• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

calibra tussenbak

Hallo

Ik vraag mij al een tijdje af of er geen losse onderdelen te koop zijn van de tussenbakken (nieuw dan welliswaar).

Of onderdelen om hem zelf mechanisch te maken dus zonder drukbol en dergelijke.

groeten

@InjectTheVenom wrote:Alles er uit trekken zonder er iets voor in de plaats te zetten of hoe...?? Visco aanpassen en lagers vervangen kan ik nog wel in komen, maar als de bandenprofiel tolerantie blijft bestaan snap ik even niet hoe ze het aanpakken, kun je misschien meer details noemen?

thanx voor je pb, was dit topic helemaal vergeten :angel

maar heb een tijdje terug met iemand staan kletsen die het bij Hürrlimann had laten doen,

hun vervangen zoiezo alle tandwielen/lagers en maken een visco koppeling "op maat" naar het aantal "nm" wat ie aan moet kunnen

in zijn geval was de (ont)koppeling blijven zitten maar ook deze konden ze naar wens ook laten vervallen. (weet hier de details niet van)

mijn verdeelbak gaat aankomend weekend uit elkaar trouwens, zal ff div foto's van de ringen e.d. maken voor de liefhebbers ;)

@InjectTheVenom wrote:Alles er uit trekken zonder er iets voor in de plaats te zetten of hoe...?? Visco aanpassen en lagers vervangen kan ik nog wel in komen, maar als de bandenprofiel tolerantie blijft bestaan snap ik even niet hoe ze het aanpakken, kun je misschien meer details noemen?

thanx voor je pb, was dit topic helemaal vergeten :angel

maar heb een tijdje terug met iemand staan kletsen die het bij Hürrlimann had laten doen,

hun vervangen zoiezo alle tandwielen/lagers en maken een visco koppeling "op maat" naar het aantal "nm" wat ie aan moet kunnen

in zijn geval was de (ont)koppeling blijven zitten maar ook deze konden ze naar wens ook laten vervallen. (weet hier de details niet van)

mijn verdeelbak gaat aankomend weekend uit elkaar trouwens, zal ff div foto's van de ringen e.d. maken voor de liefhebbers ;)

ik heb mijn 4x4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen

ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen

maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed

is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vind

ik heb mijn 4x4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen

ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen

maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed

is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vind

zo, vandaag mijn tussenbak naar de klote gegaan.

nu maar eens kijken om hem mechanisch te maken.

heb horen zeggen dat de stukken daarvoor te krijgen zijn dus toch eens een poging wagen als ik tijd heb

zo, vandaag mijn tussenbak naar de klote gegaan.

nu maar eens kijken om hem mechanisch te maken.

heb horen zeggen dat de stukken daarvoor te krijgen zijn dus toch eens een poging wagen als ik tijd heb

ja zeker, dit is in engeland verkrijgbaar zal eens in de stapel boekjes zoeken voor je voor wat info heb wel de beschrijving gevonden ( beetje slechte copy maar het origineel zal ik ook wel vinden).

scan0001.jpg

ik kom hier nog op terug

richard

ja zeker, dit is in engeland verkrijgbaar zal eens in de stapel boekjes zoeken voor je voor wat info heb wel de beschrijving gevonden ( beetje slechte copy maar het origineel zal ik ook wel vinden).

scan0001.jpg

ik kom hier nog op terug

richard

zou je nog wat meer en duidelijke fotos hiervan kunnen plaatsen?

zou best wel eens handig kunnen zijn.

en heb je mss een site waar die onderdelen te krijgen zijn?

zou je nog wat meer en duidelijke fotos hiervan kunnen plaatsen?

zou best wel eens handig kunnen zijn.

en heb je mss een site waar die onderdelen te krijgen zijn?

wat ze hierboven doen snap ik niet helemaal, maken er een voorwielaandrijving van? dan is het simpeler om een ombouwsetje hier te halen en met een orginele tussenas te gaan rijden lijkt me

ik rij met een gelockte tussenbak, maar hiervoor moeten de tandwielen en visco koppeling wel goed zijn aangezien je enkeld de koppeling ertussenvandaan haalt.

voordeel hiervan is dat je permanent 4x4 heb en je de cirkel onderbreekt waardoor de bakken meestal kapot gaan.

(zit een koppeling in die bij oververhitting de bak uitschakeld maar dit is juist de oorzaak van de warmte ontwikkeling omdat hij ook gaat ontkoppellen/slippen bij wegrijden en remmen)

heb de ringen die de koppeling vervangen bij michael hayward vandaan (mikeyhgsi@hotmail.com)

weet ff niet hoe het bedrijf heet maar als je hem een mailtje stuurt moet het goedkomen.

heb er toen 120 pond voor betaald incl verzending

wat ze hierboven doen snap ik niet helemaal, maken er een voorwielaandrijving van? dan is het simpeler om een ombouwsetje hier te halen en met een orginele tussenas te gaan rijden lijkt me

ik rij met een gelockte tussenbak, maar hiervoor moeten de tandwielen en visco koppeling wel goed zijn aangezien je enkeld de koppeling ertussenvandaan haalt.

voordeel hiervan is dat je permanent 4x4 heb en je de cirkel onderbreekt waardoor de bakken meestal kapot gaan.

(zit een koppeling in die bij oververhitting de bak uitschakeld maar dit is juist de oorzaak van de warmte ontwikkeling omdat hij ook gaat ontkoppellen/slippen bij wegrijden en remmen)

heb de ringen die de koppeling vervangen bij michael hayward vandaan (mikeyhgsi@hotmail.com)

weet ff niet hoe het bedrijf heet maar als je hem een mailtje stuurt moet het goedkomen.

heb er toen 120 pond voor betaald incl verzending

heb je hier misschien fotos van?

bij mij is het ook de bedoeling om hem permanent te maken.

maar maak jij dan nog gebruik van een drukbol of vervalt deze ook?

tussenbak doet het nog wel met momenten maa tuft de olie eruit via de ontluchting.

denk dus dat hij nog niet volledig gaar is maar denk als ik zou blijven rijden zo dat het niet lang meer duurt.

en rijden zonder servo is ook niet alles :(

heb je hier misschien fotos van?

bij mij is het ook de bedoeling om hem permanent te maken.

maar maak jij dan nog gebruik van een drukbol of vervalt deze ook?

tussenbak doet het nog wel met momenten maa tuft de olie eruit via de ontluchting.

denk dus dat hij nog niet volledig gaar is maar denk als ik zou blijven rijden zo dat het niet lang meer duurt.

en rijden zonder servo is ook niet alles :(

zal vandeweek eens zoeken of ik er nog foto's van heb, heb zoiezo de handleiding voor de inbouw nog wel liggen

maar de drukbol en alles daar omheen vervalt.

het princiepe is gewoon de koppeling vastzetten dmv platen met tanden aan binnenkant en buitekant (ipv losse platen met om en om tanden).

hierdoor is de drukgroep (die tussen de bak en visco inzit) overbodig geworden en kan gewoon afgedopt worden.

stuurhuis zou wel aangepast moeten worden omdat deze een aansluiting teveel heeft, deze moet of doorverbonden worden of zoals ik heb gedaan een stuurhuis van een niet 4x4 erin.

vervolgens alle slangen,drukbol,computer e.d. eruit trekken en je hebt permanent 4x4 :wors

het rijden is wel even wennen aangezien je ook op 4x4 remt en wegrijd.

vooral het wegrijden is anders en je zal iets anders moeten gaan koppellen om je koppeling net zo lang heel te houden (die heeft ineens 4 wielen weg te duwen ipv 2)

Terug
Naar boven