• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

Loshalen van het dashboard staat inderdaad op het programma :D Wil er als de auto af is een dag of 4 achter elkaar voor uit trekken om het in 1 keer gedaan te krijgen zodat het gewoon rustig aan kan. Connectoren schema dat geloof ik wel als er maar ergens een stroomschema rond zwerft zodat alle draden probeemloos te herleiden zijn.

Wahooo net antwoord gekregen op migweb:

stalk

4x4 ecu

stalk

5th brake light switch

wiper motor

dim dip lucus control unit (not required)

8 A load of 5 pin vauxhall relays would be a start

9th ?

10/11 clock

12 fag lighter

13 diagnostic

14 outside temp sensor

NO THEY DON'T PLUG TOGETHER

15 BRAKE FLUID CAP

16 HAZZARD SWITCH

17 4X4

lees dit nu pas.

meeste wist ik ook op die 4x4 dingen en the dim dip na..

Vaak wordt het ook al duidelijk als je de boom in de auto hebt liggen.

Dan komt het ineens bij onderdelen uit dat je denk aahhhhhhhhhhh..

:D

Die dim dip dinges is neem ik aan voor de Engelse Calibra's om de lichthoek te veranderen?

Daar heb je opzich gelijk in maar bij zoiets onbekends als dit met andere stekkers en verbindingen weet ik graag liever vantevoren wat ik waaraan heb omdat dit niet in de schema's terug te vinden valt (tenminste degene uit de Haynes Manual) als je voelt wat ik bedoel :D

Ik vraag me alleen af waar 17 4X4 van is, gaat deze naar het ramzegel op de verdeelbak of hoe? En stekker nummer 9?

Kan iemand me misschien zeggen waarvoor ieder blok in de lange straat relais stekkers is en wat voor relais er op moeten komen? Hier gaan namelijk een aantal draden van de onderdrukmotortjes op het kachelhuis naartoe dus dit moet absoluut in orde komen.

Je bent nogal aan het puzzelen zeg :shock:

Maar dan heb je ook wat.

Ik heb net paar schema's op de post gedaan mischien kan je er wat mee.

je zal ze morgen we binnen krijgen.

maar je hebt de complete dash boom er bij?

Gheghe dan heb ik zeker wat, puzzelen is gewoon dikke kick :mrgreen:

Ik ben benieuwd of er behalve de reguliere airco inderdaad iets tussen staat betreffende deze climate control, alvast bedankt in ieder geval :thumb

Ik heb inderdaad de complete dashboom erbij, gelukkig weet ik nu van het merendeel waar het naartoe moet nu alleen nog de relaisbezetting en de zekeringen. Eentje van die laatste is in de kast van de climate control gaan smelten dus waarschijnlijk ga ik mijn eigen kast overstekkeren en alle draden fatsoeneren.

Vandaag langs geweest en ingestemd met de nieuwe overeenkomst, de Calibra was al van zijn hoge en droge plek op de enkel koloms brug naar omlaag gehaald als voorbereiding op wat gaat komen :D We kunnen het tegenwoordig zo goed met elkaar vinden dat ik hem mogelijk ga helpen met de verslaglegging voor zijn eigen Triumph restauratie omdat hij nog altijd stevig onder de indruk is van wat ik geheel op eigen kracht samengesteld heb.

Als de laatste Ferrari beetjes zo vlot blijven gaan kan ik mogelijk in november al een gespoten auto tegemoet zien :shock:

En zojuist een zo goed als nieuwe, nog nooit herspoten bougiekap betaald aan iemand via migweb. Krijg ik hier nog een splinternieuwe distributiekap bij gevonden dan is mijn showroom nieuwe doelstelling voor de motorruimte zo goed als gehaald :angel :wub

202189_10151172382367376_1344353182_o.jpg

Kapje van Adam? Heb een hoop spullen van hem overgenomen, ga er over 2 weken een weekendje heen... Mijn spullen ophalen en tevens weekendje weg ;)

Hij had het over een Nederlander die delen op kwam halen van zijn Vectra 2000 en mijn gedachten deden al 1 (Nederlander) + 1 (Vectra A 2000) =2 king:

Die op de Viper is inderdaad een splitter over de volledige lengte van de voorbumper maar het ging mij meer over de grote gelijkenis die de 2 met elkaar vertonen zo op het eerste gezicht in die 2 foto's.

Ik kom net weer terug van het ziekenbezoek, de linker wielkuip rand zit er grotendeels op en moet alleen nog verder afgewerkt worden, foto's volgen vanavond :wub

Terug
Naar boven