• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20xe Starten op een motorbok?

Dennisman

Post weinig
Hallo, Ik heb mijn blok bijna klaar en ik wil hem eerst laten draaien op een motor bok voor dat ik hem in ga bouwen.

Zijn er hier mensen die dit al eens eerder hebben gedaan?

Alles heb ik erbij (motorkabelboom en de kabels na de accu en kontactslot.

Rood aan de + en zwart is een geschakelde+ en de massa aan het blok en de - van de accu

Ik zit alleen met de brandstofpomp dat moet een externe worden

Is dit te doen? of gaat het niet lukken?

Dennis

is zeker wel te doen...

wel ff een koelsysteem bouwen en zorgen dat het vliegwiel nergens tegenaan kan komen..

Niet teveel gas geven (beter alleen stationair) en zorgen dat alles erg goed vast zit..

Zelf ga ik hiervoor een vaste standaard bouwen

Ik heb zelf blokken op winkelwagentjes gezien..

alles is mogelijk als je maar 3x na denkt voordat je ook daadwerkelijk gaat starten...

is zeker wel te doen...

wel ff een koelsysteem bouwen en zorgen dat het vliegwiel nergens tegenaan kan komen..

Niet teveel gas geven (beter alleen stationair) en zorgen dat alles erg goed vast zit..

Zelf ga ik hiervoor een vaste standaard bouwen

Ik heb zelf blokken op winkelwagentjes gezien..

alles is mogelijk als je maar 3x na denkt voordat je ook daadwerkelijk gaat starten...

pomp kun je ook een jerry can voor gebruiken als die maar hoog genoeg hangt. Hoger als je motor dus! en retour in een andere kan op de grond dan.

Snap alleen niet goed wat je ermee van plan bent:P

Bouw het gewoon netjes in en dan starten en lopen.

groeten Twan

pomp kun je ook een jerry can voor gebruiken als die maar hoog genoeg hangt. Hoger als je motor dus! en retour in een andere kan op de grond dan.

Snap alleen niet goed wat je ermee van plan bent:P

Bouw het gewoon netjes in en dan starten en lopen.

groeten Twan

Ik snap het nut er ook niet van eigenlijk....... een hoop werk voor niets en je bereikt er niets mee.

Kinderziektes komen er toch pas uit als je er mee gaat rijden;)

Blok er in starten lopen klaar.

Suc6

Gr.Kerni

Ik snap het nut er ook niet van eigenlijk....... een hoop werk voor niets en je bereikt er niets mee.

Kinderziektes komen er toch pas uit als je er mee gaat rijden;)

Blok er in starten lopen klaar.

Suc6

Gr.Kerni

Omdat wel zeker wil weten of die wil lopen,voor dat ik alles in bouw ik heb her en der alle onderdelen bij elkaar gekregen dus vandaar dat ik hem eerst wil starten voor dat ik mijn blok uit mn corsa ga halen.

Je heb toch een 3bar druk nodig dat red je toch niet met een jerry can die je hoger als de motor hangt?

Omdat wel zeker wil weten of die wil lopen,voor dat ik alles in bouw ik heb her en der alle onderdelen bij elkaar gekregen dus vandaar dat ik hem eerst wil starten voor dat ik mijn blok uit mn corsa ga halen.

Je heb toch een 3bar druk nodig dat red je toch niet met een jerry can die je hoger als de motor hangt?

je hebt op zn minst 3 bar nodig ja, zal wel met een pomp moeten.

zo te zien is het mogelijk

ik zou wel even een lampje voor de oliedruk er aan maken, zelf laat ik hem eerst altijd draaien op de startmotor tot die oliedruk heeft in de bok. Later in de auto laat ik hem pas draaien. Hij moet toch in de auto lijkt me.

je hebt op zn minst 3 bar nodig ja, zal wel met een pomp moeten.

zo te zien is het mogelijk

ik zou wel even een lampje voor de oliedruk er aan maken, zelf laat ik hem eerst altijd draaien op de startmotor tot die oliedruk heeft in de bok. Later in de auto laat ik hem pas draaien. Hij moet toch in de auto lijkt me.

idd eerst oliedruk draaien, dan pas starten.

gewoon externe pomp pakken van een 2.0 motor. deze is extern en ff in een jerrycan met dat ding..

idd eerst oliedruk draaien, dan pas starten.

gewoon externe pomp pakken van een 2.0 motor. deze is extern en ff in een jerrycan met dat ding..

Oke,ik zal het gaan proberen.

Ik heb het blok totaal uit elkaar gehad alles vernieuwd alle lagerschalen zuigerveren pakkingen keringen, de cilinderwanden weer opgefrist.

Dus ook daarom wil hem gewoon een tijdje laten draaien en kijken of het allemaal goed dicht zit en lekker loopt, het is volgens mij niet echt veel meer werk.

Als ik zie dat die gasten op youtube hem starten op een pallet en zonder koeling dan moet het met een motor bok zeker wel lukken.

Oke,ik zal het gaan proberen.

Ik heb het blok totaal uit elkaar gehad alles vernieuwd alle lagerschalen zuigerveren pakkingen keringen, de cilinderwanden weer opgefrist.

Dus ook daarom wil hem gewoon een tijdje laten draaien en kijken of het allemaal goed dicht zit en lekker loopt, het is volgens mij niet echt veel meer werk.

Als ik zie dat die gasten op youtube hem starten op een pallet en zonder koeling dan moet het met een motor bok zeker wel lukken.

Bijna net zo veel werk om die bok te maken als inbouwen... 0+0=0 :vertag

Heeft dus inderdaad niet zo veel zin...:hmmz

Bijna net zo veel werk om die bok te maken als inbouwen... 0+0=0 :vertag

Heeft dus inderdaad niet zo veel zin...:hmmz

Is mischien handig om te zeggen dat die al in een motorbok hangt,dus nee die hoef ik niet te maken.

Dat scheeld wel veel werk daar ben ik het mee eens.

Is mischien handig om te zeggen dat die al in een motorbok hangt,dus nee die hoef ik niet te maken.

Dat scheeld wel veel werk daar ben ik het mee eens.

Fearless heeft dit volgens mij ook gedaan met zen XE met carbs. Die kwam toen achter een lekke keering/pomp ( weet het niet precies meer )

Dat is wel handiger als je em dan nog uit de auto hebt

Terug
Naar boven