• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20xe Starten op een motorbok?

Ja dat klopt er gaat een stekker op die onstekingsmodule ik geloof met 4 pinnen,maar ik zie dan van die module 2 draden na de bobine lopen en die zijn blauw en rood.

Dus vandaar dat ik even zat te kijken wat ik nu met die blauwe moest doen.

Dan denk ik dat die kan starten,en wil starten.

Nu net proberen te starten,maar ik krijg geen vonk.

Ik heb de rode kabel aan de +van de accu liggen de min met een kabel aan het blok.

De zwart/geel aan de plus en de zwart/rood voor de start ook aan de + alles draait goed maar geen vonk

Wat doe ik nu niet goed?

Nu net proberen te starten,maar ik krijg geen vonk.

Ik heb de rode kabel aan de +van de accu liggen de min met een kabel aan het blok.

De zwart/geel aan de plus en de zwart/rood voor de start ook aan de + alles draait goed maar geen vonk

Wat doe ik nu niet goed?

Kan aan veel dingen liggen. Bijvoorbeeld toch een ontbrekende geschakelde + op de ECU (zijn meerdere pinnen) Of de krukas positie sensor bijvoorbeeld....

Zal als ik later meer tijd heb met wat meer gegevens komen.

Kan aan veel dingen liggen. Bijvoorbeeld toch een ontbrekende geschakelde + op de ECU (zijn meerdere pinnen) Of de krukas positie sensor bijvoorbeeld....

Zal als ik later meer tijd heb met wat meer gegevens komen.

Het brandstof relais schakelt wel als ik de zwart/geel op de + druk,maar ik denk dat ik toch ook nog wel wat met die blauwe kabel moet doen die gaat namelijk ook na het brandstof relais en hij loopt ook van de onstekings module na de bobine.

Op de rode kabel die van de onstekings module na de bobine loopt staat wel spanning op,maar op de blauwe meet ik niks.

Ik zat net ook een stuk te lezen over een corsa gsi die niet wou vonken ondat de brandstofpomp het niet deed,de ecu meet dan geen brandstofdruk op het systeem.geen druk geen vonk

Ik heb de brandstof pomp er ook nog niet op gehad,zou dit het dan kunnen zijn?

Ik heb hem aan de praat gekregen.

Ik denk dat de kabel van de krukas sensor verrot is,de kabel was op meerdere plaatsen beschadigt de zilveren wikkelingen waren zichtbaar en beschermde de kabels niet goed meer, waardoor er denk ik storingen komen.

Stuurt de ze sensor ook het brandstof relais aan,toe hij goed vonkte hoorde ik het relais ook blijven tikken en de brandstofpomp pompte toen ook goed.

De brandstofpomp aangesloten op de rood/blauw + en de min van de pomp aan het blok.

Zit er op een 2.0 8V de zelfde krukas sensor? er liggen er hier in de buurt nog een paar op de sloop.anders trek ik er daar een van af.

Het brandstof relais schakelt wel als ik de zwart/geel op de + druk,maar ik denk dat ik toch ook nog wel wat met die blauwe kabel moet doen die gaat namelijk ook na het brandstof relais en hij loopt ook van de onstekings module na de bobine.

Op de rode kabel die van de onstekings module na de bobine loopt staat wel spanning op,maar op de blauwe meet ik niks.

Ik zat net ook een stuk te lezen over een corsa gsi die niet wou vonken ondat de brandstofpomp het niet deed,de ecu meet dan geen brandstofdruk op het systeem.geen druk geen vonk

Ik heb de brandstof pomp er ook nog niet op gehad,zou dit het dan kunnen zijn?

Ik heb hem aan de praat gekregen.

Ik denk dat de kabel van de krukas sensor verrot is,de kabel was op meerdere plaatsen beschadigt de zilveren wikkelingen waren zichtbaar en beschermde de kabels niet goed meer, waardoor er denk ik storingen komen.

Stuurt de ze sensor ook het brandstof relais aan,toe hij goed vonkte hoorde ik het relais ook blijven tikken en de brandstofpomp pompte toen ook goed.

De brandstofpomp aangesloten op de rood/blauw + en de min van de pomp aan het blok.

Zit er op een 2.0 8V de zelfde krukas sensor? er liggen er hier in de buurt nog een paar op de sloop.anders trek ik er daar een van af.

Simpel, het is een schakelaar naar massa, dus gewoon een lampje op de + en de andere draad op de sensor...

De krukas sensor is trouwens het zelfde van de 20NE inderdaad.

Die dingen kosten nieuw ook niet al te veel, dus zou er uiteindelijk wel een nieuwe op zetten.

Het brandstof pomp relais hoort regelmatig te klikken, dit wordt door de ECU aangestuurd, niet direct door de krukas sensor. Er hangen meer voorwaarden aan vast, zoals de luchtmassa, gasklep positie, emissie en uiteraard ook toerental. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet alles van weet hoor, maar doe mijn best...

Simpel, het is een schakelaar naar massa, dus gewoon een lampje op de + en de andere draad op de sensor...

Ben vandaag weer met het blok bezig geweest,toch ook maar even een compressie tester gehaald ik was wel benieuwd naar de compresse deze is 16 bar en 2 cilinders nog een streepje hoger is dat niet extreem veel?

Ook een nieuwe krukassensor gemonteerd en direct starten,maar nu tikt de cilinderkop wel aardig lang zeker wel tot de motor op bedrijfs temp is gekomen,toch hydrostoters kapot ik heb alles gereviceerd behalve dus de stoters.

Nou zag ik ze op ebay al staan voor iets van 50E of is dit pruttel?

De krukas sensor is trouwens het zelfde van de 20NE inderdaad.

Die dingen kosten nieuw ook niet al te veel, dus zou er uiteindelijk wel een nieuwe op zetten.

Het brandstof pomp relais hoort regelmatig te klikken, dit wordt door de ECU aangestuurd, niet direct door de krukas sensor. Er hangen meer voorwaarden aan vast, zoals de luchtmassa, gasklep positie, emissie en uiteraard ook toerental. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet alles van weet hoor, maar doe mijn best...

Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel...) schoongemaakt?

Nu anders eens Forte proberen... (jammer dan van de motorolie, maarja...)

Ben vandaag weer met het blok bezig geweest,toch ook maar even een compressie tester gehaald ik was wel benieuwd naar de compresse deze is 16 bar en 2 cilinders nog een streepje hoger is dat niet extreem veel?

Ook een nieuwe krukassensor gemonteerd en direct starten,maar nu tikt de cilinderkop wel aardig lang zeker wel tot de motor op bedrijfs temp is gekomen,toch hydrostoters kapot ik heb alles gereviceerd behalve dus de stoters.

Nou zag ik ze op ebay al staan voor iets van 50E of is dit pruttel?

Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel...) schoongemaakt?

Nu anders eens Forte proberen... (jammer dan van de motorolie, maarja...)

Terug
Naar boven