@Mr. Bone wrote:@ Vinci: Idd, want bij was het plug & play. Of het nou zomer of winter is, op het moment dat je fan aanslaat kan je aan je meter zien dat die iets lager staat, alleen duurt dat met koud weer wel wat langer als in de zomer.
Ik al er al zo lang mee, heb er eentje in me NE daily en eentje in me XE dragslet en beide met een gsi radiateur.
Werkt super.
Nou mijne heeft momenteel moeite met op temperatuur komen, en heb een nieuwe 92 graden thermostaat én twee oudere. Heb ze in kokend water lopen testen om te zien of er verschillen waren in het moment van openen en sluiten en hoe ver ze open gingen en was vrijwel gelijk aan mekaar... Dus die doet z'n werk wel... Temp sensor (ja de kleine) is nieuw en meet ook goed... Meter getest met 100 ohm naar massa en is ook goed... Hij wordt in elk geval nooit te heet meer, maar ik weet niet of het normaal is dat hij regelmatig wat zakt onder 90 graden?
Is met het wisselen van de motor, dus deze lijkt wel veel minder warm te lopen gewoon...?? :???:
Alles maar dan ook alles in het koelsysteem is nieuw, waterpomp, radiateur, slangen, kachel, blok is gespoeld alles...
Loopt ook prima, maar je zou verwachten dat de thermostaat hem mooi stabiel houdt... Iets klopt er toch niet, maar wat??
Ben nou al zo lang bezig met de temperatuur, en dit is beter dan het steeds te heet lopen van het vorige XE blok. Denk dat ik me er maar gewoon voorlopig bij neer leg, als ik me er weer aan ga ergeren ga ik wel weer eens wat testen doen... Zou een overdruk opbouw kunnen ontstaan die de thermostaat gedwongen open houdt of zo??
@81supporter wrote:Thermostaten kan je net zo goed hier in NL kopen.
Daar zijn ze nog goedkoper dan die link van je op Ebay.
En normaal gesproken zweer ik bij Ebay.......
Klopt, had de mijne voor 14 pond (toen ong. 18 euro) in Engeland. En dat was met pakking en thermostaathuis. Het bedrijf waar ik voor werk zit daar met een afdeling. Dus gratis verzenden in Engeland is voor mij gratis hierheen ook... :thumbup
Die link had ik even rap uit de hoge hoed getrokken hoor...