• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

Een goed blok (coscast kop of een KS met busje), goede turbo zonder gescheurde wastegate ring of onbalans in het asje, radiateur die goed doorstroomt zonder lekkages en een verdeelbak met aantoonbare historie of waar in ieder geval het tandwielstelsel nog van in orde is zodat de bende te locken valt.

Dat idee van Louwe lijkt me zo slecht nog niet, tijdelijk ander blokje er in, kun je al lekker genieten en dan op je gemak de originele aandrijflijn in orde maken!

@Maurice89 wrote:Koop de mijne :jerry bekijk deze cali samen met Frank of is dat geen optie? En je weet me mening het is jammer van je keus maar van de andere kant ik begrijp het wel

Dan moet je me niet meer over willen laten nemen als waar ik om vraag :thumbdown

je wil toch niet dat je alles voor niks hebt gedaan?

slap er wat nachtjes over en prober er positief over te denken, niet in onmogelijkheden of bang zijn voor wat er verder komt

gewoon stap voor stap verder gaan dan valt het achteraf mee.

goed spul erin en dan heb je er daarna plezier van

anders loop je de rest van je leven te vertellen over de wagen die je "bijna af had"

bijna is nog steeds niks, maar als ie af is heb je pas wat

Heb je al een locking kit besteld? Zo niet heb ik nog een nieuwe set liggen.

Bij interesse stuur je maar een PM

@frank de jonge wrote:Eindelijk ITV!!!

Post je de updates nog ff op DF :)

Waar denk je dat ik het als eerste gepost heb :mrgreen: Nu alleen nog de airco laten fixen, goede deurpanelen, luidsprekers/woofers/tweeters, uitlijnen en dan het grote bange moment van de waarheid: APK :shock:

Ik toon m'n kindje dan voor het eerst aan de wereld man hoe zenuwachtig en nerveus zou jij in mijn plaats zijn bij de officiële inspectie van al je harde werk :jerry

Naast de interne delen bleek de behuizing van mijn eigen verdeelbak ook niet meer te redden :devil: "Tanden gebroken, lagers kapot.. huis ingevreten..". Gelukkig had Maurice de bak van zijn sloper nog liggen dus diezelfde woensdag nog geregeld dat deze de andere dag opgehaald kon worden, kreeg vanochtend bericht dat de operatie geslaagd is en dat de patient het goed maakt :love: :hosanna:

Voor de rit terug naar huis moet er nog een passende playlist samengesteld worden dus als iemand suggesties heeft laat maar horen. Eerst de Rolling Stones met Start Me Up bijvoorbeeld of/en dan....

Terug
Naar boven