• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

[rquote=1870552&tid=103659&author=InjectTheVenom][rquote=1870394&tid=103659&author=turbootje]lekker bezig zeg :wors:[/rquote]

Het gaat nog veel leuker worden want binnenkort komt er voor 1 spiegel dit binnen :wors

Voor de andere kant moet er nog gezocht worden maar dat komt wel goed :wub[/rquote]

donders das wel vet zeg :wors:

Ik normaal ook maar ik ken de man best goed op een persoonlijk vlak en heb er alle vertrouwen in dat hij ervoor gaat zorgen op de aangegeven streefdatum :thumb Er is op een hele nette volwassen manier een nieuwe afspraak gemaakt en daar ga ik nu naar uit kijken.

Ik heb vanavond trouwens ook een bijzonder mooie plek in een ruim bemeten af te sluiten garage geregeld waar ik de Calibra rustig op ga bouwen als plaatwerk en spuitwerk eenmaal af zijn, moet alleen nog wat rommel opruimen die er momenteel ligt maar dat is dan ook alles :wors

De kachelhuis en kabelboom ombouw wil ik op het werk gaan doen als dit van de baas mag en mogelijk is omdat daar alle gereedschap en bovendien een brug voor handen is en ik uit voorzorg de kachelradiator preventief wil vervangen onder het mom van "als je toch bezig bent" terwijl de hele bende er omheen gedemonteerd is.

[rquote

Ik vermoed alleen dat ik in de nieuwe situatie geen verwarmde spiegels meer heb want:

M30 = Door mirror motor and heater - driver's door

M31 = Door mirror motor and heater - passenger door

:hmmz[/rquote]

die blijf je wel behouden ,je ziet toch ook de stekkertjes zitten voor de verwarming

zal het goede relais er wel even bij zoeken

Klopt, die zag ik gister dus gelukkig alsnog zitten :) Alvast bedankt voor het zoeken.

Kan ik eigenlijk het lusje van de achterste mistlamp buiten de zekeringkast om laten hangen en op die plek dit nieuwe relais monteren als ik nieuwe kabels trek vanaf de stekkers op de motortjes (mag aannemen dat dit niet voorbereid is)?

Zo vandaag heb ik de Lumma raamspoiler met 3e remlicht besteld waar ik al een hele tijd een oogje op heb :) Met een beetje geluk kan ik zeer binnenkort het restant van de delen die nog nodig zijn in 1 keer kopen, anders worden alleen de direct nodige delen besteld en mag het roestherstel van start gaan.

Zo, gister voor €1700 aan nóg meer onderdelen besteld die geheel gesponsord zijn dus deze maand gaat het werk aan de auto eindelijk beginnen of moet ik zeggen verder waar ik opgehouden ben :angel
smiley_popcorn.gif

Ja dan krijg je een rechthoekige witte strook te zien waar geen vormen uit op de maken zijn dat is toch niet om aan te zien man :P

Dit is het idee rechtstreeks van de Lumma webshop af geplukt waar ik hem dan ook besteld heb:

CA100019POD.jpg

[rquote=1892632&tid=103659&author=InjectTheVenom]Zo, gister voor €1700 aan nóg meer onderdelen besteld[/rquote]

Dat is een hoop geld! Zeker aangezien het maar een gedeelte van de onderdelen zijn. Maar zo te zien heb je straks een splinternieuwe Calibra.

Ga zo door! :thumbup

Dan heb je het toch verkeerd om hoe leuk dit project ook is.

Je zou de hoeveelheid handwerk die deze man in de 250 gestoken heeft eens moeten zien om hem zonder mallen of wat dan ook tóch volledig authentiek weer op te bouwen met nieuw plaatwerk. Dan doe je de pet toch heel wat verder af als voor het beetje werk dat mijn Calibra in vergelijking nodig heeft :shock:

Driekwart van de kofferbak heeft hij helemaal opnieuw vorm moeten geven, de onderzijde vanaf de dorpels helemaal naar achteren toe en de onderkant van de kont heeft hij uit eigen hand moeten kloppen... ik zal eens vragen of ik foto's ervan mag posten.

Als de auto gespoten is resteert er nog een laatste gedeelte van rond de €1000 en dan staat er een van buiten inderdaad splinternieuwe Calibra :D

Terug
Naar boven