• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE met 'betere' oliepomp?

origineel gepost door corsaboy

87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk....

of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

dat zijn geen normale verkoop prijzen..

heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay...

Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang

de pomp bij de dealer al in het grote magazijn

heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft

droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier

dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je

bent toch geen dief van je eigen portomenee.

origineel gepost door Vinci

Punt is dat mijn blok nu olie lekt op de oliepomp pakking en de krukas keerring, dus het moet toch allemaal los. Zat gewoon te overwegen gelijk zo'n nieuwe pomp er op te zetten als het toch zo betaalbaar is....:angel

Dat pleurisblok van mij lekte ook als een gek op de nieuwe keerringen. kwam mede door de gebruikte olie en ingesleten delen....

Ook dat rondsel op je oliepomp slijt in op de keering van de pomp.

origineel gepost door Fearless[/]

Dat pleurisblok van mij lekte ook als een gek op de nieuwe keerringen. kwam mede door de gebruikte olie en ingesleten delen....

Ook dat rondsel op je oliepomp slijt in op de keering van de pomp.

Welke olie gaf problemen dan? Dat vind ik wel interessant!:vertag

Maar goed, tja het blijft oud spul en je weet natuurlijk maar nooit, ik probeer ook het beste te doen wat mijn budget en kunde toelaat... Wie weet is er bij eerdere keerring demontage een kras in de krukas ontstaan ofzo, er kan vanalles mis aan zijn...maar je moet ergens een grens trekken, anders kun je net zo goed ergens een showroom in lopen en een of ander drie jaren plan beginnen...:puke

ik had eerst vol synteeth 5w30 (ad eigen merk olie)....dit heeft er nog geen 2000km in gezeten, het kwam overal tussen uit. Alle keerringen waren nieuw. Op de ring van de oliepomp 1 klein spoortje.

Vliegwielkeering durfde ook te lekken dus vervangen weer. Alleen dit keer niet zo diep er in geslagen ivbm eventeel slijtspoor.

Nu gooi ik er 10w40 van mn werk in, Mobil halfsynteeth. Geen lekkage meer, maar ik raak het nu kwijt door een lekke klepseal/zuigerveren oid :P

Mijn oliepompje doet het prima verder:P Ik zal is kijken of die opelboer nog adverteert op marktplaats.

Ik heb er nu Emperol 5W40 in zitten, ook volsyntheet... Misschien toch maar Castrol 10W40 erin mikken...:swear

origineel gepost door youri_corsa_gsi

Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp

Ik kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro...king:

Dat heeft toch niks te maken met die ''race'' oliepomp tandwielen? Neem aan dat die niet in een originele XEV pomp zitten :hmmz

Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp

Ik kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro...king:

Dat heeft toch niks te maken met die ''race'' oliepomp tandwielen? Neem aan dat die niet in een originele XEV pomp zitten :hmmz

Een Z20LET pomp is standaard sterker dan een C20XE/LET pomp, of je er nou mee gaat racen of niet. En zo'n tandwielen setje vind ik ook nog knap prijzig met 200 euro...:cry

Weet nog steeds niet welke tandwielen er nou in die XEV pomp gebruikt worden, zou leuk zijn als die net zo'n constructie hebben als de Z20LET pomp...:vertag

Maar goed, als de pomp binnen is draai ik wel even het plaatje los en post ik hier wel ff een foto van de ingewanden!:agent

Originally posted by ckadett16v

Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang

de pomp bij de dealer al in het grote magazijn

heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft

droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier

dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je

bent toch geen dief van je eigen portomenee.

Ik denk dat jij me een beetje totaal niet begrijpt.

Ik heb dus op ebay de immitatie zooi gezien voor zon kleine 80 - 90 pond..

Maar als iemand 10 pompen verkoopt voor 87 pond stuk geloof ik niet dat dat allemaal orginele pompen zijn.

Geen enkele dealer heeft er zoveel op voorraad gehad..

Maar als iemand 10 pompen verkoopt voor 87 pond stuk geloof ik niet dat dat allemaal orginele pompen zijn.

Geen enkele dealer heeft er zoveel op voorraad gehad..

Deze zullen bij een magazijn vandaan komen, niet bij een dealer. Gelijk een verklaring er voor dat het er meer dan 10 zijn....:vertag

Overproductie komt wel vaker voor en op een gegeven moment kost langer opslaan ook veel, dus wordt het gedumpt. Vaak met prachtige kwaliteit spullen, te veel is te veel...:cool:

Pomp is nog niet binnen, maar zie inmiddels wel een plaatje erbij staan op die site. Ziet er uit als een Z20LET constructie, in elk geval zal ik nog wel even moeten zoeken naar een passende aanzuigbuis die op een ovale flens past...

24406585N_2.jpg

ik zie alleen nergens staan dat dit een genuine deel is..

Dat zie ik wel bij heel veel andere parts staan van hun....

ben benieuwd als je hem wat wat er allemaal op de pomp staat :D

keep us up to date

ik zie alleen nergens staan dat dit een genuine deel is..

Dat zie ik wel bij heel veel andere parts staan van hun....

ben benieuwd als je hem wat wat er allemaal op de pomp staat :D

keep us up to date

Dit heeft mij ook heel even bezig gehouden ja, en ben nog steeds benieuwd. :hmmz Maar goed, in de email hebben ze me beloofd dat alles origineel is tenzij er 'aftermarket' bij staat. Bovenaan hun site staat toch ook heel duidelijk 'Genuine Vauxhall Spare Parts'...:vertag

Het is ook een bekend partnummer van Opel trouwens, maar dan zonder de 'N'....

En wat betreft de aanzuigbuis, het is misschien geen rocket science, maar ik ken mezelf, ik heb hier straks vier aanzuigbuizen liggen die allemaal net niet passen waardoor ik mezelf mijn lasapparaat alweer uit de kast zie trekken....:angel

Ok, ik kan iedereen hier ook gelijk uit de droom helpen...:(

Alle partnummers eindigend op "N" zijn GEEN originele onderdelen op die site!! Erg fijn altijd om zo iets achteraf te lezen...Hoewel het er duidelijk staat, noem mij maar een rund!:swear

kan de beste overkomen..

Pas wel op met immitatie pompen..

Like said ben er zelf geen voorstander van.

Maar dat is persoonlijk

Tja, nou zit ik met het dilemma houden of verkopen...

Hoe herken je of het een beetje kwaliteit is?:cool:

Laat ik voorop stellen dat ik niet het circuit op ga met deze auto. Ik hou wel eens een keertje van effe lekker optrekken voor het stoplicht, maar ga er niet dagelijks over de 200km/u mee karren...:sleeping

Ik zal als de pomp binnen is in elk geval eens de tandwielen bekijken.:vertag

Ben toch geneigd de pomp te gaan gebruiken aangezien ik niet zwem in het geld, de pomp geen competitie prestaties neer hoeft te zetten en ik 330 euro gewoon echt te veel geld vind... De keus is voor mij eerder tussen de immitatie pomp of mijn 20 jaar oude pomp reviseren....:hmmz

Net de pomp binnen gekregen... Helaas heb ik geen slagschroevendraaier, dus ik krijg het luikje naar de tandwielen niet open. Wel kan ik door het gat van de aanzuigbuis heen zien dat de tandwielen Z20LET stijl zijn uitgevoerd:thumbup... Zo dus:

2745785126_9d376c6960_o.jpg

En niet met de fijne puntige vertanding die standaard is bij een C20XE....:vertag

De gaten voor de carterpan zijn trouwens ook gewoon M6 draad, dus ik hoef niet te boren. :thumbup

Zo op het zicht ziet het er wel goed uit... Ga ook nog even de plunjer er uit halen om te bekijken...:agent

ik heb die oliepomp van mij open gekregen zonder slagschroevendraaier.

Gewoon met een normale kruis.

Wel zorgen dat je goede grip hebt.

origineel gepost door GSI Racer

ik heb die oliepomp van mij open gekregen zonder slagschroevendraaier.

Gewoon met een normale kruis.

Wel zorgen dat je goede grip hebt.

Ok, maar was dat een nieuwe met verse locktite of een oude die al heel wat olie en hitte voor z'n kiezen heeft gehad?:hmmz

Terug
Naar boven