• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

Mooi hoor !! Ziet er goed uit. Is Andre Botter wel toevertrouwd.

Nou vooruit dan maar, kan je straks wel gebruiken denk als je 98 moet tanken.. ;)

szhx.jpg

Mooi project!!

Als je straks echt rond de 600Pk uit komt dan gaat de calibra echt af :D

Ik zou alleen wel bronze klepgeleiders erin zetten.

Als er om 1 of andere reden dadelijk een keer een klep krom gaat kun je weer over nieuw

beginnen. De originele geleider breekt dan af en gaat door alle cilinders heen incl. turbo :-(.

Daar wegen de extra kosten van de bronze geleiders niet tegen op.

Ik heb het 1 keer bij een motor van een kameraad gehad. Ging een hydro stoter kapot bij

een toerental van tegen de 7600 tpm. Was echt een bak met schade.

Sindsdien bouw ik geen snelle nieuwe motor meer op zonder bronze klepgeleiders.

Aangezien je nu toch alles goed aan pakt dan is dit misschien te overwegen. :thumb

Ik heb ze er ook in, maar je moet het ff goed uitzoeken, want er zijn verschillende. Volgens mij heb ik ze van een BMW M motor erin of zoiets. :hmmz

Wat moet het verschil dan zijn? Binnen en buitendikte moeten toch standaard zijn. Materiaal en lengte zouden kunnen varieren, maar ze worden toch afgekort.

Begrijp dat de originele en bronzen klepgeleiders van verschillend materiaal zijn, maar hoe zie je het verschil tussen de ene bronzen en andere bronzen klepgeleider?

@Manta-aero wrote:Wat moet het verschil dan zijn? Binnen en buitendikte moeten toch standaard zijn. Materiaal en lengte zouden kunnen varieren, maar ze worden toch afgekort.

De inbouw maat schijnt bij (costcast?) anders te zijn, de binnenmaat niet.

Neem aan dat je let bedoelt. Omdat ik anders nog steeds met een 20 jaar oude kabelboom zit..

@Haasje17 wrote:Waarop heb je niet de VEMS gepakt die plug and play is voor de c20xe?

Terug
Naar boven