• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20xe in een c coupe

imagine

Post weinig
ik wil een c20xe in mijn kadett bouwen,nu staat er een blok te koop waar het volgende aan is gedaan

1.8s carter met oliezeef enz

1.8 s versnellingsbak

en nu zittten er ook 1.8 s motorsteunen bij.

Nu is mijn vraag welke motorsteunen heb ik nodig om op een dikke vooras te zetten van een c kadett??of zijn dat al de goede

en welke gaskabel heb je nodig???

en het blok heeft geen dis ontsteking maar wat moet je doen om hem zo in te bouwen kun je dit redden om alleen een andere kachel motor erin te zetten of moet je dan ook in je schutbord slijpen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ontsteking van een 1.8s RWDér zoeken. Die heeft dan een extra tandwiel op de nokkenas waardoor het verdelerhuis naar binnen steekt ipv. er vanaf.

Dikkere motorsteunrubbers heb je nodig op een dikke vooras, gaskabel...

Tja je moet ene ander hefboom systeem bij je pedaal maken. Liefste een origineel systeem. Maar je kan zo iets in elkaar prutsen.

(Denk ook aan je tunnel, die moet ook "groter" zijn.)

ik laat het kachel huis weg en verzin daar wat anders op...

persoonlijk vind ik de ontsteking aande andere kant niet mooi uitzien

is net wat je wil...

kan je niet de gas kabel van een manta ofzo gebruiken??

mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed

dikke voras van een 2 ltr zit er ook al op incl de remmen.

Gashendel is ook al aangepast moet alleen een losse kabel hebben.

maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s

Ontsteking van een 1.8s RWDér zoeken. Die heeft dan een extra tandwiel op de nokkenas waardoor het verdelerhuis naar binnen steekt ipv. er vanaf.

Dikkere motorsteunrubbers heb je nodig op een dikke vooras, gaskabel...

Tja je moet ene ander hefboom systeem bij je pedaal maken. Liefste een origineel systeem. Maar je kan zo iets in elkaar prutsen.

(Denk ook aan je tunnel, die moet ook "groter" zijn.)

ik laat het kachel huis weg en verzin daar wat anders op...

persoonlijk vind ik de ontsteking aande andere kant niet mooi uitzien

is net wat je wil...

kan je niet de gas kabel van een manta ofzo gebruiken??

Met alleen het weg halen van de kachel kom je er niet ( tenminste, ik niet) ik had alles pas gemaakt, en zelfs zonder ontsteking redde ik het (net) niet.

mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed

maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s

Je blok op de voorste gaten van je vooras leggen dan moet je het qua blok net halen. Dan nog de ontsteking, die steekt dan je kachelhuis binnen en zal je je kachelraditeur eruit moeten halen anders gaat het nie passen.

Verder zit je met je uitlaat en uitlaatspruitstuk. Deze moet langs je stuurhuis.

Ik weet niet of een 2l al de raditeur tegen het voorfront aan heeft zitten maar anders zul je die steunen ook nog moeten verbouwen.

Gat maken in je schutbord voor je kabelboom van je computer/ecu.

Aandrijfas zal je ook nog moeten hebben, weet zo niet precies meer welke maar dacht iets van een manta automaat.

Het is niet plug en play maar zeker wel te doen.

Oh en in een tunnel van een 1200 past met gemak een getrag 240.

Met alleen het weg halen van de kachel kom je er niet ( tenminste, ik niet) ik had alles pas gemaakt, en zelfs zonder ontsteking redde ik het (net) niet.

Om de vraag even te beantwoorden.. aan 1.8 steunen heb je alleen wat in een manta/ascona.. c dett is anders..

Je blok op de voorste gaten van je vooras leggen dan moet je het qua blok net halen. Dan nog de ontsteking, die steekt dan je kachelhuis binnen en zal je je kachelraditeur eruit moeten halen anders gaat het nie passen.

Verder zit je met je uitlaat en uitlaatspruitstuk. Deze moet langs je stuurhuis.

Ik weet niet of een 2l al de raditeur tegen het voorfront aan heeft zitten maar anders zul je die steunen ook nog moeten verbouwen.

Gat maken in je schutbord voor je kabelboom van je computer/ecu.

Aandrijfas zal je ook nog moeten hebben, weet zo niet precies meer welke maar dacht iets van een manta automaat.

Het is niet plug en play maar zeker wel te doen.

Oh en in een tunnel van een 1200 past met gemak een getrag 240.

[rquote=1914940&tid=146468&author=Aapje]

(Denk ook aan je tunnel, die moet ook "groter" zijn.)[/rquote]

Tunnel hoeft met een manta 1.8s getrag 240 niet groter te zijn. Bij mijn 1.2n 4-bak paste het perfect met ruimte over...

Om de vraag even te beantwoorden.. aan 1.8 steunen heb je alleen wat in een manta/ascona.. c dett is anders..

[rquote=1915143&tid=146468&author=imagine]mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed

maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s[/rquote]

Neem wel geventileerde schijven en klauwen van minimaal een rekord E 2.2

Leuke optie is ook schijven van een Rekord E 2.2 en klauwen van een volvo 240 turbo (4-zuigerig) Zo'n set reed ik ook mee met me c-kadett c20xe

[rquote=1914940&tid=146468&author=Aapje]

(Denk ook aan je tunnel, die moet ook "groter" zijn.)[/rquote]

Tunnel hoeft met een manta 1.8s getrag 240 niet groter te zijn. Bij mijn 1.2n 4-bak paste het perfect met ruimte over...

[rquote=1915143&tid=146468&author=imagine]mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed

maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s[/rquote]

Neem wel geventileerde schijven en klauwen van minimaal een rekord E 2.2

Leuke optie is ook schijven van een Rekord E 2.2 en klauwen van een volvo 240 turbo (4-zuigerig) Zo'n set reed ik ook mee met me c-kadett c20xe

Terug
Naar boven