• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20xe in een d kadett het draadboom verhaal...

Niet gaan knippen en verlengen, gewoon aansluiten op de sensors!!

Haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij....

Heb het bij mij niet hoeven verlengen, gewoon die vieze plaktape er af gehaald, de draden teruggetrokken en opnieuw (met échte 3M galvaniseerband) afgetaped...

Heb het bij mij niet hoeven verlengen, gewoon die vieze plaktape er af gehaald, de draden teruggetrokken en opnieuw (met échte 3M galvaniseerband) afgetaped...

max,

wat bedoel jij precies met:

"haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij...."

moet er nog wat verwijderd/aangepast worden aan mijn draadboom?

en is de brandstof relais (wat er dus op komt) het zelfde als bij een c20let

max,

wat bedoel jij precies met:

"haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij...."

moet er nog wat verwijderd/aangepast worden aan mijn draadboom?

en is de brandstof relais (wat er dus op komt) het zelfde als bij een c20let

Ja, is apart boompje wat meen ik op een connector komt. Die loopt achter je motor langs en de connector zit rechts onder je lucht inlaat boven je schakel stang ergens...

Brandstof relais is bijna altijd het zelfde type, volgens mij is die voor een LET identiek...

Ja, is apart boompje wat meen ik op een connector komt. Die loopt achter je motor langs en de connector zit rechts onder je lucht inlaat boven je schakel stang ergens...

Brandstof relais is bijna altijd het zelfde type, volgens mij is die voor een LET identiek...

Heb de stekker gevonden:

P1010006-4.jpg

Hier zitten dus je stappenmotor (stationair regel klep), oliedruksensor, klopsensor aan vast. En meen ook de dynamo B+ en D+....

Heb de stekker gevonden:

P1010006-4.jpg

Hier zitten dus je stappenmotor (stationair regel klep), oliedruksensor, klopsensor aan vast. En meen ook de dynamo B+ en D+....

Bouke, dat brandstofpomp relais kan je inderdaad gewoon van een C20LET gebruiken.

Die zijn hetzelfde als van een C20XE.

Lukt het met de beschrijvingen die je hier krijgt??

het moet gaan lukken, folkyc20xe teminste ik heb voldoende info over hoe het moet, (ik heb de calibra turbo nog dus kan het relais overzetten als de mijne stuk is..)

maar ik heb straks een c20let blok over, en die kan in de c kadett of de d kadett, maar ik denk dat het de d kadett wordn ivm dat ik een complete set heb voor de c dus dat ik alles meteen aan kan sluiten en dat de auto dan rijbaar is, en anders moet ik mijn hooftremcilinder aanpassen en uitlaat enz..

dus dan gaat denk ik toch over een x aantal weken een c20let in de d kadett (gechipt..) ongeveer 280 / 300 pk

Bouke, dat brandstofpomp relais kan je inderdaad gewoon van een C20LET gebruiken.

Die zijn hetzelfde als van een C20XE.

Lukt het met de beschrijvingen die je hier krijgt??

jah kon mijn calibra niet kwijt nu heb ik hem geruild voor een c20let en een f28 bak en het hele 4x4 gebeuren + een complete ombouw set voor 16v in een c kadett (van olie aanzuigbuis tot getrag 5 bak van een manta 18s) en nog eens een chip fase 3 voor de c20let, en een special inlaatgebeuren waar meteen al een blow off ventiel opzit (jullie weten wel wat iuk bedoel) waar je je interkoeler darm op aansluit,

en nog een smak geld

het gehele 4x4 gebeuren is verkocht, alleen de f28 bak heb ik nog en kan verkocht worden.. (maar ik heb het spul nog niet binnen...)

het moet gaan lukken, folkyc20xe teminste ik heb voldoende info over hoe het moet, (ik heb de calibra turbo nog dus kan het relais overzetten als de mijne stuk is..)

maar ik heb straks een c20let blok over, en die kan in de c kadett of de d kadett, maar ik denk dat het de d kadett wordn ivm dat ik een complete set heb voor de c dus dat ik alles meteen aan kan sluiten en dat de auto dan rijbaar is, en anders moet ik mijn hooftremcilinder aanpassen en uitlaat enz..

dus dan gaat denk ik toch over een x aantal weken een c20let in de d kadett (gechipt..) ongeveer 280 / 300 pk

owja

omdat ik laatst door een ** lupo (op diesel) eruit was gereden (:swear)

wil ik een c20let in de d kadett

jah kon mijn calibra niet kwijt nu heb ik hem geruild voor een c20let en een f28 bak en het hele 4x4 gebeuren + een complete ombouw set voor 16v in een c kadett (van olie aanzuigbuis tot getrag 5 bak van een manta 18s) en nog eens een chip fase 3 voor de c20let, en een special inlaatgebeuren waar meteen al een blow off ventiel opzit (jullie weten wel wat iuk bedoel) waar je je interkoeler darm op aansluit,

en nog een smak geld

het gehele 4x4 gebeuren is verkocht, alleen de f28 bak heb ik nog en kan verkocht worden.. (maar ik heb het spul nog niet binnen...)

nou ik heb vandaag de kadett weer gefixt, hij loopt weer, koste nog wel wat moeite, maar al met al is het nu klaar,

kan ik nog 1 of 2 maanden zo rond rijden voordat de c20let erin komt...

dank jullie allen

owja

omdat ik laatst door een ** lupo (op diesel) eruit was gereden (:swear)

wil ik een c20let in de d kadett

nou ik heb vandaag de kadett weer gefixt, hij loopt weer, koste nog wel wat moeite, maar al met al is het nu klaar,

kan ik nog 1 of 2 maanden zo rond rijden voordat de c20let erin komt...

dank jullie allen

sw16v gelukkig werk ik bij een revisie bedrijf, en kan dus ook goedkoper aan turbos komen,

denk dat ik eerst de c20let ga reviseren voordat ik hem in de kadett leg,

ligt aan de staat van de motor

Terug
Naar boven