• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra koplampen verwisselen

Rubenn

Post weinig
Hallo,

Weet iemand of het nodig is om je hele voorbumper eraf te halen om je koplampen te verwisselen?

Want ik had even vlug gekeken, en het lijkt aan de onderkant van de bumper nog een leuk klusje deze los te maken..of heb ik dat nu fout?

En hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig?:)

Ja dit moet;)

In je zijschermen.... en voorkant van de bumper zie je drie lipjes.... en dan is die los. Want de koplampen zitten net achter je bumper zeg maar... Dus suc6 ermee:angel

origineel gepost door Maurice89

Ja dit moet;)

In je zijschermen.... en voorkant van de bumper zie je drie lipjes.... en dan is die los. Want de koplampen zitten net achter je bumper zeg maar... Dus suc6 ermee:angel

zijschermen zit hij inderdaad in het hoekje vast.. zodra je de motorkap opendoet zie je 3 ophang punten.. Aan de onderkant van de bumper hoeft hij niet los?

bedankt voor je super snelle reactie king:

Zover ik weet niet.... Of mijn bumper was al half los:jerry Maar je merkt het van zelf wel als je hem bijv. even los haalt:D

Zover ik weet niet.... Of mijn bumper was al half los:jerry Maar je merkt het van zelf wel als je hem bijv. even los haalt:D

haha ja.. maar als hij aan de onderkant ook los moet regel ik liever even een brug.. onder een lage calibra kruipen wil niet echt:wub

iemand die de bumper wel aan de onderkant vast heeft? en weet die of dit veel werk is?

als je zelf gaat kijken is het egt veel makkelijker dan dat uitgelegd word :p. ik wist het ook niet ben ook zelf gaan kijke maar het stelt niks voor... je ziet het egt vanzelf!

Ja dit moet;)

Moet niet, maar is verreweg het makkelijkst. Anders is het een heel geklooi om de koplampen los te maken en vast te zetten.

Dus doe maar wel.

Bij mij zit de bumper onder wel vast. Dat is net het lastige. Er zitten 3 kunststof druk busjes in, willen wel eens lastig los.

Tip: als je losse stoep tegels heb, dan kan je die in trap vorm stapelen en de Calibra er op rijden. Dan kan je makkelijker er bij (onder bevestiging). Op oprij steunen lukt niet met gemonteerde voorbumper.

bumper moet eraf.

Anderes kan je je koplampen niet los maken zit namelijk ook nog een schroef aan de onderkant van de koplamp.

Bij mij zat de bumper ook aan de onderkant vast.

Idd met die kunstof indruk dingen kut dingen wanneer je ze los hebt kan je ze meteen weg donderen.

Voor de rest aan de onderkant zat ie ook nog aan beide kanten vast met met een schroef.

Desperado heeft gelijk xD want bij mij zat me koplamp onder in ook vast en de bumper moest er dus af

Zit lamp zit idd onder de lamp vast geschroefd.

Ik heb wel een set koplampen verwisseld met voorbumper op de Calibra.

Maar zoals ik ook al schreef, zonder bumper is het wel makkelijker.:D

heb er voor gekozen als ik tijd heb het even lekker in de verwarmde garage te doen.. komt het helemaal goed!

origineel gepost door 1llusion

Kijk anders hier even.

Misschien wat makkelijker dan alleen tekst

handleiding koplampen aanpassen en verwisselen

Ik heb dit even bekeken. Maar zijn dit standaart koplampen? en dan die ringetjes er omheen? En dan nog 1 vraag. Schakel je dit apart? of tegelijk.

dit zijn indd orginele koplampen.

de meesten schakelen dit mee et de stadslichten maar je zou ze ook op een aparte schakelaar kunnen zetten als je dat wil.

grtz bjorn

Terug
Naar boven