• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

calibra tussenbak

ik was toen 120 pond incl verzending kwijt vannuit engeland, weet ff niet meer wat dat toen in euro's was (pond stond toen heeeel laag)

vin 230 prijzig, hiervoor kan je ze zelfs nog wel zelf laten cnc snijden denk :hmmz

ik was toen 120 pond incl verzending kwijt vannuit engeland, weet ff niet meer wat dat toen in euro's was (pond stond toen heeeel laag)

vin 230 prijzig, hiervoor kan je ze zelfs nog wel zelf laten cnc snijden denk :hmmz

ben terug met de cali aant rijden, met permanente 4x4 :afro

qua rijgedrag merk je eigelijk weinig tot geen verschil.

rijd en draait allemaal soepel.

moet wel nog wat onderdelen uitbouwen omdat ze nu overbodig zijn, zoals drukbol,4x4 bedrading... maar daar is geen haast bij.

ben er tevreden mee maar de auto gooit zich helaas niet echt vanachteren.

misschien eens kijken om gedeeltelijke sper te maken vanachter.

ben terug met de cali aant rijden, met permanente 4x4 :afro

qua rijgedrag merk je eigelijk weinig tot geen verschil.

rijd en draait allemaal soepel.

moet wel nog wat onderdelen uitbouwen omdat ze nu overbodig zijn, zoals drukbol,4x4 bedrading... maar daar is geen haast bij.

ben er tevreden mee maar de auto gooit zich helaas niet echt vanachteren.

misschien eens kijken om gedeeltelijke sper te maken vanachter.

het veranderd ook niks aan de overbrengingsverhouding inderdaad, dit regeld de viscosekoppeling die in het achterste huis van de verdeeldoos zit.

ook deze schijn je aan te kunnen passen maar kan daar te weinig info over vinden om het te durven proberen

enigste is dat ie nu wat makkelijker met 4wiel spin wegrijd :angel

en het duiken met remmen? ligt dat aan mijn auto of doet ie dat bij jou nu ook meer dan eerst? :-P

het veranderd ook niks aan de overbrengingsverhouding inderdaad, dit regeld de viscosekoppeling die in het achterste huis van de verdeeldoos zit.

ook deze schijn je aan te kunnen passen maar kan daar te weinig info over vinden om het te durven proberen

enigste is dat ie nu wat makkelijker met 4wiel spin wegrijd :angel

en het duiken met remmen? ligt dat aan mijn auto of doet ie dat bij jou nu ook meer dan eerst? :-P

Het is misschien wel handig omdat het zwakke gedeelte dan eruit is, maar las in het boekje van de calibra dat ze de 4x4 hebbe late uitschakelen tijdens het remmen omdat door natuurkundige redenen een auto met 4x4 minder (goed) remt? Nou snap ik dat niet helemaal want die skylines, subaru's en terreinwagens dan? Wel als je je auto laat afstellen op de dyno moet je er een met een 4x4 bank zoeken..

Groetjes Ram

Het is misschien wel handig omdat het zwakke gedeelte dan eruit is, maar las in het boekje van de calibra dat ze de 4x4 hebbe late uitschakelen tijdens het remmen omdat door natuurkundige redenen een auto met 4x4 minder (goed) remt? Nou snap ik dat niet helemaal want die skylines, subaru's en terreinwagens dan? Wel als je je auto laat afstellen op de dyno moet je er een met een 4x4 bank zoeken..

Groetjes Ram

Op migweb staat een hele uitleg van Qrew, die gast die met die blauwe calibra sprint... en hij veranderd viscokoppelingen voor 350 euro...

Jeroen

Op migweb staat een hele uitleg van Qrew, die gast die met die blauwe calibra sprint... en hij veranderd viscokoppelingen voor 350 euro...

Jeroen

Als die blauwe Calibra uit Zweden komt weten we allemaal welk beestje dat is :wub

Maar als de mogelijkheid om de achterwielen te ontkoppelen vervalt is er ook geen manier meer om de tussenbak te beschermen tegen oververhitting? Het klinkt allemaal zo leuk maar ik maak me toch bezorgd om extra slijtage aan de aandrijfdelen en/of remmerij tijdens het remmen :hmmz ....

Als die blauwe Calibra uit Zweden komt weten we allemaal welk beestje dat is :wub

Maar als de mogelijkheid om de achterwielen te ontkoppelen vervalt is er ook geen manier meer om de tussenbak te beschermen tegen oververhitting? Het klinkt allemaal zo leuk maar ik maak me toch bezorgd om extra slijtage aan de aandrijfdelen en/of remmerij tijdens het remmen :hmmz ....

Er zitten na blokeren bijna geen draaiende delen meer in de bak, enkeld de haakse overbrenging en de visco koppeling. Er ontstaat dus geen warmte meer.

Heb er zelf inderdaad ook een meter op gehangen omdat ik het niet vertrouwde maar zelfs met langdurig "aftrappen" en op de autobahn met lange stukken 230 kwam hij niet boven de 60 graden uit. Vanaf 95 graden hoef je je pas zorgen te maken

Er zitten na blokeren bijna geen draaiende delen meer in de bak, enkeld de haakse overbrenging en de visco koppeling. Er ontstaat dus geen warmte meer.

Heb er zelf inderdaad ook een meter op gehangen omdat ik het niet vertrouwde maar zelfs met langdurig "aftrappen" en op de autobahn met lange stukken 230 kwam hij niet boven de 60 graden uit. Vanaf 95 graden hoef je je pas zorgen te maken

van dat remmen heb ik eigelijk geen last.

vind het rijgedrag echt ni veel verschillen tov van de normale 4x4

maar ga toch eens kijken om iets te doen aan de achterwielen voor de gedeeltelijke sper.

want denk dat 100% sper ook niet ideaal zal zijn...

Terug
Naar boven