• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE in Agila A

Volgens mij moet daar een X10XE of X12XE blok in liggen. Dus ik denk dat je wat "problemen" betreft hetzelfde zal tegenkomen als een Corsa B 1,0 12v of 1,2 16v.

Heb nog nooit een agila met zo'n motor gezien, maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet willen... Nogal vierkant doosje, niet heel erg bestand tegen zijwind enzo. En je kan ze zelf op hun zij kiepen als je te hard door de bocht gaat. Iets teveel power er in lijkt me geen strak plan.

Maja, het is wel grappig :P Misschien moet je er dan ook even zijwieltjes aan maken :P

@mayhem wrote:Valt wel mee, een corsa a is veel slapper gok ik. En die zijn er 100den met 16v.

Op wat voor chassis is zo'n agila gebaseerd? Vind t echt een dik plan, bouwen dat ding :p

Agila A is stiekem een Wagon R.

Agila B is stiekem een Suzuki Splash.

Ik durf niet met zulke stelligheid te zeggen dat een Agila A steviger is als een Corsa A...

Maargoed, anyways, het klinkt wel grappig :P

Neem vooral een grijze Agila. Das echt een granny transporter. En dan met een 150PK blok er in op de dragstrip gaan staan ;)

@mayhem wrote:Valt wel mee, een corsa a is veel slapper gok ik. En die zijn er 100den met 16v.

Op wat voor chassis is zo'n agila gebaseerd? Vind t echt een dik plan, bouwen dat ding :p

Agila A is stiekem een Wagon R.

Agila B is stiekem een Suzuki Splash.

Ik durf niet met zulke stelligheid te zeggen dat een Agila A steviger is als een Corsa A...

Maargoed, anyways, het klinkt wel grappig :P

Neem vooral een grijze Agila. Das echt een granny transporter. En dan met een 150PK blok er in op de dragstrip gaan staan ;)

Weet niet of het goed gaat als je 150 pk op die lieve kleine asjes gaat loslaten, en kan zon f13 het wel aan :hmmz

Die veerpoten voor zijn ook zo dun als wat, dus daar zou je ook weer wat op moeten verzinnen

En iemand een idee hoe je van een elek. gaspedaal een gaskabelgaspedaal kan maken?

En als het doorgaat is het gewicht ook geen issue want ben dan toch van plan om het hele interieur er uit te trekken en er 2 kuipstoelen en 4 punts gordels in te doen

Weet niet of het goed gaat als je 150 pk op die lieve kleine asjes gaat loslaten, en kan zon f13 het wel aan :hmmz

Die veerpoten voor zijn ook zo dun als wat, dus daar zou je ook weer wat op moeten verzinnen

En iemand een idee hoe je van een elek. gaspedaal een gaskabelgaspedaal kan maken?

En als het doorgaat is het gewicht ook geen issue want ben dan toch van plan om het hele interieur er uit te trekken en er 2 kuipstoelen en 4 punts gordels in te doen

Mij lijkt dat je met corsa spul moet werken, maar t ding is een samenwerking tussen opel en Suzuki, dus geen idee wat er op een aan zo'n ding hangt.

Mij lijkt dat je met corsa spul moet werken, maar t ding is een samenwerking tussen opel en Suzuki, dus geen idee wat er op een aan zo'n ding hangt.

Valt wel mee, een corsa a is veel slapper gok ik. En die zijn er 100den met 16v.

Valt wel mee, een corsa a is veel slapper gok ik. En die zijn er 100den met 16v.

@corsabc20xe wrote:wel een leuk idee maar ik vind het ding nogal zwaar.

weegt 1000 kilo en kost toch al snel 1600 euro.

maar wel een uniek projeckt.

Die agila's vind jewel goedkoper hoor. Vooral als je motorwijzigingsplannetjes hebt...dan koop je gewoon een ding met motorschade.

@corsabc20xe wrote:wel een leuk idee maar ik vind het ding nogal zwaar.

Die agila's vind jewel goedkoper hoor. Vooral als je motorwijzigingsplannetjes hebt...dan koop je gewoon een ding met motorschade.

wel een leuk idee maar ik vind het ding nogal zwaar.

Terug
Naar boven