• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo 360PK

Bussen worden besteld, evenals complete set Powerflex rubbers voor alle andere draagarmen. Maar ben er nog niet helemaal aan uit hoe ik het allemaal ga doen... Meningen zijn nogal verdeeld over wat motorisch precies nodig is voor een 320 pk... Maar ik heb sowieso eerst nog de hele zomer werk aan de auto opzich... dus kan dit lekker op mijn gemakje uitzoeken en stukje bij beetjes alles bij elkaar halen...

Jeroen

Motor vandaag weer opgehaald bij V max, zuigerbodemkoeling zit er in. Morgenvroeg ff naar de revisie boer om de motor te laten boren en honen. Koppeling is morgen als goed is binnen, probeer alles eind van de week weer terug te hebben, kan ik dit weekend bouwen want hij moet eind van volgende week helemaal klaar zijn. Dan heb ik nog een week om dingen te testen mocht er iets aan de hand zijn.

Motor vandaag weer opgehaald bij V max, zuigerbodemkoeling zit er in. Morgenvroeg ff naar de revisie boer om de motor te laten boren en honen. Koppeling is morgen als goed is binnen, probeer alles eind van de week weer terug te hebben, kan ik dit weekend bouwen want hij moet eind van volgende week helemaal klaar zijn. Dan heb ik nog een week om dingen te testen mocht er iets aan de hand zijn.

Hey,

Hij blijft gewoon 4x4. Wat ie aan kan geen idee, heb bijna 2 jaar rondgereden met 300 pk ging gewoon goed. Geen rare dingen tijdens het verversen van de bak olie. En ik kan je zeggen die bak heeft wel eens flink op zn donder gehad. met 360 a 370 pk is het gewoon met beleid wegtrekken. Zoiezo ga ik er heel rustig mee rijden strax ;). Gaat een Apexi boostcontroller in dus zal 9 van de 10 x wel op low boost rijden!

Groetjes Ram

Hey,

Hij blijft gewoon 4x4. Wat ie aan kan geen idee, heb bijna 2 jaar rondgereden met 300 pk ging gewoon goed. Geen rare dingen tijdens het verversen van de bak olie. En ik kan je zeggen die bak heeft wel eens flink op zn donder gehad. met 360 a 370 pk is het gewoon met beleid wegtrekken. Zoiezo ga ik er heel rustig mee rijden strax ;). Gaat een Apexi boostcontroller in dus zal 9 van de 10 x wel op low boost rijden!

Groetjes Ram

Waarom zou je een GT30 willen? Deze gaat al tot 460 pk. Een 30 is een beetje overkill, volgens mij is een gt30 ook niet leverbaar met interne wastegate. Deze spoelt ook sneller op, en ondanks zn groote spoelt deze nog sneller op dan de originele.

Waarom zou je een GT30 willen? Deze gaat al tot 460 pk. Een 30 is een beetje overkill, volgens mij is een gt30 ook niet leverbaar met interne wastegate. Deze spoelt ook sneller op, en ondanks zn groote spoelt deze nog sneller op dan de originele.

Denk dat de remap wel zal komen volgend jaar! Eerst de motor goedlopend krijgen! Wil tog een 400/420 pk gaan rijden aangezien 365 pk peanuts is voor em, heb niet voor niets zo een motor laten bouwen natuurlijk :jerry

Denk dat de remap wel zal komen volgend jaar! Eerst de motor goedlopend krijgen! Wil tog een 400/420 pk gaan rijden aangezien 365 pk peanuts is voor em, heb niet voor niets zo een motor laten bouwen natuurlijk :jerry

Formaat van de turbo valt nog wel mee hoor, check het verchil maar eens met die turbo die ik op die Kadett C gebouwd heb :mrgreen: Bovenste is een GT35 onderste een GT28

cimg0243v.jpg

Formaat van de turbo valt nog wel mee hoor, check het verchil maar eens met die turbo die ik op die Kadett C gebouwd heb :mrgreen: Bovenste is een GT35 onderste een GT28

cimg0243v.jpg

Terug
Naar boven