• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

Bah was het maar zo'n feest, heb het onderdelendocument van het verslag grotendeels af/up to date daar moet alleen nog wat inleidende text bij, dan door naar de rekeningen map en van daaruit het eigenlijke verhaal op gaan bouwen.

:cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry

Heeft er eindelijk iemand een rechter spiegel arm met motortje voor me gevonden zou het een godsvermogen van €450 moeten kosten om hem hier te krijgen :cry :cry :cry Iemand nog container ruimte over zodat ik de verzend/douanekosten er af kan tikken?

Ezel die ik ben, kom er net achter dat ik ergens overheen gelezen heb en dat het op z'n minst om beide spiegels gaat. Kabelbomen wordt niet over gesproken maar mogelijk dat ze er ook bij zitten.

K-U-T ik heb net mail terug gehad dat het toch om een complete set met kabelbomen gaat wie sponsort me even €450 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

€450 alleen voor verzenden kan nooit. Laatst geprobeerd iets uit de VS te krijgen wat $60 kostte, kwam wel $80 euro verzenden bij :argue . Dit was iets ter grootte van een alarmkastje. Vreemd want een CPU uit de VS in een doos van dezelfde grootte was maar $25 :hmmz

@The Undertaker wrote:€450 alleen voor verzenden kan nooit. Laatst geprobeerd iets uit de VS te krijgen wat $60 kostte, kwam wel $80 euro verzenden bij :argue . Dit was iets ter grootte van een alarmkastje. Vreemd want een CPU uit de VS in een doos van dezelfde grootte was maar $25 :hmmz

als je goed lees en ik weet dat het moeilijk is voor bepaalde mensen lees je dat het om de spiegel armen compleet met de kabelbomen gaat

dus in die prijs van 450 zitten ook de verzend kosten van dit alles

Vanmiddag dan eindelijk Opaul de zo goed als nieuwe OEM velours vloermatten afhandig gemaakt, alleen nog even wachten tot hij het verloren hoekje gevonden heeft waar de bijbehorende hanger met het onderdeelnummer ligt :angel

Dan is het nu nog even afwachten tot ik een manier gevonden heb om de spiegelset te kunnen betalen en dan 2 maanden wachten tot na de vakantie de geldboom weer aangesterkt is. Daarna hoeven er nog maar een paar uitsluitend goed verkrijgbare delen gekocht te worden en dan is de onderdelenberg voor zover overzien kan worden (je denkt altijd dat je het complete overzicht hebt maar is het ook zo) compleet en kan de opbouw wat mij betreft beginnen wanneer de auto zelf ook klaar is.

Ergens ben ik wel benieuwd maar ik ga de jacht naar onderdelen wel missen denk ik. Daar staat tegenover dat als ik klaar ben er na ruim 2 jaar EINDELIJK weer andere dingen gedaan kunnen worden.

Woensdag heb ik weer vrij en dan wil ik op mijn gemak de climate control spullen erbij pakken en rustig kijken hoe alles op elkaar aangesloten zit want ik krijg na het bekijken van de stroomschema's het idee dat er alleen een paar stekkers anders zijn maar dat de rest van de boom voor 95% het zelfde is.

Is dit niet een deels of zelfs complete vervanger voor je dashbord bekabeling? Net als die stekkers voor bij je contacslot/knipperlicht/ruitenwisserhendels, lijkt het er wel een beetje op...norrmaal heeft een airco niets te maken met ruitenwissers en knipperlichten.

Dit is inderdaad een gehele vervanging vanwege integratie met de climate control en de bijkomende extra bedrading van wat op het kachelhuis normaal met kabelbediening plaats vindt.

Zal nog een flinke puzzel worden, tenzij je een goed schema vindt, maar ik heb nog nooit een schema van opel gezien met locatie van connectoren, maar als je eenmaal gaat kijken wat waar hoort je een heel eind komt, alleen moet je dan wel je hele dash loshalen om te gaan verwisselen...

Terug
Naar boven