• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c25xe in astra f monteren!

wes155

Post weinig
beste mannen,ivm met de ombouw van c20xe naar c25xe had ik graag wat info gehad wat betreft aanpassingen

er is een donor calibra voor handen handgeschakeld icm f25 bak

zijn er dingen die anders zijn kwa slangen en steunen?

mijn astra heeft geen airco even min de calibra

astra is van 94 en van oorsprong een c18xe

het betreft het motor gedeelte en niet de remmen die zitten inm iddels ook al op mijn kadett dus dat is bekend

gr wesley

Ik heb eventueel interesse in jou c20xe als die vrijkomt.

Wat zijn de specs? En wat lever jij dan bij het blok?

Ik heb eventueel interesse in jou c20xe als die vrijkomt.

Wat zijn de specs? En wat lever jij dan bij het blok?

dat kan heb op dit moment 3 c20xe tjes liggen hier!

in principe als we het eens worden over de prijs kan ie helemaal compleet weg hoor!

even pm tje en dan komt alles goed!

dat kan heb op dit moment 3 c20xe tjes liggen hier!

in principe als we het eens worden over de prijs kan ie helemaal compleet weg hoor!

even pm tje en dan komt alles goed!

Met de motorsteunen van de Vectra / Calibra kan je hem in de Astra hangen.

Let wel op, bij monteren van een 4cilinderbak moet een ruimte van +/- 2cm opgevuld worden, de V6 is smaller dan een 4 cilinder.

Willem

Met de motorsteunen van de Vectra / Calibra kan je hem in de Astra hangen.

Let wel op, bij monteren van een 4cilinderbak moet een ruimte van +/- 2cm opgevuld worden, de V6 is smaller dan een 4 cilinder.

Willem

hoe zit het met het vliegwiel ?

kan die behouden blijven met een f18/20?

passen de 2.5 assen in de 20. naven?

neem aan dat ik dan met een spacer moet werken willem?

gr wesley

hoe zit het met het vliegwiel ?

kan die behouden blijven met een f18/20?

passen de 2.5 assen in de 20. naven?

neem aan dat ik dan met een spacer moet werken willem?

gr wesley

Vliegwiel kan naar gelang de keuze voor een V6 koppeling of 2liter koppeling met een V6 vliegwiel of 2liter vliegwiel (C20XE).

Assen kan je zelfs van je astra gewoon gebruiken

Willem

Vliegwiel kan naar gelang de keuze voor een V6 koppeling of 2liter koppeling met een V6 vliegwiel of 2liter vliegwiel (C20XE).

Assen kan je zelfs van je astra gewoon gebruiken

Willem

een v6 met f25 bak past 1 op 1 in de astra f.

met de f28 (6 bak) moet er een pasplaat gemonteerd worden.

die ook de afstand probleem oplost. het zelfde geld voor de f20 zoals willem zei.

je moet de stekker in de motor ruimte om solderen naar die van een astra.

dat is kleur op kleur.

onder bij je dashboard kastje zitten ook nog draden meen een stuk of 4/5 die moeten om gesoldeerd worden.

dan kan de motor gestart worden en loopt de bc ook mee indien aanwezig.

de ecu moet je van een 2.5 v6 pakken. let wel op dat je er eentje hebt zonder startonderbreking. wil je het zeker weten. bel niels van dhz twente en geef de letters door die op de ecu staan.

aandrijf assen zou ik van de 2.5 v6 gebruiken omdat hier een tussen lager op zit. deze as verminderd torc steering.

deze assen passen perfect op die van de astra naven. je hoeft geen spacers te gebruiken. abs vervalt niet en hoef je niet aan te passen.

enige wat je met de f25 hebt is dat je geen teller aandrijfing hebt en deze de snelheid van de abs af moet halen doormiddel van een relai van ik meen een opel meriva die een abs signaal omzet naar een signaal waar je tellerhuis(elektrisch aangestuurt) mee kan omgaan.

een v6 met f25 bak past 1 op 1 in de astra f.

met de f28 (6 bak) moet er een pasplaat gemonteerd worden.

die ook de afstand probleem oplost. het zelfde geld voor de f20 zoals willem zei.

je moet de stekker in de motor ruimte om solderen naar die van een astra.

dat is kleur op kleur.

onder bij je dashboard kastje zitten ook nog draden meen een stuk of 4/5 die moeten om gesoldeerd worden.

dan kan de motor gestart worden en loopt de bc ook mee indien aanwezig.

de ecu moet je van een 2.5 v6 pakken. let wel op dat je er eentje hebt zonder startonderbreking. wil je het zeker weten. bel niels van dhz twente en geef de letters door die op de ecu staan.

aandrijf assen zou ik van de 2.5 v6 gebruiken omdat hier een tussen lager op zit. deze as verminderd torc steering.

deze assen passen perfect op die van de astra naven. je hoeft geen spacers te gebruiken. abs vervalt niet en hoef je niet aan te passen.

enige wat je met de f25 hebt is dat je geen teller aandrijfing hebt en deze de snelheid van de abs af moet halen doormiddel van een relai van ik meen een opel meriva die een abs signaal omzet naar een signaal waar je tellerhuis(elektrisch aangestuurt) mee kan omgaan.

f28 kan ook zonder pasplaat, rechter m-steun aanpassen, en afstandsbus bij tussenlager plaatsen voor r. drijfas.

gebeurd in duitsland meer/veel.

Hoe zit met die draden dan voor werking van de bc ? want bij mij werkt de bc niet zolang ik de auto al heb.

Zelfde geldt voor dat mervia relais. Heb er van gehoord, maar dat heeft toch ook met bc te maken ?

Of is dat alleen voor snelheids meter. want heb nu wel een electrische, maar die doet 't pas

vanaf 20+ km/h bijvoorbeeld.

Ben wel benieuwd hoe dit zit eigenlijk met die draden en dat relais.

greetz

f28 kan ook zonder pasplaat, rechter m-steun aanpassen, en afstandsbus bij tussenlager plaatsen voor r. drijfas.

gebeurd in duitsland meer/veel.

Hoe zit met die draden dan voor werking van de bc ? want bij mij werkt de bc niet zolang ik de auto al heb.

Zelfde geldt voor dat mervia relais. Heb er van gehoord, maar dat heeft toch ook met bc te maken ?

Of is dat alleen voor snelheids meter. want heb nu wel een electrische, maar die doet 't pas

vanaf 20+ km/h bijvoorbeeld.

Ben wel benieuwd hoe dit zit eigenlijk met die draden en dat relais.

greetz

Terug
Naar boven