• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20xe start maar slaat gelijk af -OPGELOST-

Nee, klopsensor doet alleen ontstekings timing, maar dan puur alleen het schakelen tussen voorgeprogrammeerde waarden. Bij ontbreken kiest hij volgens mij het meest 'veilige' programma.

Heb je trouwens je koelvloeistof temp sensor al eens nagemeten? Dus die met de dubbelpolige stekker, niet het kleintje met enkele draad....

Als die constant op een waarde staat alsof het 30 graden is buiten gaat hij ook niet starten...

Heb je trouwens je koelvloeistof temp sensor al eens nagemeten? Dus die met de dubbelpolige stekker, niet het kleintje met enkele draad....

Als die constant op een waarde staat alsof het 30 graden is buiten gaat hij ook niet starten...

Auto startte s'middags (in de zon) met de koelvloeistof temeratuur sensor eraf.

s'avonds (uit de zon) startte hij niet meer met of zonder deze sensor.

Botter dacht ook wel dat deze sensor niet goed was, heb m dus gewisseld s'avonds, niks.

Heb op een engels forum wel iemand gezien met precies hetzelfde probleem, bij hem was de kabel van de koelvloeistof temeratuur sensor verrot. Ik hoop dat dit ook bij mij het geval is. Kan ik vanmiddag lekker kabeltje trekken...

Auto startte s'middags (in de zon) met de koelvloeistof temeratuur sensor eraf.

s'avonds (uit de zon) startte hij niet meer met of zonder deze sensor.

Botter dacht ook wel dat deze sensor niet goed was, heb m dus gewisseld s'avonds, niks.

Heb op een engels forum wel iemand gezien met precies hetzelfde probleem, bij hem was de kabel van de koelvloeistof temeratuur sensor verrot. Ik hoop dat dit ook bij mij het geval is. Kan ik vanmiddag lekker kabeltje trekken...

op de kabel naar de koelwater temperatuurmeter komt 5 volt te staan bij contact aan, is dit normaal of moet er 12 volt op komen?

hij startte vandaag 4 keer op rij zonder probleem, alleen de laatste keer leek het erop dat hij weer dood ging vallen maar helemaal op het eind sprong er nog leven in, toen gelijk toerental..

ook zijn de instellingen van mijn radio elke keer als ik de motor uitzet plijte.

welk stuurapparaat regelt de stationair loop? misschien dat daar een aanwijzing ligt?

op de kabel naar de koelwater temperatuurmeter komt 5 volt te staan bij contact aan, is dit normaal of moet er 12 volt op komen?

hij startte vandaag 4 keer op rij zonder probleem, alleen de laatste keer leek het erop dat hij weer dood ging vallen maar helemaal op het eind sprong er nog leven in, toen gelijk toerental..

ook zijn de instellingen van mijn radio elke keer als ik de motor uitzet plijte.

welk stuurapparaat regelt de stationair loop? misschien dat daar een aanwijzing ligt?

Controleer ook je benzine druk regelaar eens, haal daar anders eens de vacuem slang vanaf. En kijk eens of dan wel alles goed gaat.

Controleer ook je benzine druk regelaar eens, haal daar anders eens de vacuem slang vanaf. En kijk eens of dan wel alles goed gaat.

Stationair wordt gewoon geregeld door de ECU. Drukregelaar is een goede om even te checken. Als je het slangetje los trekt hoort het toerental te gaan stijgen...

Instellingen van de radio zou er niets mee te maken moeten hebben. Als er gewoon continu spanning naar toe gaat op de juiste draad dan moet het geheugen in stand blijven....

Stationair wordt gewoon geregeld door de ECU. Drukregelaar is een goede om even te checken. Als je het slangetje los trekt hoort het toerental te gaan stijgen...

Instellingen van de radio zou er niets mee te maken moeten hebben. Als er gewoon continu spanning naar toe gaat op de juiste draad dan moet het geheugen in stand blijven....

vacuumslangetje los geeft ook geen draaiende motor. kan het niet zo zijn dat dat ding verrot is?

ik heb nog wel een reserve liggen om te proberen

vacuumslangetje los geeft ook geen draaiende motor. kan het niet zo zijn dat dat ding verrot is?

ik heb nog wel een reserve liggen om te proberen

ha vanmiddag weerens lekker hannessen, moet wel de druk vd rails lijkt me? ff nippeltje indrukken, dan zijn het tork boutjes toch onder de drukregelaar?

ha vanmiddag weerens lekker hannessen, moet wel de druk vd rails lijkt me? ff nippeltje indrukken, dan zijn het tork boutjes toch onder de drukregelaar?

nou vandaag de helft uit elkaar gehad, alles gecleand, gasklephuis, vacuumslangen rondom, gasveren gesmeerd, brandstofdrukregelaar gecheckt,

beetje wd in gespoten, kwam ik erachter dat er een serieuze scheur zat onderaan mijn vacuumslangetje naar de branstofdrukregelaar, deze nu ook gefikst..

starten, vroemmmmmm blooob

nog een keer, vroemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....

rails was natuurlijk in eerste instantie nog leeg, daarna nog 20 keer gestart omdat ik het zo relaxed vond..

ik hoop dat dit het is, vanavond vuurdoop naar men nieuwe huis met de corsa,

dank voor het denkwerk!

:wors

nou vandaag de helft uit elkaar gehad, alles gecleand, gasklephuis, vacuumslangen rondom, gasveren gesmeerd, brandstofdrukregelaar gecheckt,

beetje wd in gespoten, kwam ik erachter dat er een serieuze scheur zat onderaan mijn vacuumslangetje naar de branstofdrukregelaar, deze nu ook gefikst..

starten, vroemmmmmm blooob

nog een keer, vroemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....

rails was natuurlijk in eerste instantie nog leeg, daarna nog 20 keer gestart omdat ik het zo relaxed vond..

ik hoop dat dit het is, vanavond vuurdoop naar men nieuwe huis met de corsa,

dank voor het denkwerk!

:wors

Dit is 'm trouwens, het zelfbouw pomp relais. Onderdelen kosten ongeveer €8 en een uurtje werk. Dit relais trekt nog niet eens de helft van de stroom op de spoelen en de contacten kunnen ongeveer drie keer zo veel stroom aan. Resultaat is dat hij dus niet of nauwelijks warm wordt en dus veel langer mee gaat. En er zitten dus drie controle ledjes op om te kunnen monitoren of alles spanning krijgt... En er zit een automatische zekering in van 10A voor de pomp...

9oH2Y.jpg

Terug
Naar boven