• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra Turbo trekt koud veel beter dan warm

bij een goede injectie en koude motor spuit hij meer benzine in dan als hij warm is, mocht hij dus over het hele gebied te weinig in spuiten heb je er het meest last van als hij warm word

Ik heb nou enkele uurtjes de batterij ontkoppeld, dan bij de eerste storing wat komt ff paperclipuitlezen :)

hehe hoop dat ik het eindelijk kan achterhalen.

lmm gaan niet zomaar stuk anders het draad je eens schoonmaken, als je wil weten of je brandstof lucht hoeveelheid goed is zou ik eens met een AFR meter gaan rijden miss loopt hij wat arm onder boost...

had hem gereset, en bij start onmiddelijk storing

ff gepaperclipt :jerry en alleen nog storing

nr 91: oxygen sensor heater high voltage

is dit de lambdasonde niet ?

weet iemand toevallig hoe het komt dat soms als ik start hij vlot draaid en dan plots ff stroef en terug vlot

precies of de ontsteking ff niet goed staat, start dan ook moeilijker.

soms gaat alles goed en start hij onmiddelijk.

heb de lambdasonde vervangen door een nieuw (duur) :jerry exemplaar

en de luchtmassameter ook door een gebruikt exemplaar, wel eerst goed gereinigd.

heb het gevoel dat hij beter gaat maar toch nog duidelijk vrij groot verschil.

Wat ik wel merk is, heb 2x me luchtfilterkast eruit gehad, dan

als je gaat rijden rustig geen probleem duw je het gas in stotteren en vlammen uit de pijp

rally man nie normaal hahahaha de mensen maar doen of ik gek ben :jerry terwijl ik gewoon

maar me auto probeer :p, na een toertje van enkele kilometers is dat weer weg en rijd hij weer

normaal...toch vreemd, ook als je de stekker aftrekt van de llm de ene keer valt hij stil en de andere

keer blijft hij draaien, bij start ook soms hoge stationair toerentallen en neemt af na enkele momenten.

Heb trouwens een massameterstekker met 5 draden, alles wat ik vind zijn er maar 4 anders kon ik alles opmeten.

groetjes Rob

Terug
Naar boven