• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE spruitstuk op een 8V

M@ntaMi@

Post weinig
Aangezien ik nog een goed C20xe spruitstuk te koop heb aangeboden is bij mij de vraag ontstaan of deze ook op een c20ne motor past.

Reden hiervoor is omdat er meerdere mensen zijn die dat aan mij vragen en ik daar zelf niet het antwoord op durf te geven.

Alvast bedankt.

tis pas te maken, flens omlassen..

+ een flens maken.. Maar het past niet 1 2 3 ook is een 16v uitlaatkanaal ovaal en die van een 8v rond

meschien als je zelf bankwerker bent is het een goedkope oplossing.

nieuw kosten spruitstukken zo 500 euro.

maar goed je hebt ze ook 2dehans. de mijne heeft 30 euro gekost :) daar koop je denk ik nog geen flens voor

en idd E-bay Duitsland staan erg leuke spullen op voor nette prijs:)

Duidelijk verhaal.

Is dus ook niet voor mezelf, maar meer zodat ik de vragen van kopers goed kan beantwoorden.

Bedankt weer voor de uitleg en het antwoord!:thumbup

Ben ook bezig met een 16v spruistukje.

Een flens laten maken is tientjes werk....als je de juiste mensen kent ;)

Heb mn pakking aan mn lasser mee gegeven, deze meet alles zodat ie hem kan tekenen met de computer.

Inmiddels heeft ie de tekening in de computer staan...en volgende week heb ik een uitlaat+intlaatflens.

Heb de flens van het 16v spruitje geslepen, die ligt nog mooi inde schuur voor iemand die er belang bij heeft.

Die pijpjes zijn dan ovaal. Je kan hem zover wegslijpen tot het weer rond is. Maar dan heb je m wel erg krap hoor! Ik ga ze rond maken door middel van een Conisch slagijzer :P

Foto's zijn dan wel te zien in mn motorcarbjes topicje.

Originally posted by StefanAscona1987

Nog een vraagje trouwens heeft het dan al zin om 16v injectoren te gaan gebruiken? Of moet je hiervoor nog verder gaan?

op een stock motor... geen fuck :vertag

Boor trouwens zelf de gaten in de flens voor de bouten en laat een maat van mij de uitlaatpoort gaten uitfrezen. Tot hoever kan je die flens van een 16v eraf halen? Hoorde totdat het ronde begint?

origineel gepost door StefanAscona1987

Boor trouwens zelf de gaten in de flens voor de bouten en laat een maat van mij de uitlaatpoort gaten uitfrezen. Tot hoever kan je die flens van een 16v eraf halen? Hoorde totdat het ronde begint?

Kan je wel doen, maar dan komt het geheel zo dicht op het blok te staan.

Daarom ga ik ze proberen rond te maken.

Ja ga ik morgen ook proberen. Heb m nu vlak achter de flens afgeslepen maar ga m nog iets verder afslijpen hem vanavond even gekeken en hou ongeveer 2cm nu over dus kan nog heel iets af

Heb trouwens mijn spaghetti zo goed als klaar. Nog even netjes aflassen en dan kan die er op. Heb de flens er opgeschroefd en het spruitstuk er onder gehangen. Toen 1 pijp netjes vast gehegd en gezorgd dat die redelijk zat. Toen de pijp er weer afgehaald en de andere pijpen afgelast. Viel mij nog niks tegen maten zijn al redelijk goed alleen de pijpen rond maken is beetje werk en straks het netjes afwerken. Ben benieuwd of ik het ga merken. Iemand ervaringen met een strandaard motor en een spaghetti?

Ha ha ja maar dan moet ik dat allemaal los gaan kopen en daar heb ik weinig zin in. Ga er eerst wel alleen een demper opzetten en dan kijken of die goed loopt

rvs voor de c20me kost 100 euro

hds-cc9802-20l_g.jpg

Terug
Naar boven