• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C25XE in een B vec ??

markey

Post weinig
hallo,

ik heb een vraag me vader wil een vectra B kopen met een 1.6 16v motor.

nou hebben wij hier nog een c25xe van onse A vectra liggen maar wat moet er dan al zo al aangepast worden en zal je hem welop kentenken krijgen met een c25xe i.p.v een x25xe ??

Markey.

oei een 2.5 in een 1.6 lepelen?? moet je wel bijna alles aanpassen.. want trommelremmen met een 2.5 lijkt me niet echt lekker remmen!!!

Voor de rest weet ik het niet..

Een B 1.6 16v heeft geen trommelremmen achter, maar schijven.

Maar misschien wel een maatje kleiner dan bij een V6?

Dat wordt dan herkeuren bij de RDW. En zeker de remmerij aanpakken i.v.m. het grotere vermogen en hogere topsnelheid. Kan hij ook op afgekeurd worden door de RDW.

nou de vectra kunnen we met een beetje schade kopen dus ook goedkoop het is een B1. en de c25xe was net gereviceerd en toen paar dagen daarna kregen we een ongeluk met onze oude A vectra, daarom alles aan deze c25xe is gewoon weer perfect. kabelboom, radiateur, etc alles is er nog van de A vectra behalve het 5 gaats onderstel dat zit nu op een astra F.

maar er komt dan zeker wel v6 remmen op. maar ik zit er meer mee dat de goedkeuring op de vectra B v6 met een X25Xe is en wij er nu een C25Xe in willen hangen of dat verschil maakt bij de rdw.

Markey

origineel gepost door stefan m.

origineel gepost door Hawke

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=11786&cache=no dan kijk maar is eventueel heel goed Hawke :)...

Remmen Voor: Schijven, Remmen Achter: Trommels.

Kzie nergens hier dat het met een b2 te maken heeft :x?

GOED LEZEN stefke!!!! (ook zo eigenwijs als dat hij groot is he :P)

dat is de 1.6 8v . . . met trommel remmen achter.

de 1.6 16v heeft zowel bij de B1 als bij de B2 rondom schijven!!!!! :vertag

De 1.6 8v (75pk) en de 1.7D (82pk?) hebben trommelremmen achter.

Alle 16V modellen hebben altijd al schijven gehad...

origineel gepost door markey

nou de vectra kunnen we met een beetje schade kopen dus ook goedkoop het is een B1. en de c25xe was net gereviceerd en toen paar dagen daarna kregen we een ongeluk met onze oude A vectra, daarom alles aan deze c25xe is gewoon weer perfect. kabelboom, radiateur, etc alles is er nog van de A vectra behalve het 5 gaats onderstel dat zit nu op een astra F.

maar er komt dan zeker wel v6 remmen op. maar ik zit er meer mee dat de goedkeuring op de vectra B v6 met een X25Xe is en wij er nu een C25Xe in willen hangen of dat verschil maakt bij de rdw.

Markey

dan heb je ander subframe nodig, steekassen, wielophangingen, etc. etc.

De motor is nooit geleverd op een B, dus hoe dat electrisch allemaal gaat passen is ook nog de vraag met kabelbomen, koppeling aanpassen (B = hydraulisch).

Het is meer werk dan je denkt om "even" van een 1.6 small block naar een V6 te gaan.

origineel gepost door Hawke

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=11786&cache=no dan kijk maar is eventueel heel goed Hawke :)...

Remmen Voor: Schijven, Remmen Achter: Trommels.

Ja, mooie grapjas ben jij. Volgens mij kijk je zelf niet helemaal goed. Zoals al gemeld 8v heeft wel trommels.

En ik weet toch zeker wel wat er op mijn eigen auto zit ;).

Of ik nou blij moet zijn met de schijven valt ook te bezien... handrem is een onding met die schijven achter (wel een trommeltje :) ).

Wel op speurders.nl staat een vectra-b met lekke koppakking voor vr.pr. €900,-

De vec staat in assen, dat is dus in de buurt.

Ik zou de goede motor in deze vec bouwen, en gaan met de banaan, zitten ook leuke 17 inch velgen onder.

origineel gepost door jethro

Wel op speurders.nl staat een vectra-b met lekke koppakking voor vr.pr. €900,-

De vec staat in assen, dat is dus in de buurt.

Ik zou de goede motor in deze vec bouwen, en gaan met de banaan, zitten ook leuke 17 inch velgen onder.

je kan een V6 kopen met motorschade..

dan jouw V6 erin hangen..

wel jouw V6 aansluiten op de inlaat en uitlaat en aanbouwdelen van de X25Xe..

verder zijn de C25Xe en X25XE exact gelijk aan elkaar..

ombouwen naar V6 is duurder dan een motor 1 op 1 overhangen..

Willem

Terug
Naar boven