• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

@16VCalibra wrote:Dankje, planning is om de auto straks gelijk opnieuw te spuiten binnen en buiten. Auto is in het verleden bekrast en een bepaalde vloeistof overheen gegooid.. Haters he..

Zo zielig!!! :fy1

Ook is de planning dat de schermen van de Calibra uitgebouwd gaan worden zodat er bredere banden onder kunnen. Wil minimaal 235 breed gaan dit keer op 18inch.

Dat gaat lekker dik staan! :thumb

@GTS Vectra wrote:Mooie Calibra hoor!!! :wors

Groeten Jurgen,

600 pk, als je er over nadenkt........shit! Dat zal een ervaring zijn als je gas geeft :wors

@16VCalibra wrote:We gaan het zien, hopelijk wordt het ook in een keer gehaald op de bank tegen die tijd.

Groetjes Ram

Wou net zeggen. Eerst maar is bouwen en dan kijken wat die op de bank heeft.

Mooi project.:)

Probeer zelfs bredere banden te monteren dan 235.

600pk is heel wat. Mischien 245 aan de vooras en 265 aan de achteras. Dan heb je meer grip. Neem aan dat je toch niet zo met 600pk in de regen gaat rijden. Op droog wegdek is veel rubber lekker. :thumbup

@wagnas wrote:Mooi project.:)

Probeer zelfs bredere banden te monteren dan 235.

600pk is heel wat. Mischien 245 aan de vooras en 265 aan de achteras. Dan heb je meer grip. Neem aan dat je toch niet zo met 600pk in de regen gaat rijden. Op droog wegdek is veel rubber lekker. :thumbup

Weet niet hoe het zit met die 4motion neem aan dat dat ook rondom dezelfde bandenmaat vereist ?

Ik wil zoiezo 4 gelijke banden/velgen erop hebben.. De 4 motion kan wel meer hebben als de originele opel bal. De 4motion kon als het goed is 5cm rolomtrek verschil tussen voor en achter hebben.

Inrijden is ook zo iets, iedereen heeft er verschillende meningen over. Maaar waarom zou welke optie beter zijn. Sommige zeggen inrijden op de dyno en gelijk volgas. En andere zeggen een 1000 tot 1500km inrijden op goedkope olie en dan afstellen... Het blok hiervoor heb ik ook eerst ingereden. Bij deze gaat dat ook wel gebeuren.

Dat lijkt me erg sterk. Dan heb je al iets van 2/3% verschil in rolomtrek en dat moet allemaal ergens opgevangen worden, in de tussenbak/ Haldex in dit geval. Zal misschien wel kunnen maar zal de werking en betrouwbaarheid nooit verbeteren en aangezien je met een hoog vermogen er op gaat rijden zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen en gewoon gelijke rolomtrek rondom gebruiken.

@StinG wrote:@Deepak wrote:Yo Ram wat houd nou die hele 4 motion in ?

4 wheel drive :afro

4 motion is de naam die volkswagen gebruikt om aan te geven dat de auto een systeem heeft om 4 wielen aan te drijven.

@16VCalibra wrote:We gaan het zien, hopelijk wordt het ook in een keer gehaald op de bank tegen die tijd.

Groetjes Ram

Persoonlijk zou ik hem eerst is afstellen op een pk of 400 en er dan meerijden en de kinderziektes eruit halen.

Daarna opnieuw mappen en dan op het maximum zetten.

Geloof me bij zo'n build komen er genoeg problemen naar boven die je eerst wilt oplossen voordat je het blok op volle polle zet.

Aan de ene kant ben ik het met Servaas eens, maar aan de andere kant moet een goed gebouwde motor ook direct vol vermogen kunnen draaien. Op het inrijden na dan he. En je hoef maar 1x te banken.

Aangezien er ook een geheel andere aandrijflijn onder komt zou ik er ook voor kiezen om eerst met minder vermogen te testen. Kun je de motor ook fatsoenlijk inrijden.

En je hebt dubbel schik. In 1x met 600 pk gaan rijden is natuurlijk een kick maar eerst met al 400 pk gaan rijden is bijna net zo'n grote kick. En als je er daarna nog even 200 pk bijkrijgt heb je weer een kick. :afro

mooi Project! ga ik zeker volgen. Paar jaar geleden eens met een 480pk GT-R35 gestuurd, dat was al dik avontuur, dan zal 600 in een cali helemaal uber zijn!

gewoon laten inrijden op de dyno, heb je alle monitoring eraan hangen en kan je mooi op de knop drukken mocht er iets misgaan. Een blok van 600 paarden is duur zat, dus kalmpjes aan, kan je er later langer van genieten,

groetjes en succ6

Terug
Naar boven