• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20xe - Webers - nokkenassen

[rquote=1859591&tid=141763&author=Piele]Daar wil ik wel is een uitdraai van zien....[/rquote]

Ik ook. 278nm is wel heel veel voor die specificaties!

[rquote=1859591&tid=141763&author=Piele]Daar wil ik wel is een uitdraai van zien....[/rquote]

Ik ook. 278nm is wel heel veel voor die specificaties!

op welk type test bank is die 278nm dan gehaald?

en zijn de aandrijfverliezen wel mee gerekend?

mijn motor is toen (2009) getest op een dynostar mobiele testbank/vermogensbank.

toen met testen hadden we ook een piek van 254 nm maar toen had ik ook maar 143 pk.

nu heb ik een mooie balans met 220 nm koppel en een fatsoenlijk vermogen van 157 pk (dan krijg ik ook geen problemen met te veel pk's met de wedstrijden)(max +10pk)

op welk type test bank is die 278nm dan gehaald?

en zijn de aandrijfverliezen wel mee gerekend?

mijn motor is toen (2009) getest op een dynostar mobiele testbank/vermogensbank.

toen met testen hadden we ook een piek van 254 nm maar toen had ik ook maar 143 pk.

nu heb ik een mooie balans met 220 nm koppel en een fatsoenlijk vermogen van 157 pk (dan krijg ik ook geen problemen met te veel pk's met de wedstrijden)(max +10pk)

hierbij mijn uitdraai.

heb geen idee wat voor bank het is, maar het is wel het vermogen aan de wielen.

gr marco

Foto-CZKXTVFD-D.jpg

Ik wil niet de slimme jongen uithangen maar dat toerental op de uitdraai klopt niet.

Als ik mijn uitdraaien van C20xe's bekijk en de jouwe dan is het toerental zo'n 1800 a 2000 toeren te laag.

Daarom heb je zo'n hoog koppel omdat de software van de bank denkt dat je het gemeten vermogen bij

2000 toeren minder hebt.

De uitdraai stopt al bij 5300 toeren.

Ik wil niet de slimme jongen uithangen maar dat toerental op de uitdraai klopt niet.

Als ik mijn uitdraaien van C20xe's bekijk en de jouwe dan is het toerental zo'n 1800 a 2000 toeren te laag.

Daarom heb je zo'n hoog koppel omdat de software van de bank denkt dat je het gemeten vermogen bij

2000 toeren minder hebt.

De uitdraai stopt al bij 5300 toeren.

als je motor bij miruni is geweest draait de motor nog meer.Mijn c20xe is begrensd op 7350 rpm (155,3pk en 220Nm aan de wielen)

als je motor bij miruni is geweest draait de motor nog meer.Mijn c20xe is begrensd op 7350 rpm (155,3pk en 220Nm aan de wielen)

Terug
Naar boven