 versnellingsbak?

Staat me iets van bij dat de f13 std in zon agila zit.

Dat scheelt weer een hoop gekloot met assen/baksteun/schakelmech.

Enkel het stuurhuisje al is zon ielig ding. Had hem zoiezo al van voren flink verstevigd. Het liefst met een eigenbouw frontbalk.

@wim-v6 wrote:@soepkiepe wrote:k dacht dat ik rare ideeen had met een 3.0 v8 achter in een renault 5 bouwen haha

Das pas gevaarlijk!!!!!!!!!!!

een oud collega heeft zo blok staan, en binnekort had hij waarschijnlijk zo renault voor mij voor oud ijzer.

volgend jaar wil ik mee doen aan de blubbering, zo doende ben ik met dat idee gekomen, eerst lachte hij mij uit, later had ie nog eens zitten denken en leek het hem wel een uitdaging om zo ding apk waardig te krijgen..

denk wel dat je dan een heuze laagvlieger hebt haha.

maar jah, als hij hem apk waardig wil hebben is het eventueel ook wel te doen om het blok voor in te leggen ;)

en dan gewoon een sleepr van maken, dus buitenkant helemaal origineel laten :P

lijkt mij als nog wel een mooie stunt haha.

weet trouwens niet zeker, kan ook nog wel eens een v6 zijn.. ben ff aan het twijvelen nu.

maar dan nog snel zat

@wim-v6 wrote:@soepkiepe wrote:k dacht dat ik rare ideeen had met een 3.0 v8 achter in een renault 5 bouwen haha

Das pas gevaarlijk!!!!!!!!!!!

een oud collega heeft zo blok staan, en binnekort had hij waarschijnlijk zo renault voor mij voor oud ijzer.

volgend jaar wil ik mee doen aan de blubbering, zo doende ben ik met dat idee gekomen, eerst lachte hij mij uit, later had ie nog eens zitten denken en leek het hem wel een uitdaging om zo ding apk waardig te krijgen..

denk wel dat je dan een heuze laagvlieger hebt haha.

maar jah, als hij hem apk waardig wil hebben is het eventueel ook wel te doen om het blok voor in te leggen ;)

en dan gewoon een sleepr van maken, dus buitenkant helemaal origineel laten :P

lijkt mij als nog wel een mooie stunt haha.

weet trouwens niet zeker, kan ook nog wel eens een v6 zijn.. ben ff aan het twijvelen nu.

maar dan nog snel zat

Ik zie die agilatjes vaak van de onderkant op het werk...

En heb er zelf ook wle eens over na zitten denken.

Dingen kosten immers zeer weinig.

De motorruimte dient wel wat verstevegings werk want dat is std al een slappe bedoeling.

Wegligging en dergelijke is wel op te lossen..

Ik zie die agilatjes vaak van de onderkant op het werk...

En heb er zelf ook wle eens over na zitten denken.

Dingen kosten immers zeer weinig.

De motorruimte dient wel wat verstevegings werk want dat is std al een slappe bedoeling.

Wegligging en dergelijke is wel op te lossen..

F13 achter een xe wil dus wel...zal mischien minder kunnen hebben als een f16 of beter...maar toch.

De aandrijfassen gaan het ook wel uithouden. Ik rij zelf met de Corsa B gsi asjes met de binnenste homo's van een Nexia. Dit dan wel met een f16.

het elecktrische gaspedaal is er zo uit. Daarvoor een simpel pedaaltje pakken uit een Corsa. Kabeltje er aan is zo gefixt.

Als je de f13 zou blijven gebruiken hoef je niet te klieren met een appart schakelmechanisme.

Het klopt ook dat er ielig spul onder zit qua veerpoten en draagarmen.

maar het spul lijkt zeer veel op corsa spul dus daar is wel iets pas te maken.

Je hebt iig onder de auto zat ruimte voor een mooi uitlaatsysteem. Maar een dikke sleeper granny transporter is toch wel veel dikker. Dus lekker stil en een c20xe voorin :wors

F13 achter een xe wil dus wel...zal mischien minder kunnen hebben als een f16 of beter...maar toch.

De aandrijfassen gaan het ook wel uithouden. Ik rij zelf met de Corsa B gsi asjes met de binnenste homo's van een Nexia. Dit dan wel met een f16.

het elecktrische gaspedaal is er zo uit. Daarvoor een simpel pedaaltje pakken uit een Corsa. Kabeltje er aan is zo gefixt.

Als je de f13 zou blijven gebruiken hoef je niet te klieren met een appart schakelmechanisme.

Het klopt ook dat er ielig spul onder zit qua veerpoten en draagarmen.

maar het spul lijkt zeer veel op corsa spul dus daar is wel iets pas te maken.

Je hebt iig onder de auto zat ruimte voor een mooi uitlaatsysteem. Maar een dikke sleeper granny transporter is toch wel veel dikker. Dus lekker stil en een c20xe voorin :wors

Ik weet dat de eerste types (die ik dus kan krijgen) een suzuki bak hebben, na de facelift werden het weer Opel bakken

Ik weet dat de eerste types (die ik dus kan krijgen) een suzuki bak hebben, na de facelift werden het weer Opel bakken

Volgens mij moet daar een X10XE of X12XE blok in liggen. Dus ik denk dat je wat "problemen" betreft hetzelfde zal tegenkomen als een Corsa B 1,0 12v of 1,2 16v.

Heb nog nooit een agila met zo'n motor gezien, maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet willen... Nogal vierkant doosje, niet heel erg bestand tegen zijwind enzo. En je kan ze zelf op hun zij kiepen als je te hard door de bocht gaat. Iets teveel power er in lijkt me geen strak plan.

Maja, het is wel grappig :P Misschien moet je er dan ook even zijwieltjes aan maken :P

Terug
Naar boven