• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte

Het mengstuk bedoel je? dat zit net achter het luchtfilter.

Gisterochtend de auto ff gestart om hem stukje te verzetten ging prima, vervolgens wil ie rest vd dag niet meer aanslaan. Net ff starten en hij slaat in 1x aan. Weet er iemand een goeie specialst omgeving Den Bosch die veel verstand heeft van LPG installaties afstellen? Ben er 2x bij 1 in Den Bosch zelf geweest, maar die heeft het dus niet kunnen oplossen.

Kan het niet zijn dat je inductie relais kapot is of bijna kapot is?

Als dat zo is kun je starten wat je wilt,sluit je afsluiters eens aan op de bobine + die contact slot gestuurde plus en probeer dan maar eens een paar te starten en de motor goed warm laten worden on der kap en dan snel genoeg weer starten..

Bedankt voor de reacties.

Het is alweer ff geleden maar heb vandaag eindelijk weer eens naar de Rekord gekeken. Accu zal het probleem niet zijn, ik heb 2 goede accu's waarvan 1 nog maar een paar maanden oud en problemen zijn met beide accu's. Met de afsluiter, bedoel je die van de verdamper? Heb de slang naar het mengstuk al eens los gehaald en met starten komt daar altijd gas uit.

Met remmenreiniger heb ik al een paar keer op valse lucht gecontroleerd bij de injectors maar niks gevonden. Toch wil ik voor de zekerheid (voorlopig) de injectors en de injectierail verwijderen. Heb deze er nu af liggen. Weet iemand een goede manier om de gaten van de injectors af te dichten, zodat ze later evt wel weer gebruikt kunnen worden. En die pakkingen tussen de bevestigingsplaatjes vd injectors en het spruitstuk weet iemand waar die nog te krijgen zijn? En hoeveel die kosten? Heb die plaatjes er nu nog opzitten en ze zitten ook aardig vast, maar als nieuwe pakkingen daarvoor niet te duur zijn vervang ik die voor de zekerheid ook wel.

Terug
Naar boven