• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra C20LET.

Hallo mede Opel liefhebbers,

Wil mijn 8V mischien deze winter rustig ombouwen naar een Turbo blok ( c20let ). Vraag aan de kenners hier, welke extra onderdelen moet ik overzetten, buiten de standaard dingen ( blok, 6 bak enz ) Wil het zaakje overigens FWD, welke assen kan ik dan gebruiken? Las ergens van een V6?

Mvg

Bart.

- Motorblok

- F28 bak

- Alle aanbouwdelen zoals LMM, luchtfilterbox, slangen, radiator/IC, ECU, kabelboom, motorsteunen, enz, enz.

- Betere remmen

Aandrijfassen zijn gelijk, je hebt een klein asje met ophangbeugeltje ipv de 4x4 bak.

Op de bak monteer je een 2wd ombouwsetje.

Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4x4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op.....had alleen maar wielspin...dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.

Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant....

Ik heb zelf ook een tijdje met de 4x4 uit gereden (1 lekke band gehad) en op dat moment regende het behoorlijk.

Bij sommige bochten ging de wagen idd gewoon rechtdoor dus optimaal is inderdaad anders.

Aan de andere kant, er rijden genoeg mensen rond met een Calibra Turbo 2wd zoals bijvoorbeeld Dominator hier op het forum. Als je er mee kunt rijden is dat geen enkel probleem. Persoonlijk zou ik een originele Calibra Turbo willen hebben maar 2wd is niet onmogelijk hoor.;)

origineel gepost door Arjan Kuijper

- Motorblok

- F28 bak

- Alle aanbouwdelen zoals LMM, luchtfilterbox, slangen, radiator/IC, ECU, kabelboom, motorsteunen, enz, enz.

- Betere remmen

Aandrijfassen zijn gelijk, je hebt een klein asje met ophangbeugeltje ipv de 4x4 bak.

Op de bak monteer je een 2wd ombouwsetje.

Ok, valt nog wel mee dus. Radiateur is persee nodig? Is die groter dan van Turbo?

origineel gepost door robbyrood

Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4x4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op.....had alleen maar wielspin...dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.

Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant....

Puur kwestie van rustig aan doen, en goede bandjes kan helpen, ben het met je eens dat 4x4 beter is, maar om nu te zeggen en je er niet mee kunt rijden das wel erg ver gezocht. Hij kan misschien overwegen om er een spaire diff. erop te zetten.

origineel gepost door corres

tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte

en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ''afgetrapte'' turbo he.

ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.

Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.

origineel gepost door bbg_gendt

en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ''afgetrapte'' turbo he.

Ik kocht een tijd geleden een blok.....dat zou zo even in gebouwd worden.... eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel...dus!

Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan...:jerry

Ik kocht een tijd geleden een blok.....dat zou zo even in gebouwd worden.... eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel...dus!

Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan...:jerry

Roker dus haha..

ik heb een vastgelopen C20XE zuiger tussen mijn stoelen van mijn Combo om kleine dingetjes in te leggen

Willem

waarom zoek en wacht je dan niet op een originele turbo en laat je het blok daarvan reviseren?? heb je nog 4x4 erbij ook, wat egt niet te missen is bij al standaard vermogen!

zo ken ik er ook wel eentje:jerry hahaha

groeten Twan

origineel gepost door louwe 16 klepper

beetje vaag

der zijn hier zat die een let in een astraf , e kadett

corsa a en b

hebben allemaal zonder 4x4

en dan zou het in een calibra niets waard zijn

als t geen 4x4 is

vreemd ja;)

tis wel zo als ik een calibra turbo zou willen dan kocht ik wel een 4x4

maar alleen omdat je dan een originele auto hebt;)

Denk dat als je het in een corsa/ kadett/ astra e.d. hangt dat je dat niet vor het comfort doet... dan WEET je dat je bij volgas je stuur beter met 2 handen kunt vastpakken :P:thumbup

Als ik met 4x4 rij kan ik redelijk simpel gewoon volgas geven. maar als de zekering eruit is vol je hem echt trekken hoor. en behoorlijk ook.

maargoed. met fwd rijdt ie natuurlijk ook prima. :afro alleen met 4x4 gewoon beter

Terug
Naar boven