• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE met 'betere' oliepomp?

Ok, met de ratel, bitje wat goed paste is het gelukt.:agent Die andere schroevendraaier paste niet lekker en ik wil natuurlijk geen schroeven rond draaien in mijn net nieuwe pomp...:angel

Hier dan de ingewanden:

B2RgZ.jpg

Ziet er toch goed uit of niet soms?king:

origineel gepost door jason

welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?

oude c20xe of z20let style.

Z20LET style... Groot en ovaal dus... staat ook een paar posts terug al...:vertag

origineel gepost door Vinci

origineel gepost door jason

welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?

oude c20xe of z20let style.

Z20LET style... Groot en ovaal dus... staat ook een paar posts terug al...:vertag

:sleeping

als het de z20let aansluiting is?

is deze geen optie dan: Ölansaugrohr 1.7 Diesel OpelNr: 6 48 372 (Ölansaugkragen um ca. 3-5mm abschneiden)

zie website: http://www.kadett-forum.de/thread.php?threadid=48519&sid=

Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten...:vertag

Geen idee hoor, misschien had hij hem net zo goed een stukje kunnen buigen...

:afro

Nou ja, heb net een Z20LET aanzuigbuis besteld...:thumbup

In elk geval denk ik dat dit pompje genoeg olie gaat pompen voor mijn C20XE, gezien deze dikkere aanzuigbuis...:thumbup

Viel me trouwens op dat die Z20LET pompen soms 7 en soms 8 tands tandwielen gebruiken!:vertag

G57sz.jpg

2745785126_9d376c6960_o.jpg

En dan vond ik deze nog op het net::cry

BfeUz.jpg

Waarbij de eigenaar schreef dat het blok dit heeft overleefd!!:o

:wtf

Ik kan mn oude oliepompje ook wel showen hier :P....

Breekt me die vent met een bandenlichter een stuk uit de pomp, precies waar de keering moet komen!!!!!! Had ik het maar zelf gedaan, was me dit niet gebeurt.

Tjongejonge, lekker dom inderdaad!!:thumbdown Moet je toch gewoon doen met een parkertje erin draaien en dan met een tangetje daar aan trekken....:sleeping

Ok, vandaag de aanzuigbuis op maat gemaakt... ;)

Het TIG lasapparaat wou niet echt meewerken, geen idee waarom, maar de lasjes werden minder mooi dan anders. Ondanks dat alles goed ingesteld stond en er beschermgas uit het pistool blies en de electrode mooi geslepen was...

Maar goed, dat heb je ook gauw met zo'n apparaat waar jan en alleman aan zit (op werk)... :vertag

Het zit dicht, het valt er niet af en je ziet er straks toch niks meer van zullen we maar zeggen...:angel

lryis.jpg

(Beugeltje erop moet ik nog een gaatje in boren! En de beugeltjes op het filter moeten er nog af!)

w6l4b.jpg

2dclo.jpg

Originally posted by Vinci

Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten...:vertag

Je moet dat stukje van het filtertje afhalen, niet uit de buis. :vertag

origineel gepost door Corsa_GSi

Originally posted by Vinci

Je moet dat stukje van het filtertje afhalen, niet uit de buis. :vertag

Ah ok, da's dan waarschijnlijk om de diameter van het gat groter te krijgen, of niet?

:thumbup

Heb ik met mijn Z20LET filter geen last van dus....:vertag

Ok, nieuwe pomp zit er op, wel originele GM krukaskeerring erin gezet want de standaard keerring had een te kleine diameter opening...

Nieuwe carterpakking, originele oliepomp pakking er tussen...

MAAR VERDOMME NOG STEEDS LEKKAGE!!:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry

Ik weet het effe niet meer nu en zit de hele tijd depressief in een hoekje, mijn huwelijk loopt er bekant op stuk. ZIEK ben ik er van ZIEK!!!!!!:swear:swear:swear:swear

Wat kan het nou nog zijn??!?!:wtf

Toch de kopakking dan?

Er ligt dus ook wat olie op de motor steun boven de oliepomp, ook de stuurbekrachtigingspomp ligt weer wat op, het oliefilter aan de achterkant hing weer een druppel aan, aan de voorkant onder de motorsteun liep het langs de carterpan.....:cry:cry:cry:cry

origineel gepost door corsaracer

kleppendeksel pakking misschien die niet goed afsluit????

Hmmja, had een vriend van mij ook al gezegd dat die op gemene plaatsen kunnen lekken... Het is zo verdraaid lastig te zien...

Toevallig andere nokkenassen erin?

Bij sommige loopt het oliekanaal door. Je moet dan een heel

klein beetje afdichtingsmiddel aan de nokkenasbout smeren.

Kun je ook leuk naar zoeken omdat je niet kan zien waar het vandaan komt.

Terug
Naar boven