• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE opleuken

Raymon830

Post weinig
Beste mensen ik heb een corsa b met c20xe en sfi vervanger met de volgende onderdelen erop:

-simons uitlaat systeem vanaf kat 63.5mm

-katvervanger

-openluchtfilter k$n

nou wil ik graag wat meer pit uit me c20xe halen.

Wat zijn de opties?

wildere nokkenassen?

tb's waar te vinden?

Ander spruitstuk?

Chippen of kms?

wat zou het beste zijn om in stappen de motor op te leuken en waar kan ik voor wat het beste terecht. Ben van de week hier in de buurt mij een motorsport garage gegaan en die brachten bij mij een vreemd verhaal over. Dus graag jullie keuzes en graag de redenen erbij.

groeten raymon830

ik zou beginnen met andere nokkenasjes en een chip op maat,

je kan nokkenassen tot +- 280 graden met de orriginele veren+klepstoters rijden, daarboven moet je andere klepzittingen,gelijders,stoters en veren

setje verstelbare nokkenastandwielen zijn ook een must als je t goed af wil stellen

daarna idd over op TB's, te vinden in engeland, ff googlen op Jenvey

of je schutbord verwijderen, accu in de kofferbak en een lexmaul erop

uitlaatspruistuk voldoet, je kan altijd nog een 4-1 spruitstuk eraan knopen, alleen hangt die een stuk lager als de orriginele

en zodra je overstapt op TB's zonder airbox, moet je idd een stand alone motormanagement gebruiken zoals KMS,VEMS of DTA enz

en als je t maximum uit de motor wil halen:

kop bewerken

hogedruk zuigers ( omega oid )

maar:

als je zoveel geld in een XE wil proppen, kan je beter opzoek gaan naar een LET, ben je +- hetzelfde kwijt, en met een simpele chip ga je dan richting de 280pk

ja maar een let kan ik er niet inhangen die dingen die jij vertelt zal ik zelf nog wel kunnen.

maar wat is beter tb er op of lexmaul want jij hebt het over 2 dingen accu verplaatsen is geen probleem voor mij.

en je carrosserie hier en daar verstevigen.

en vergeet je remmen niet is wel zo belangerijk:P

een let kost +- 2000

inruil van jou motor word moeilijk denk ik

een losse xe in goede staat levert 500-700 op

inbouw, als je t laat doen durf ik t niet tezeggen

is een goede dag werk voor een bedrijf

hahahaha ik denk dat degene die een let in hun wagen hebben gehangen ooit ook enkel hebben gehoopt 2000 euro uit te geven. doet daar maar nog eens minimaal 4000 bij.

de meeste LET motoren hebben wel 200k weg dus een turbo revisie kan er waarschijnlijk ook wel bij.

Als je het iemand zou laten inbouwen zou ik zeker een goede 800 euro rekenen.

Of je moet het zelf doen met een kundig persoon doe je goede aanwijzingen geeft.

kan ook je xe ombouwen tot let.

andere uitlaat nokas

kabelboom

lmm

turbo

turbo retour gat in carter

zuigers

ecu

f28 bak

slangen

lucht inlaat hoedje

interkoeler

ben je al een eind opweg

als iemand me wil aan vullen........... wees welkom

.

maar wat is beter tb er op of lexmaul want jij hebt het over 2 dingen accu verplaatsen is geen probleem voor mij.

vergeet niet dat met TB's ook nog een speciale computer moet hebben. Wat ook lekker wat centjes kost. :D

Ik rij nu zelf met een lexmaul en ga binnenkort (dit of volgend jaar) over naar TB's. (http://corsaa.forum2go.nl/pastry-s-corsa-gsi-vems-173-pk-t420-30.html)

Met de lexmaul is er geen aparte ECU nodig. mocht je interesse hebben in een lexmaul of 4-1 spruitstuk, hoor ik het wel. Een 4-1 heb ik liggen en een lexmaul gaat er af als de TB's erop gaan.

ahja

t scheelt dat ik natuurlijk nog nooit een let ombouw gedaan heb

je koopt gewoon een goede let voor rond de 2000

in engeland koop je een complete calibra turbo voor 1200pond, kan je er zelfs nog mee rijden(mijn donors komen allemaal uit engeland)

tuurlijk komt er bij een let ombouw meer kijken als alleen de motor+aanbouwdelen

maar ook de aanpassingen aan remmen, intercooler moet erin en al die andere bende

als je een corsa tot een fatsoenlijke let om wil bouwen moet je zoiezo uitgaan van 8 tot 10000

dat bedoel ik je bent gewoon echt wel serieus centen kwijt lol.

maar k denk de aller goedkoopste manier is.

decompressie plaat

kkk16 c20let turbo

downpipe

Intercooler

slangen

dan heb je nog keuze

Turbo LMM + aparte lucht temp sensor

en een nieuwe chip op maat

of alle electrinica van de c20let

shit dit had ik niet verwacht jongens ik ga denk ik maar me c20xe opknappen die let versie stap ik vanaf dat kost me teveel op het moment

laat je niet gek praten door die turbo mannen:jerry.. Turbo rijden = turbo betalen

Volgens mij wilde jij gewoon je c20xe opleuken...:afro

Een setje nokkenassen is dat erg leuk.... gewoon met een chippie.. leuk en betaalbaar.

origineel gepost door otdh

ahja

t scheelt dat ik natuurlijk nog nooit een let ombouw gedaan heb

je koopt gewoon een goede let voor rond de 2000

in engeland koop je een complete calibra turbo voor 1200pond, kan je er zelfs nog mee rijden(mijn donors komen allemaal uit engeland)

sinds wanneer?

cali c20let doet gewoon 2000 pond or

Terug
Naar boven