• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo 360PK

Weer een foto update!

Aircofront moet eruit, anders is er geen plaats voor een grotere oliekoeler.

cimg1706m.jpg

cimg1707l.jpg

cimg1709x.jpg

Buis in het front zetten waat de oliekoeler en intercoolers weer aan vast komen

cimg1718.jpg

Beugels voor de oliekoeler gemaakt ( er komt een grotere koeler op )

cimg1719p.jpg

Intercoolertje ook weer vast

cimg1720n.jpg

Spruitstuk ligt hier ook al te wachten

cimg1715.jpg

cimg1717x.jpg

Vandaag de hele dag druk geweest met voorbereidingen, de laatste onderdelen bij elkaar gezocht, gekeken wat er nog besteld moest worden. Vandaag turbo huis uitgelijnd, accurator passend gemaakt, eerste verloopstuk van de downpipe gemaakt. Motorruim heb ik ook nog even afgewerkt zodat alles mooi glad is, nu alleen opnieuw spuiten.

cimg1728b.jpg

cimg1729n.jpg

cimg1730x.jpg

cimg1731w.jpg

Vandaag de hele dag druk geweest met voorbereidingen, de laatste onderdelen bij elkaar gezocht, gekeken wat er nog besteld moest worden. Vandaag turbo huis uitgelijnd, accurator passend gemaakt, eerste verloopstuk van de downpipe gemaakt. Motorruim heb ik ook nog even afgewerkt zodat alles mooi glad is, nu alleen opnieuw spuiten.

cimg1728b.jpg

cimg1729n.jpg

cimg1730x.jpg

cimg1731w.jpg

Lekker Niels, heb nu zo een idee hoe het eruit gaat komen te zien. Superbruut. Altijd zie ik dit soort dingen bij een andere, nu eindelijk bij mijn eige auto :jerry. Zonder grap, al het show en shine zit em dalijk under the hoodd :thumb

Lekker Niels, heb nu zo een idee hoe het eruit gaat komen te zien. Superbruut. Altijd zie ik dit soort dingen bij een andere, nu eindelijk bij mijn eige auto :jerry. Zonder grap, al het show en shine zit em dalijk under the hoodd :thumb

Zo vandaag de bak vast klaargemaakt, helemaal gereinigd en in kleur gespoten. De rest van de onderdelen die er op moeten zijn ook al allemaal schoongemaakt. Niet zoveel tijd vandaag gehad want ik had ook nog andere auto's waar ik aan moest werken :vertag

Vectra OPC

cimg1746ll.jpg

cimg1748p.jpg

Versnellingbak ontvet, daarna de oxidatie verwijderd

cimg1734k.jpg

Gespoten

cimg1736ya.jpg

cimg1737i.jpg

Cilinderkop terug van revisie

cimg1742m.jpg

Race cat die er onder komt

cimg1744r.jpg

De pallet waar de schone en nieuwe onderdelen op gaan

cimg1745.jpg

De koppeling van Sachs, is nu te koop omdat we een nog zwaarder exemplaar moeten monteren tot 520NM

cimg1738.jpg

Zo vandaag de bak vast klaargemaakt, helemaal gereinigd en in kleur gespoten. De rest van de onderdelen die er op moeten zijn ook al allemaal schoongemaakt. Niet zoveel tijd vandaag gehad want ik had ook nog andere auto's waar ik aan moest werken :vertag

Vectra OPC

cimg1746ll.jpg

cimg1748p.jpg

Versnellingbak ontvet, daarna de oxidatie verwijderd

cimg1734k.jpg

Gespoten

cimg1736ya.jpg

cimg1737i.jpg

Cilinderkop terug van revisie

cimg1742m.jpg

Race cat die er onder komt

cimg1744r.jpg

De pallet waar de schone en nieuwe onderdelen op gaan

cimg1745.jpg

De koppeling van Sachs, is nu te koop omdat we een nog zwaarder exemplaar moeten monteren tot 520NM

cimg1738.jpg

Schittered project! Er wordt hier mooi werk geleverd. :wors

Ik vraag me alleen af of die katalysator niet te klein is. De buitendiameter van dat ding is bijna gelijk aan de nieuwe pijpen. Knijpt hij dan niet teveel? Hij is waarschijnlijk gemaakt voor een 63mm systeem...?

Keep up the good work (and posting of pictures)! :thumbup

Schittered project! Er wordt hier mooi werk geleverd. :wors

Ik vraag me alleen af of die katalysator niet te klein is. De buitendiameter van dat ding is bijna gelijk aan de nieuwe pijpen. Knijpt hij dan niet teveel? Hij is waarschijnlijk gemaakt voor een 63mm systeem...?

Keep up the good work (and posting of pictures)! :thumbup

Terug
Naar boven