• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 4x4 motorsteun vraag

the aviator

Post weinig
Beste forumleden,

Een vraag, Een normale 2.0 8v zit vast op 3 punten aan de auto, zie figuur hieronder:

steunvraag.jpg

Als ik naar een 4x4 kijk, kan ik het volgende bedenken (zie foto2). MAAR, ik neem aan dat een motor niet aan 2 steunen vast zit en voor de rest aan de 4x4 hangt :hmmz.

2008-4-29motorruimtegeheelpaint.jpg

Hoe zit een motor vast in een motorruimte van een 4x4? Moet de motor nog vast zitten aan een 3e punt? Heeft het vlak aan de draagarm in de foto hieronder er wat mee te maken?

2008-4-29motorruimtegeheelpaint2.jpg

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Gegroet,

steve

3e steun zit bij de 4x4 ook gewoon achterop de versnellingsbak vast op het subframe. Ongeveer waar jij je pijl hebt gezet.

Okee. Dus waar de versnellingsbak bij een niet 4x4 vast zit aan steun 3 (eerste foto) zit het bij een 4x4 (ook een F20 bak) ook zo vast?

Aannemend dat die steun vast zit op het plaatje op foto 3, is dat dan dezelfde steun als wordt gebruikt bij een niet 4x4?

zo niet, welke steun moet ik daar voor gebruiken?

Terug
Naar boven