• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo 360PK

Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?

Daar was ik zelf al bang voor met mn c20xe op carbjes...

Brrrrr wil je niet mee maken, ben je lekker aan het rijden, knapt je spie...of loopt er iets los bij de distributie. Dat geluid gaat door merg en been :(

Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?

Brrrrr wil je niet mee maken, ben je lekker aan het rijden, knapt je spie...of loopt er iets los bij de distributie. Dat geluid gaat door merg en been :(

Wat zei Niels ervan?

'Het kan altijd een keer fout gaan bij een getunede motor' heeft hij wel eens getypt, wel jammer dat het bij deze motor alleen maar fout gegaan is, keer op keer. :swear

Wat zei Niels ervan?

'Het kan altijd een keer fout gaan bij een getunede motor' heeft hij wel eens getypt, wel jammer dat het bij deze motor alleen maar fout gegaan is, keer op keer. :swear

@Fearless wrote:Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?

Volgens mij moet de bout de spanning dragen en niet de spie...

Is meer een montagehulp zeker geen borging!

Ding moet niet voor niets zo absurd vast.

Maar is klote vooral na al het vorige gezeik.

Gun het de eigenaar zeker niet maar de bouwer ook niet.

Die moet nu alles weer herstellen voor niks.

@Fearless wrote:Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?

Enigste oorzaak is dat de hoofdbout van de krukas niet vast genoeg is gezet en daardoor los is gekomen.. Waardoor de spie is afgebroken. Ik belde een monteurtje van de opel op en vroeg hem precies dit als wat ik nu ga typen. Ik zeg tegen hem: Hoe kan de spie van de krukaspoelie afbreken. Zijn antwoord was met volle overtuiging zonder enig twijfel: "dan is de bout van de krukas niet goed vast gezet"...

@InjectTheVenom wrote:Ok even constructief denken hier, het probleem is duidelijk hitte ontwikkeling waar kan in deze situatie het probleem zitten en hoe zou het opgelost moeten worden?

Enigste oorzaak is dat de hoofdbout van de krukas niet vast genoeg is gezet en daardoor los is gekomen.. Waardoor de spie is afgebroken. Ik belde een monteurtje van de opel op en vroeg hem precies dit als wat ik nu ga typen. Ik zeg tegen hem: Hoe kan de spie van de krukaspoelie afbreken. Zijn antwoord was met volle overtuiging zonder enig twijfel: "dan is de bout van de krukas niet goed vast gezet"...

@InjectTheVenom wrote:Ok even constructief denken hier, het probleem is duidelijk hitte ontwikkeling waar kan in deze situatie het probleem zitten en hoe zou het opgelost moeten worden?

Uithouden doen die motoren wel.. Kocht de mijnes met 143dkm op de teller originele let. Liet em na een jaar chippen (evo310). Dat ging gewoon 2 jaar lang goed totdat ik dus die lekkende klep kreeg en deze motor liet bouwen. Had ik niet moeten doen achteraf gezien. Had me een hoop ellende bespaard. Nou word er wel gezegd ja de motor leverd 2 x zoveel vermogen maargoed daar zitten nu ook de nodige onderdelen voor op het blok...

@16v kadett c wrote:volg je nu al tijd en ook die van tim maar jij hebt tog wel veel pech man hoop dat mijne het langer uithoud

weet niet als je hem al hebt gezien c kadett met c20let

hoop dat het goed komt met die van jou

Uithouden doen die motoren wel.. Kocht de mijnes met 143dkm op de teller originele let. Liet em na een jaar chippen (evo310). Dat ging gewoon 2 jaar lang goed totdat ik dus die lekkende klep kreeg en deze motor liet bouwen. Had ik niet moeten doen achteraf gezien. Had me een hoop ellende bespaard. Nou word er wel gezegd ja de motor leverd 2 x zoveel vermogen maargoed daar zitten nu ook de nodige onderdelen voor op het blok...

@16v kadett c wrote:volg je nu al tijd en ook die van tim maar jij hebt tog wel veel pech man hoop dat mijne het langer uithoud

weet niet als je hem al hebt gezien c kadett met c20let

hoop dat het goed komt met die van jou

Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz @stoppelflieger wrote:@Fearless wrote:Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?

Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz @stoppelflieger wrote:@Fearless wrote:Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?

@16VCalibra wrote:Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz

Lulkoek, eerst de ARP moeren op de ARP studs niet goed vast gezet en nu deze bout? Het is toch zijn werk en dus zijn verantwoordelijkheid dan moet hij die hier gewoon nemen, klaar.

@16VCalibra wrote:Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz

Lulkoek, eerst de ARP moeren op de ARP studs niet goed vast gezet en nu deze bout? Het is toch zijn werk en dus zijn verantwoordelijkheid dan moet hij die hier gewoon nemen, klaar.

Ben ik helemaal met je eens!

@InjectTheVenom wrote:@16VCalibra wrote:Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz

Terug
Naar boven