• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo 360PK

4x4 is afgekoppeld. Bak is naar de kalote! Zit eraan te denken om het 4x4 systeem eraf te gooien en met een sper en semi's te gaan rijden

4x4 is afgekoppeld. Bak is naar de kalote! Zit eraan te denken om het 4x4 systeem eraf te gooien en met een sper en semi's te gaan rijden

Dan eerst een tijdje in 2WD mode rijden en als je er weer zin in hebt gewoon mee verder gaan :thumb Kom op je bent er aan begonnen dan moet je het ook goed af maken nu de motor weer in orde is. Ik blijf het mezelf al 2 jaar lang zeggen, binnenkort gaat er gelukkig een eind gebreid worden aan mijn restauratieproject.

Dan eerst een tijdje in 2WD mode rijden en als je er weer zin in hebt gewoon mee verder gaan :thumb Kom op je bent er aan begonnen dan moet je het ook goed af maken nu de motor weer in orde is. Ik blijf het mezelf al 2 jaar lang zeggen, binnenkort gaat er gelukkig een eind gebreid worden aan mijn restauratieproject.

@giuliettaevo wrote:@Haasje17 wrote:Hij heeft geen 4x4 he..

Mijn fout, dat wist ik niet. ;)

Maar zelfs dan is slechts 11 pk verschil onmogelijk... Dat is nog geen 3% verlies. :???:

Rare waarde idd. Ik had bij Klasen ook maar 6% aandrijfverlies en dat vond ik al erg weinig. Dacht dat een voorwiel aandrijver wel rond de 11/12% zat ongeveer.

@rallyastra wrote:Als je een pak geld neerlegt voor een dikke ombouw mag je ook wel verwachten dat het goed is. Blijft helaas wel mechanisch, dus er kan altijd iets mee aan de hand zijn.

En zijn de problemen al opgelost en loopt de auto al zoals het hoort? :???:

@giuliettaevo wrote:@Haasje17 wrote:Hij heeft geen 4x4 he..

Mijn fout, dat wist ik niet. ;)

Maar zelfs dan is slechts 11 pk verschil onmogelijk... Dat is nog geen 3% verlies. :???:

Rare waarde idd. Ik had bij Klasen ook maar 6% aandrijfverlies en dat vond ik al erg weinig. Dacht dat een voorwiel aandrijver wel rond de 11/12% zat ongeveer.

Koppakking zit ertussen nu, kopboutjes waren losgetrild, pakking had geen scheurtjes of iets. Moet alleen ff een andere bobine op. Bij starten sloeg de kabel op de bobine over naar een van de contactpunten op de bobine. Heb t idee dat die verrot is gegaan daardoor want bij volgas stottert ie en houd ie in en haalt zn druk niet. Mja als hij niet goed kan ontsteken kan die ook niet hoger in zn druk komen.. Enig idee trouwens over die kabel want hij doet het nu goed zonder overslaan :???:

@rallyastra wrote:Als je een pak geld neerlegt voor een dikke ombouw mag je ook wel verwachten dat het goed is. Blijft helaas wel mechanisch, dus er kan altijd iets mee aan de hand zijn.

En zijn de problemen al opgelost en loopt de auto al zoals het hoort? :???:

Koppakking zit ertussen nu, kopboutjes waren losgetrild, pakking had geen scheurtjes of iets. Moet alleen ff een andere bobine op. Bij starten sloeg de kabel op de bobine over naar een van de contactpunten op de bobine. Heb t idee dat die verrot is gegaan daardoor want bij volgas stottert ie en houd ie in en haalt zn druk niet. Mja als hij niet goed kan ontsteken kan die ook niet hoger in zn druk komen.. Enig idee trouwens over die kabel want hij doet het nu goed zonder overslaan :???:

kopbouten losgetrild? :hmmz Daar heb ik nog nooit van gehoord...

Kopbouten trek je normaalgesproken aan met behoorlijke kracht en die lopen echt niet zomaar los. Heb al tientallen blokken los gehad en koppakkingen van vervangen e.d. en ben nog nooit losgelopen kopbouten tegengekomen. :???: Hoogstens als de monteur ze de vorige keer niet goed heeft aangetrokken oid.

Bij een turbomotor is de ontsteking idd erg belangrijk. En bij hoge belasting/laaddruk zul je sneller hebben dat de motor 'de kaarsjes uitblaast'. Een goede sterke bobine, het goede type bougies en goede kabels voorkomen dat.

Goede bougies zijn t en kabels ook, zijn ze ook mee afgesteld. Dus bobine blijft over maar dat is het ook zeker. Kan niet anders. Wat de bouten betreft laten we het in het midden. Het is netjes hersteld. Dus ff een andere bobine hale bij Botter binnenkort, moet zoiezo naar em voor alu radiateurtje die die heeft besteld voor me :D

kopbouten losgetrild? :hmmz Daar heb ik nog nooit van gehoord...

Kopbouten trek je normaalgesproken aan met behoorlijke kracht en die lopen echt niet zomaar los. Heb al tientallen blokken los gehad en koppakkingen van vervangen e.d. en ben nog nooit losgelopen kopbouten tegengekomen. :???: Hoogstens als de monteur ze de vorige keer niet goed heeft aangetrokken oid.

Bij een turbomotor is de ontsteking idd erg belangrijk. En bij hoge belasting/laaddruk zul je sneller hebben dat de motor 'de kaarsjes uitblaast'. Een goede sterke bobine, het goede type bougies en goede kabels voorkomen dat.

Terug
Naar boven