• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0i 8v - M'n rijdende project

Ok, ik heb een probleempje met m'n Calibra.

Tot voor kort gingen de check-control lampjes branden als ik de auto op het contact zette. Die vielen daarna weer uit, met uitzondering van de remlicht controle die pas uitviel nadat de rem 1 keer aangeraakt was.

Dat laatste schijnt zo te horen, dat doet die van lucas- ook, net als de Astra G van m'n pa (display "remlicht controle" tot de rem 1 keer ingedrukt is.).

Nu gaan geen van die lampjes nog aan. Ik heb even snel in de zekeringkast gekeken en daar lijkt alles goed te zijn.

Ik moet nog wel even beter checken en in het boekje kijken welke zekering ik precies moet controleren. Ze zijn niet allemaal hetzelfde type dus niet van allemaal is het goed van de bovenkant te zien welke goed zijn.

Ruitenwissen vloeistof stond daarom ook erg laag, ik wist niet dattie leeg was. Gelukkig check ik elke week wel ;)

Iemand die mij kan vertellen waar het aan zou kunnen liggen, behalve de zekeringen?

Zo, na lange tijd weer een update.

M'n wielen (TSW Venom, 7Jx17 ET49) zijn naar de poedercoater geweest en vandaag weer opgehaald.

Nog even een setje banden erbij bestellen en die er op laten leggen. Volgende week weer op zomerbandjes :)

wiel01u.jpg

Ook even bezig geweest met een setje Astra G remklauwen voor m'n Meriva 1.8i remschijven (280mm). Er is er nu 1 helemaal klaar en gereviseerd.

klauw01.jpg

klauw02.jpg

klauw03.jpg

Helaas vernam ik van Project dat dit niet zou gaan passen. Na wat onderzoek in m'n werkplaatshandboek lijkt het er idd op dat de montagegaten anders zijn. Daar moet ik dus ff een oplossing voor fixen. Ofwel een setje adapterbeugels, danwel een setje Calibra/Vectra turbo klauwen.

In het laatste geval was het in ieder geval een goedkoop leerprojectje. Remklauwen reviseren voor dummies :P

Editje: Owjah, zo zagen de klauwen er uit toen ik ze net had en uit elkaar aan het halen was.

p9033588small.jpg

Ouch... ranzig!

Netjes.

Waarom niet direct Calibra turbo klauwen? Heb ik ook.

Zelf denk ik dat zilverkleurige klauwen mooier kleuren bij de auto.

Remklauw reviseren is peanuts :D Zuiger er voorzichtig uit jagen met perslucht, nieuw rubber + stofhoesje er in, zuiger kaarsrecht tegen het rubber plaatsen gevolgd door een mooi stuk speciaal terugdraai gereedschap (ja weet zo ook niet hoe dat ding met schroefdraad precies heet) waarmee je deze langzaam terug op zijn plaats drukt en klaar ben je!

Sja, je moet ergens beginnen, InjectTheVenom ;) is nieuw voor mij, dus het voelt als een prestatie :P

2Slow: Omdat deze klauwen dezelfde maat schijven lusten, maar wel stukken goedkoper zijn om aan te komen. Plus, ik dacht dat ze zouden passen, maar dat is waarschijnlijk toch niet zo. Valt wel op te lossen, dus sja, heel erg is het ook niet.

Zilver is wel een mogelijkheid, maar ik wil juist zoveel mogelijk grijs en zilver wegwerken. Het komt helemaal nergens anders in de auto terug en dan steekt het me juist teveel af.

Die klauwtjes die ik gister gepakt heb van de sloop passen iig op mn corsa b fuseepoten.

calibra poten zijn toch anders? zoals bij een vectra?

ALs ik ga meten kan ik max een schijf kwijt van 290mm. En moet een spoorverbreder gaan gebruiken omdat anders de klauw op de velg draait :P

Ik heb alleen niet goed gekeken wat voor auto het precies was, denk dat ik morgen op de sloop ben dan kan ik ff snel kijken.

Welke klauwen zijn dat? Ook Astra G 2.0+ klauwen?

Want ik had nog een paar kopietjes van m'n werkplaatshandboek in de schuur liggen en daarop lijken de bevestigingspunten dichter bij elkaar te liggen. Maja, die foto's zijn ingezoomd en niet mooi in proportie. Dus aan de andere kant zou het ook zomaar kunnen passen. Project zegt van niet iig.

Calibrapoten zijn idd zoals een Vectra A. Is eigenlijk exact dezelfde auto, maar dan met een sportcoupé body er op geparkeerd.

De standaard schijven en klauwen van een Calibra 8v en 16v zouden rechtstreeks over moeten kunnen op een Corsa A/B, dus als Astra G bij jou past, moet dat bij mij ook passen.

Owjah, ik heb vandaag ook nog een pakje van Mtech binnen gekregen. Pasringen voor de remschijven en een magnetische carterplug.

Dus zodra ik de klauwen klaar heb zou het in princiepe direct gemonteerd kunnen worden :)

[rquote=1905086&tid=131789&author=McKaamos]Sja, je moet ergens beginnen, InjectTheVenom ;) is nieuw voor mij, dus het voelt als een prestatie :P[/quote]

Vette kick krijg je van zoiets he :afro Ik deed het eerst altijd zoals jij waarschijnlijk gedaan hebt en heb mijn huidige methode bij puur toeval ontdekt toen ik een ingeving kreeg, werkt perfect.

[rquote=1905104&tid=131789&author=InjectTheVenom][rquote=1905086&tid=131789&author=McKaamos]Sja, je moet ergens beginnen, InjectTheVenom ;) is nieuw voor mij, dus het voelt als een prestatie :P[/quote]

Vette kick krijg je van zoiets he :afro Ik deed het eerst altijd zoals jij waarschijnlijk gedaan hebt en heb mijn huidige methode bij puur toeval ontdekt toen ik een ingeving kreeg, werkt perfect.[/rquote]

Helemaal mee eens. heb maandag zelf mn schijven en blokken vervangen. Had ik nog nooit gedaan, wel gelukt, doet je best wel goed zeg maar. :D

Mijn mot moet ik soms voor me zelf wel eens luid herhalen voor dat ik het opgeef: ''Wat in elkaar kan kan ook uit elkaar.''

En sinds vanochtend: Nieuwe velgen met nieuwe banden :)

p4083757small.jpg

Moet alleen nog ff naafdopjes hebben, maar die zijn al besteld.

En ja, ik weet het, hij ziet er iets groezelig uit, hij moet nog weer gewassen en gewaxt worden. Had ik 3 weken terug al gedaan en nu mag hij alweer...

Klote regen met saharazand :swear

Zo, nieuwe update :)

Ik zat al een tijdje te kijken waarom er schimmel aan de onderkant van m'n achterklep zat. Blijkt dat het doorvoer gaatje voor de remlicht kabel van de spoiler lekt. Vandaag maar even de boel losgehaald om schoon te maken en het gaatje af te kitten.

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een remlicht flitser te installeren.

Hij is aan m'n derde remlicht gekoppeld en laat hem 5 keer flitsen als ik rem. Daarna brand hij constant tot ik de rem weer los laat.

Trap ik nog een keer op de rem binnen 7 seconden, dan flits hij niet.

Een beetje zoals het systeem op de nieuwste Astra's :)

[youtube:39j0b3ku]

Haha, jah, op het filmpje lijkt dat heel erg idd :P

In het echt ziet het er wel minder spastisch uit, zeg maar ;) Helaas is m'n mobiel niet zo heel geweldig als het wat minder helder buiten is, daardoor lijkt hij ook niet goed te doven op het fimpje, maar dat doettie in het echt veel beter.

Zo, nieuwe update :)

Pasgeleden:

-Benzinefilter vervangen

-Injectiereiniger in de tank

-Oliewissel met motorflush. Nu nog even goedkope meuk olie van de Action als spoelmiddel, binnenkort nog een wissel naar Valvoline volsyntheet

-Nieuwe oliefilter

-Magnetische carterplug geplaatst

-Bougies vervangen. Daarbij er wel achter gekomen dat bougiegat 2 slechte draad heeft. Dat wordt waarschijnlijk een bus inpersen en nieuwe draad tappen... Het zit nu wel, maar tis geen goed gevoel.

-Nieuw kleppendekselpakking gemonteerd en de buitenkant van de kop schoongemaakt zodat ik eventuele lekken kan spotten.

-Carter ontluchting schoon gemaakt en nieuwe kleppendekselboutjes (RVS inbusjes) er in gezet

Gisteren:

-Sportfilter vervangen door een originele bak met schoon filter

-Er achter gekomen dat er een scheurtje in m'n luchtslang zit, dus voorlopig maar even dichtgemaakt met ducttape.

-Gasklep schoongemaakt (zonder demonteren, was niet echt vies, maar ff doek er door met remmenreiniger)

-Interieurfilter vervangen (god, wat was dat ding verschrikkelijk smerig :X )

-Xenon ballasts vervangen omdat de oude niet goed ontstaken. Nieuwe meteen 90 graden gedraaid geplaatst zodat er nog een tweede set bij kan.

02072011705small.jpg

02072011703small.jpg

02072011704small.jpg

Olie is nogsteeds prachtig goudkleurig, dus dat raakt blijkbaar niet snel vervuild. Dat betekent geen lekken, overmatige slijtage, etc :) very happy :)

Om het helemaal op orde te krijgen nu dus alleen nog:

-Oliewissel naar volsyntheet

-Airco repareren

-Grotere remmen er onder

-Xenon mistlichten

-Koelsysteem een keertje flushen

-Alarm er in bouwen

-Nieuwe luchtstlang of RVS pijp

Zo, en nu met RVS inlaatpijp :P

Moest vandaag ff van huis, dus maar ff langs NLPower gereden en daar een RVS inlaatpijpje opgehaald. Meteen ff een stukje race-gaas mee genomen.

Wanneer ik de airco ga fixen gaat er ook een stukje gaas in het onderste bumpergat om de airco radiator te beschermen tegen steenslag. Ben bang dat de airco anders binnen no-time alweer leeg loopt door steenslag op de radiator.

Misschien is het wat sjonnie-achtig om gaas er in te doen, maar het zit in ieder geval uit het zicht en het is zwart gaas op een donkere plek zodat je er niks van ziet :)

03072011707small.jpg

Zat wel een slang aansluiting op de pijp ivm Astra's en Kadettjes met een C20NE die daar de carterontluchting aangesloten hebben zitten, blijkbaar.

Even afgedopt met een chrome volumeknop dopje van een gitaar. Even wat kit er om, stukje heatshrink daar weer om en het past strak er in.

Toen ff met kit in het gat vastgemaakt (zit een lipje achter, schiet niet naar binnen) en de buitenkant ook even voorzien van een beetje kit en heatshrink zodattie er niet onverhoopt naar buiten uit kan vallen.

Weer lekker druk :thumb

Ik denk dat een nieuwe kleppendeksel wel mooier staat.

Krijgt het een wat frisser uiterlijk :thumb :thumb

Das wel zo ja, maja, das weer extra kosten en dit deksel werkt nog prima ;)

Desnoods jas ik er eens een dremel met polijstborstel overheen om de aanslag te verwijderen.

Hij is in ieder geval schoon en droog, zodat ik eventuele lekken kan spotten :)

Btw, heb de laatste tijd last van een bestuurdersdeur raam die niet altijd lekker sluit.

Hij gaat het laatste stukje stroever als eerder en soms wil hij niet helemaal dicht. Als ik op de knop druk, gaat hij omhoog tot hij niet verder wil en gaat dan terug naar de oude positie.

Met de deur open gaat hij wel altijd goed.

Wat moet ik bijstellen/afstellen om daar van af te zijn?

heb hetzelfde probleem, los het meestal tijdelijk op door hem opnieuw in te stellen als de deur open staat (knop paar sec ingedrukt houden)

ook heb ik zo'n knopje erachter zitten waardoor hij geforceerd dichtgaat.

een echte oplossing heb ik nog niet (ook nog niet naar gezocht, heb wel grotere irritaties aan de auto :-P )

Terug
Naar boven