• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cabriokap vervangen

Ga morgen voor mn dettje kijken voor een andere cabriokap.

Gebruikt maar netjes zou ie moeten wezen,compleet met frame.

Ga ik nog gekke dingen tegenkomen met monteren??

Frame zal wel her en der met wat bouten zitten,zijschotjes zullen er wel uitmoeten,maar hoe zit het met het doek wat achter aan de auto vastzit?

Iemand hier ervaring mee?

simpel

ik heb ook een komplete beschrijving op papier

kan je voor 10 euro een kopie lever thuis

gr kabouter

simpel

ik heb ook een komplete beschrijving op papier

kan je voor 10 euro een kopie lever thuis

gr kabouter

Eerst achter je achterraampje de kleine boutjes losdraaien.Zitten onder in de hoek boven je zijscherm. Maak je eerst de grote moeren van de kap los dan flikkerd de hele zooi omlaag en scheurt je kap in die hoeken uit (mocht je de huidige kap nog als reserve willen bewaren). Dan de spandraad los draaien waarmee je kap boven t kofferdeksel in een gleuf zit (zo zit het doek daar namelijk vast).

Dan zit er helemaal achter nog iets voor de kap aan te spannen (in de hoeken langs je achterruit) maar volgens mij hoefde dat niet los (is voor mij ook al weer 8 jaar geleden :P)

Nu de bouten van de kap los en je beugels vooraan wisselen met je nieuwe kap en dan weer alles andersom. Niet vergeten de afstandbussen op de grote bouten mee te wisselen,mocht je geen andere hebben.Denk eraan dat je die kleine boutjes (m8 of m10) bij je zijruit achter die ik als eerste noemde zeer zeker als laatste doet want als je kap gaat schuiven terwijl deze vast zitten kun je weer een nieuwe gaan zoeken !! O ja, de volgorde van de lijstjes en klemmetjes waar je binnenkap mee vast zit dat wijst zich vanzelf ,anders kom je namelijk nergens bij.Als je de andere kap er helemaal in hebt,dan moet je hem eerst richten/aanspannen met die schroeven achter en je beugels. Niet dat je eerst je binnenkap vast zet ;)

SUC7 !!!

Eerst achter je achterraampje de kleine boutjes losdraaien.Zitten onder in de hoek boven je zijscherm. Maak je eerst de grote moeren van de kap los dan flikkerd de hele zooi omlaag en scheurt je kap in die hoeken uit (mocht je de huidige kap nog als reserve willen bewaren). Dan de spandraad los draaien waarmee je kap boven t kofferdeksel in een gleuf zit (zo zit het doek daar namelijk vast).

Dan zit er helemaal achter nog iets voor de kap aan te spannen (in de hoeken langs je achterruit) maar volgens mij hoefde dat niet los (is voor mij ook al weer 8 jaar geleden :P)

Nu de bouten van de kap los en je beugels vooraan wisselen met je nieuwe kap en dan weer alles andersom. Niet vergeten de afstandbussen op de grote bouten mee te wisselen,mocht je geen andere hebben.Denk eraan dat je die kleine boutjes (m8 of m10) bij je zijruit achter die ik als eerste noemde zeer zeker als laatste doet want als je kap gaat schuiven terwijl deze vast zitten kun je weer een nieuwe gaan zoeken !! O ja, de volgorde van de lijstjes en klemmetjes waar je binnenkap mee vast zit dat wijst zich vanzelf ,anders kom je namelijk nergens bij.Als je de andere kap er helemaal in hebt,dan moet je hem eerst richten/aanspannen met die schroeven achter en je beugels. Niet dat je eerst je binnenkap vast zet ;)

SUC7 !!!

ik weet hoe t dat er af moet

maar ik had afgelopen zomer alleen het buiten doek vervangen

interieurkappen hoeven er niet percee uit maar werkt fijner

idd de 2 moertjes los in de kap (m4 uit me hoofd ) dan de kabel los maken

als je het frame ook wil vervangen

de dempers losmaken

dan de bouten van het frame 3 per kant

montage doen je op omgekeerde volgorde

let wel even op het plaatje wat in het dak zit met de 2 2 m4 moertjes dat je deze even ontroest voor het mooie

kijk ook even hoe de spankabel is dat deze niet te roestig is want dan kan het gaan breken evt nieuwe kabel er in (alleen de draadeindjes voor op de kabel zijn lastig te vinden (tip : watersportzaak ) :P

ik heb nieuwe gemaakt dat kan natuurlijk ook

ik kan nog foto s maken voor je aangezien mijn dak nog los ligt

succes

ik weet hoe t dat er af moet

maar ik had afgelopen zomer alleen het buiten doek vervangen

interieurkappen hoeven er niet percee uit maar werkt fijner

idd de 2 moertjes los in de kap (m4 uit me hoofd ) dan de kabel los maken

als je het frame ook wil vervangen

de dempers losmaken

dan de bouten van het frame 3 per kant

montage doen je op omgekeerde volgorde

let wel even op het plaatje wat in het dak zit met de 2 2 m4 moertjes dat je deze even ontroest voor het mooie

kijk ook even hoe de spankabel is dat deze niet te roestig is want dan kan het gaan breken evt nieuwe kabel er in (alleen de draadeindjes voor op de kabel zijn lastig te vinden (tip : watersportzaak ) :P

ik heb nieuwe gemaakt dat kan natuurlijk ook

ik kan nog foto s maken voor je aangezien mijn dak nog los ligt

succes

Ik zou t wel ff met z'n tweetjes doen want die kap die weegt nog aardig wat. Is zonde als je je kadettje beschadigd.

Ik zou t wel ff met z'n tweetjes doen want die kap die weegt nog aardig wat. Is zonde als je je kadettje beschadigd.

een how to zou wel mooi zijn inderdaad.. Ik ga me kap er zaterdag vanaf halen en ben ook benieuwd hoe hij vast zit. Aan de buitenkant zit ook aan beide kanten een schroef/bout. Moeten deze ook los(in de hoeken van het dak, bij de zijruiten)

Terug
Naar boven