• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo '93 *14-05 Overhaulin': plakplaatjes*

De taxatie gaat volgens een wettelijke procedure

Artikel 7:960 BW

De verzekerde zal krachtens de verzekering geen vergoeding ontvangen waardoor hij

in een duidelijk voordeliger positie zou geraken.

De vorige zin mist toepassing bij voorafgaande taxatie van de waarde van een zaak tot stand

gekomen krachtens een aan een deskundige opgedragen beslissing of krachtens een beslissing

van partijen overeenkomstig het advies van een deskundige.

En dan krijg je dus een taxatierapport zoiets als dit:

http://www.depremievergelijker.nl/Taxatie-Oldtimer/Voorbeeld-Taxatierapport-Oldtimer-Klassieker-CED.pdf

Ik laat mijn auto's altijd taxeren door: http://www..autoconoom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Geschikte kerel en je kan met hem praten over dingen.

Mijn Corsa B Turbo toen getaxeerd op 11000 en de Corsa A Irmscher op 6500.

Rapporten zijn dan 3 jaar geldig ipv 2 jaar, moet je wel even extra vragen dat hij dat in het rapport erbij zet. ;)

Zijn rapporten worden ook door mijn verzekering (ASR) geaccepteerd.

Heb het bij beide auto's al een keer nodig gehad namelijk.

Ik denk dat hij jouw calibra op zo'n 15000 tot 17500 zal zetten.

@InjectTheVenom wrote:Helemaal goed OlafK dat is precies waar ik aan zat te denken :thumb Wil uiteindelijk natuurlijk wel een bedrag genoteerd krijgen dat de door mij gedane moeite/investering weerspiegelt.

Ik heb vorige week mijn champion voor de 2e keer laten taxeren door Pandertax Amersfoort.

Wat belangrijk is om te weten dat er een verschil is tussen de "echte" waarde en vervangings waarde.

Mijn auto werd ver boven verwachting getaxeerd :wtf maar dat bleek dus de vervangingswaarde te zijn, hier in zijn ook de kosten verwerkt om een gelijkwaardige auto terug te kopen.

Deze waarde is erg belangrijk om m volledig casco te verzekeren.

Zegt dus niet zo heel veel over de echte waarde, als de auto wat zeldzamer wordt wordt de zoektocht ook langer en dus kostbaarder.

Ik ga m ook nog " echt" laten taxeren een keer!

@InjectTheVenom wrote:Corsa_GSi heb je ook een paar foto's van je Corsa B Turbo?

Heb geen recente foto's, maar deze voldoet wel:

Foto550-KIZZTNMF.jpg

Je hebt em te koop staan zie ik.

Zoveel werk en tijd erin en dan verkopen... Niet de meest slimme zet.

Maar hoop dat je er een paar centen voor kunt krijgen nog.

Wow lees het nu pas, ben verbaast. Heb je hem helemaal klaar nu dan? Hoop voor je dat je een goede verkoop kan doen.

Terug
Naar boven