• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c30ne inbouwen in een manta b

Hey ik ben sinds kort in het bezit van een manta b.

Nu kan ik via een vriend van mij goedkoop aan c30ne motor komen.

Kan dit ingebouwd worden in een manta b ?

Op dit moment hangt er een automaat bak achter kan ik hier dan mijn huidige 5 handbak aanhangen zoja welk vliegwiel en koppeling heb ik dan nodig ?

Mvg Joran

voor hoeveel gaat een c30ne deur uit??

ze vragen te veel voor een 2.4 tegenwoordig

nou woorzover ik het weet

2 langere motorsteunen

carterpan?

uitlaat aanpassen?

vliegwiel overzetten van je 2.0

origineel gepost door Sheto

voor hoeveel gaat een c30ne deur uit??

ze vragen te veel voor een 2.4 tegenwoordig

nou woorzover ik het weet

2 langere motorsteunen

carterpan?

uitlaat aanpassen?

vliegwiel overzetten van je 2.0

die motorsteunen kun je die van een andere motor halen of moet je die zelf aanpassen ?

beste is even zelf bakken,kan je namelijk zelf bepalen waar je de motor wilt hebben.

hoe zit het eigenlijk met tussen as?

stel heb nu 20E emt 240 er achter normale gsi as,alleen emt sper maar maakt neit uit

heb ik dan alleen te maken emt motorsteunen,carterpan,uitlaat,vliegwiel,koeling?

ben ook wel benieuwd eigenlijk.

volgens mij is het toch voordeliger om een 6 cil erin te hangen. als je kijkt wat ze durven te vragen voor een 16v of een 2.4tje

zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar...

origineel gepost door Kale gek

zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar...

ik denk voor nog minder geld klaar te zijn aangezien ik de complete motor voor minder als 200 euro kan overnemen ;)

denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kenteken

origineel gepost door Bastos400

Dat betekent met,heb wel eens spel foutjes.

O, dan snap ik ook wat je met "neit" bedoelt.

:D:afro

origineel gepost door fluks

denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kenteken

Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan....

Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan.... [/quote]

dat is me ook wat ,ik moest 55 euro betalen:D:D

origineel gepost door henry.kummeling

Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan....

dat is me ook wat ,ik moest 55 euro betalen:D:D [/quote]

rdw de regels weer aangepast zonder mij te vragen :P

origineel gepost door m400

origineel gepost door fluks

dus als ik het nu goed begrijp hoeft de auto niet meer uitgebreid gekeurd worden in lelystad waardoor het keuren zo duur word ?

Die 55 euro is alleen van toepassing als de auto blijft voldoen aan de aanvullende apk eisen.

Daarin staat o.a. dat het aantal cilinders niet mag afwijken van wat op het kentekenbewijs staat.

Hang je er dus een 16v of 2.4 in ben je inderdaad voor 55 euro klaar, ga je naar een 6 cilinder dan moet je dus het gebruikelijke traject door en ben je meen ik 800-900 kwijt.

Terug
Naar boven